کرونا، زیان اقتصادی شدید بانک های اماراتی طی سه ماه گذشته

به گزارش مجله اندیشه، بانک مرکزی امارات با ارائه یک گزارش از افت شدید و محسوس نرخ سوددهی بانک های اماراتی تنها در سه ماه گذشته سال میلادی 2020 اطلاع داد.

کرونا، زیان اقتصادی شدید بانک های اماراتی طی سه ماه گذشته

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، به نقل از المسیره، نرخ سوددهی بانک های امارات متحده عربی طی سه ماه گذشته امسال میلادی به 2 میلیارد درهم (544.54 میلیون دلار) تنزل پیدا کرد.

این میزان در سال قبل 4.74 میلیارد درهم به ثبت رسیده بود.

براساس گزارش بانک مرکزی امارات، در 6 ماه نخست امسال میلادی (2020)، نرخ سود دهی در بانک های این کشور 45 درصد یعنی 1.1 میلیارد دلار شاهد کاهش بوده است، میزانی که در مقایسه با سال گذشته افت محسوسی را نشان می دهد.

در ژوئن سال گذشته منابع خبری اماراتی در مصاحبه با خبرگزاری غربی رویترز گفته بودند که بانک ملی دبی موج جدید تعدیل نیرو را شروع نموده است و در حال اخراج صدها نیرو از مشاغل بانکی خود است.

از شروع بحران جهانی کرونا شرکت های متعددی در امارات متحده عربی ضررهای هنگفت اقتصادی را متحمل شده اند. این در حالی است که افت شدید اقتصادی با شدت پیدا کردن دوباره شیوع ویروس کووید-19 دوچندان شده و اوضاع را برای شرکت های سرمایه گذار در امارات سخت و طاقت فرسا نموده است.

لازم به ذکر است که بانک ملی دبی یکی از برجسته ترین بانک های منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا است. این بانک در کشورهایی نظیر مصر،عربستان سعودی و سنگاپور خدمات بانکی ارائه می دهد.علاوه براین در کشورهای چین،هند و اندونزی دارای دفاتر نمایندگی است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 1160

به "کرونا، زیان اقتصادی شدید بانک های اماراتی طی سه ماه گذشته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا، زیان اقتصادی شدید بانک های اماراتی طی سه ماه گذشته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید