کاهش سرعت مجاز در مهمترین زیستگاه یوزپلنگ دنیا

به گزارش مجله اندیشه، استاندار سمنان با اشاره به یک نواختی و کویری بودن محورهای این استان و نظر کارشناسان در مورد ارتباط این یکنواختی با حجم تصادفات جاده ای و واژگونی ها گفت: بیش از 600 کیلومتر از راستا جاده ای استان، نیازمند ایجاد جلوه های بصری با هدف کاستن از یکنواختی این جاده ها است.

کاهش سرعت مجاز در مهمترین زیستگاه یوزپلنگ دنیا

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، علیرضا آشناگر در نشست راهبردی شورای تصادفات استان سمنان که با حضور سردار حسینی، فرمانده پلیس راه کشور برگزار گردید اظهار کرد: استان سمنان، استان پهناوری است و از آنجا که حضور 100 درصدی پلیس راه در همه این جهتها امکان پذیر نیست هماهنگی و هم افزایی بین دستگاهی می تواند به فرآیند کاهش تصادفات در استان یاری شایانی کند.

وی با اذعان به اینکه اقلیم استان، به دلیل مسطح بودن و کویری بودن جهت، شرایط خاصی را برای رانندگان ایجاد می نماید اظهار داشت: این روند در صورت عدم ارائه آموزش های لازم و فرهنگ سازی در این خصوص ، مسائلی را برای رانندگان ایجاد می نماید.

وی فعالیت پلیس راه را از کارهای سخت و پر مرارت برشمرد و اظهار داشت: حضور پلیس در سطح جاده ها، موجب ایجاد امنیت و باعث آرامش خاطر مسافران می گردد.

استاندار سمنان با بیان اینکه سمنان، استان پر ترددی است اضافه کرد: به طور متوسط سالانه 25 میلیون زائر از جهتهای مواصلاتی استان سمنان گذر می نمایند و همین می طلبد که نگاه ویژه تری به محورهای این استان گردد.

آشناگر با بیان اینکه جاده های استان سمنان هنوز به استانداردهای لازم نرسیدند گفت: جاده های این استان تا رسیدن به حد مطلوب فاصله زیادی دارند .

وی از تقویت حضور پلیس راه در سطح استان به عنوان یکی از راهکارهای شناخته شده کاهش تصادفات در استان نام برد و گفت: استان سمنان به عنوان یک کریدور اصلی حمل و نقل در سطح کشور مطرح است و همین موقعیت سوق الجیشی می طلبد به راه های استان نیز نگرش ویژه ای داشته باشیم.

این مقام ارشد اجرایی با اشاره به لزوم فرهنگ سازی عمومی در مورد رانندگی توضیح داد: ارائه آموزش به شهروندان و مخاطبان، تاثیر گسترده و قابل توجهی در افزایش فرهنگ رانندگی و عبور و مرور و در نتیجه کاهش تصادفات خواهد داشت.

آشناگر با اشاره به ضرورت بهره گیری از فناوری های نوین در راستای کاهش تلفات جاده ای اظهار داشت: فراوری ابزار جدید و اپلیکیشن های موبابلی ، افزایش دوربین های ثبت تخلف در محورهای مواصلاتی استان و همچنین در داخل شهرها، نقش موثری در کاهش تصادفات خواهد داشت.

وی با اشاره به شناسایی نقاط حادثه خیز در طول محورهای این استان اضافه کرد: باتوجه به اهمیت موضوع، باید پیگیری اصلاح این 19 نقطه حادثه خیز استان از سوی معاونت هماهنگی امور عمرانی استان پیگیری و گزارش آن به دفتر استاندار ارائه گردد.

استاندار با بیان اینکه بیش از 600 کیلومتر جاده ای استان، نیازمند ایجاد جلوه های بصری و جذابیت توقف برای رانندگان است از مسئولان ذی ربط خواست در ارائه مجوزهای ایجاد مجتمع های رفاهی، خدماتی سخت گیری بی مورد نداشته باشند.

وی بر لزوم استفاده بهینه از فرصت های ایجاد شده به وسیله محورهای پرتردد استان در راستای بهبود اقتصاد خانوارهای حاشیه این جهتها تاکید و توضیح داد: محورهای مواصلاتی استان و بویژه جهت دامغان - شاهرود ، قابلیت برگزاری ایجاد نمایشگاه های فروش شهری و روستایی فراوانی دارد .

ایجاد سرعت گیر، پاک کردن صورت مسئله است

عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان در همین ارتباط از میراث فرهنگی و دیگر دستگاه های مسوول خواست کوشش نمایند تا زمینه ایجاد این مراکز را برای افراد علاقمند فراهم نمایند. ضمن اینکه به همین دلیل علاوه بر همراهی و مساعدت با مردم و سرمایه گذاران از سخت گیری های بی مورد اجتناب نمایند.

وی با بیان اینکه در همین ارتباط برای جاده نظامی، مجوزی اخذ و اقداماتی در حال اجرا است اظهار امیدواری کرد: با تکمیل این فرآیند شاهد کاهش زمان ترددها و متعاقب آن کاهش تصادفات در این محور باشیم .

آشناگر ایجاد سرعت گیر در جهتهای جاده ای و داخل شهرها و روستاها، را نوعی پاک کردن صورت مسئله ارزیابی و اظهار داشت: ایجاد سرعت گیر در جاده ها و در محدوده محورهای شهری هیچ منطق جدی به دنبال ندارد و بعضا موجب ایجاد مسائل فراوان برای مردم نیز می گردد ، لذا از مسئولان مرتبط می خواهم که اجازه ایجاد چنین موانعی را تا حد امکان صادر ننمایند .

وی ادامه داد: چنانچه با نظر کارشناسان این حوزه نیز قرار است که بر حسب ضرورت ، سرعت گیری ایجاد گردد ضروری است تا یک طرح یکپارچه و استاندارد کشوری ارائه گردد.

تقدیر استاندار از کاهش سرعت در مهمترین زیستگاه یوزپلنگ آسیایی

وی با اشاره بسامد بالای تصادفات در محور عباس آباد اظهار داشت: خوشبختانه در محور عباس آباد میامی، اقدامات اصلاحی خوبی صورت گرفته که ضروری است دیگر تمهیدات اندیشیده شده نیز در اسرع وقت عملیاتی گردد تا شاهد کاهش میزان تصادفات در این بخش باشیم .

آشناگر با تقدیر از موافقت پلیس راه کشور با کاهش سرعت در محور میان دشت به عباس آباد میامی، ضمن تاکید بر لزوم حفاظت از گونه باارزش یوزپلنگ آسیایی اظهار امیدواری کرد: این کاهش سرعت در کنار دیگر اقدامات استان منجر به حفظ بیش از پیش و افزایش نسل یوزپلنگ در استان سمنان گردد.

استاندار سمنان همچنین با اشاره به حجم بالای تصادفات در محور پرتردد سمنان-شهمیرزاد گفت: برای تکمیل و اصلاحات پیچ دربند در محور مهدیشهر به شهمیرزاد، اعتباری را تخصیص خواهیم داد تا مسائل این محور هر چه سریع تر مرتع گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 376

به "کاهش سرعت مجاز در مهمترین زیستگاه یوزپلنگ دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش سرعت مجاز در مهمترین زیستگاه یوزپلنگ دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید