کارآفرینی فناورانه ترویج می گردد

به گزارش مجله اندیشه، فرهنگسازی کارآفرینی فناورانه علاوه بر اشاعه دانش، زمینه را برای کشف استعداد ها فراهم می نماید.

کارآفرینی فناورانه ترویج می گردد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، باتوجه به ضرورت شناسایی و فراهم کردن بستر های لازم جهت رشد نخبگان در حوزه فناوری، ستاد سلول های بنیادی، برنامه های مدونی برای این حوزه در نظر گرفت.

به همین دلیل، یکی از اقدامات ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی در سال گذشته، ترویج و فرهنگ سازی فناوری و کارآفرینی این حوزه بوده است.

تعریف 2 برنامه حمایتی

در این حوزه، دو برنامه در سال گذشته عملیاتی شده است: حمایت از المپیاد های دانشجویی و دانش آموزی و حمایت و تجهیز پژوهش سرا های دانش آموزی.

در حوزه حمایت از المپیاد های دانشجویی و دانش آموزی، ستاد، دو شاخص عملیاتی را محقق نموده است.

نخست، برگزاری المپیاد دانشجویی در سطح قطب های 10 گانه آموزش عالی و مرحله نهایی کشوری و دوم، برگزاری المپیاد دانش آموزی در سه مرحله؛ بنابراین تا به امروز 7 دوره المپیاد دانش آموزی و 4 دوره المپیاد دانشجویی به همت ستاد سلول های بنیادی برگزار شده است.

راه اندازی مراکز تازه

در زمینه حمایت و تجهیز پژوهش سرا های دانش آموزی نیز برنامه هایی، چون تکمیل مراکز قبلی و راه اندازی مراکز تازه (در حداکثر 5 استان) اجرا شده است.

ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی با توجه به اهمیت ترویج و فرهنگ سازی علم، فناوری و کارآفرینی در سالی که فراوری دانش بنیان و اشغال آفرین، بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است، ضمن تقویت امکانات موجود، در کوشش است تا با یک برنامه ریزی جامع و راهبردی، زمینه را برای توسعه بیشتر این حوزه در میان دانش آموزان و دانشجویان فراهم کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 خرداد 1401 بروزرسانی: 17 خرداد 1401 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 2087

به "کارآفرینی فناورانه ترویج می گردد" امتیاز دهید

1 کاربر به "کارآفرینی فناورانه ترویج می گردد" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارآفرینی فناورانه ترویج می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید