پذیرش تحصیلی در دانشگاه های ونکوور کانادا

به گزارش مجله اندیشه، ونکوور کانادا یکی از بهترین شهر های جهان برای تحصیل به زبان انگلیسی می باشد. براساس شاخص QS دانشگاه های ونکوور دارای رتبه های جهانی برتر در میان دانشگاه های ممتاز جهان از نظر استاندارد های زندگی دانشجویی می باشند.

پذیرش تحصیلی در دانشگاه های ونکوور کانادا

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

شاخص QS یک سیستم رتبه بندی مبتنی بر میزان اعتبار دانشگاه ها در میان اندیشمندان هر رشته می باشد.

ونکوور کانادا با هدف ارتقا سطح کیفیت زندگی اقدام به اجرای برنامه زندگی پایدار در سطح شهر نموده است. به همین خاطر دسترسی آسان به آب بهداشتی، فضای سبز گسترده، محدود کردن میزان کربن تولیدی در سطح شهر و اجرای طرح های کاهش میزان زباله تولیدی و جلوگیری از انتشار زباله در سطح شهر را جز برنامه های مدیران شهر ونکوور می باشد. اجرای این برنامه ها، شهر ونکوور به یکی از شهر های مناسب برای زندگی و تحصیل در کشور کانادا و در سطح دنیای تبدیل نموده است.

یکی از معیار های انتخاب یک شهر برای دریافت پذیرش تحصیلی در خارج از کشور آنالیز میزان امنیت و ایمنی آن شهر برای ساکنان می باشد. بر اساس شاخص دنیای قابلیت زندگی، ونکوور کانادا از نظر امنیت و رفاه در زمره برترین شهر های دنیا می باشد. این شهر دارای جمعیتی متنوع است، در ونکوور در برابر هر نوع تبعیض و برخورد نژاد پرستانه بدون هیچ گذشت و چشم پوشی به صورت قاطعانه بدون در نظر دریافت نژاد، قومیت و مذهب برخورد می گردد.

ونکوور دارای تاریخی غنی در زمینه آموزش و پذیرش تحصیلی در کانادا برای دانشجویان ایرانی می باشد. دانشگاه بریتیش کلمبیا و دانشگاه سایمون فریز به واسطه سال ها فعالیت علمی در رشته های متنوعی دارا تخصص می باشند. این دانشگاه ها برای سال ها دانشجویان خارجی را برای ادامه تحصیل پذیرش نموده اند.

بهترین دانشگاه های ونکوور برای پذیرش تحصیلی

دانشگاه بریتیش کلمبیا، این دانشگاه را می توان یک مرکز دنیای برای آموزش، یادگیری و تحقیق دانست. دانشگاه بریتیش کلمبیا به طور مستمر در میان 20 دانشگاه برتر دنیا قرار گرفته است و به جهت تنوع ملیت هایی که در حال تحصیل در این دانشگاه هستند به عنوان بین المللی ترین دانشگاه آمریکای شاقتصادی شناخته می گردد. در این دانشگاه، دانشجویان تشویق می شوند که در برخورد با مسائل به صورت جسورانه، با کنجکاوی و خلاقانه تفکر کنند و این باعث می گردد در پایانی دوره تحصیل دانشجویان در صحنه عمل حرفی برای گفتن داشته باشند.

دانشگاه بریتیش کلمبیا بر اساس شاخص رتبه بندی QS در بین دانشگاه های دنیا دارای رتبه 45 می باشد.

شرایط پذیرش تحصیلی دانشگاه بریتیش کلمبیا، نرخ پذیرش دانشجو در این دانشگاه 52% می باشد، که نشاندهنده سختگیری در پذیرش تحصیلی می باشد. در واقع دانشجویانی پذیرفته خواهند شد که در سوابق تحصیلی خود توانایی های علمی و قدرت تفکر بالایی را نشان داده باشند. بنابراین داشتن سوابق تحصیلی خوب احتمال دریافت پذیرش تحصیلی برای دانشگاه بریتیش کلمبیا ونکوور را برای شما افزایش خواهد داد.

از جمله شرایط پذیرش تحصیلی در این دانشگاه برای تحصیلات تکمیلی، داشتن مدرک کارشناسی مرتبط با رشته ای است که قصد ادامه تحصیل در آن را دارید. حداقل معدل مورد پذیرش، معدلی بین 8 تا 10 یا حداقل نمره 65% می باشد. همچنین متقاضیان باید مدارک زیر را ارائه کنند :

تکمیل فرم آنلاین پذیرش تحصیلی و پرداخت هزینه های آن

ارائه کارنامه رسمی دانشگاه

داشتن سه توصیه نامه از اساتید یا کارفرمایان سابق خود

شما باید برای نشان دادن توانایی در استفاده از زبان انگلیسی یکی از مدارک زیر را ارائه نمایید :

مدرک آیلتس با حداقل نمره، 6.5

مدرک TOEFL iBT با حداقل نمره 90 شامل نمره 22 برای خواندن، نمره 21 برای نوشتن، نمره 22 برای لیسنینگ، نمره 21 برای مکالمه

مدرک TOEFL مبتنی بر مقاله با حداقل نمره 55 برای خواندن، گوش کردن و نوشتن و نمره 4.0 در آزمون انگلیسی رایتینگ.

هزینه های پذیرش تحصیلی در دانشگاه بریتیش کلمبیا، شهریه دانشگاه بریتیش کلمبیا در طول یک سال در سه قسط پرداخت می گردد که هر قسط 2812 دلار خواهد بود که مجموعا برای یک سال معادل 8436 دلار می گردد.

هزینه های زندگی برای دانشجویان این دانشگاه سالانه حدود 26727 دلار خواهد داشت، که البته اگر دانشجو به صورت نیمه وقت مشغول به کار گردد، بخشی از این هزینه ها پوشش داده خواهد شد.

اگر میخواهید در یکی از دانشگاه های ونکوور اقدام به دریافت ویزای کانادا برای ادامه تحصیل نمایید، بهتر آن است که با کارشناسان مهاجرت به کانادا مشورت کنید تا علاوه بر صرفه جویی در هزینه های دریافت ویزا و مهاجرت به کانادا در زمان خود نیز صرفه جویی نموده و در کمترین زمان ممکن با دریافت ویزا راهی کشور کانادا بشوید.

دانشگاه سایمون فریز، سایمون فریز با نرخ پذیرش دانشجو 59 درصدی دارای قوانین سخت گیرانه در پذیرش دانشجو می باشد. این دانشگاه یکی از بهترین دانشگاه های دولتی کانادا است که در مقاطع مختلف تحصیلات تکمیلی و کارشناسی دانشجو پذیرش میکند. در سایمون فریز 8 دانشکده وجود دارد که رشته های، علوم کاربردی، هنر و علوم اجتماعی، دانشکده تجارت، ارتباطات، هنر و فناوری، آموزش، محیط زیست، علوم بهداشتی و علوم پایه را شامل می گردد.

یکی از ویژگی های تحصیل در سایمون فریز تضمین آینده شغلی محصلان بعد از فارغ التحصیلی می باشد. این بدان خاطر می باشد که فارغ التحصیلان این دانشگاه در بازار کار آسان تر پذیرفته می شوند. دانشگاه سایمون فریز دارای تقویم تحصیلی سه ماه است و برای ترم های پاییز، تابستان و بهار پذیرش دانشجو دارد. این دانشگاه به دانشجویانی که از شرایط لازم برخوردار هستند، بورس تحصیلی و یاری اقتصادی اعطا می نماید. در سال های اخیر از بین 30.000 دانشجو که درخواست پذیرش تحصیلی در دانشگاه سایمون فریز را داده اند، نزدیک 20% از متقاضیان ادامه تحصیل را دانشجویان خارجی تشکیل داده اند.

هزینه تحصیل و زندگی در ونکوور کانادا

هزینه های زندگی در شهر ونکوور با توجه اینکه به صورت انفرادی زندگی کنید و یا دو نفری و با توجه به سبک زندگی و علاقه مندی های افراد متفاوت خواهد بود. با این حال با توجه به میانگین هزینه ها می توان موارد زیر را در نظر گرفت.

در نظر دریافت موارد زیر می تواند به دانشجویان ایرانی که قصد دارند ادامه تحصیل خود را در کانادا انجام دهند یاری می نماید تا یک پیشبینی کلی از میزان هزینه های زندگی در این شهر بدست آورند.

هزینه اجار آپارتمان یک خوابه برای دو نفر در ونکوور : هر نفر 765 دلار و جمعا 1.530 دلار برای یک ماه

هزینه برق در ونکوور : 25 دلار

هزینه بیمه خانه در ونکوور : 15 دلار

هزینه اینترنت در ونکوور کانادا : 30 دلار

هزینه تلفن همراه : 40 دلار

حمل و نقل با خودرو : 60 دلار

مراقبت های پزشکی : 0 (بخشی از هزینه پرداختی به دانشگاه برای بیمه سلامت می باشد.)

هزینه غذا : 500 دلار

هزینه های متفرقه : 300 دلار

شهریه دانشگاه : 600 دلار

مجموع هزینه ها : 2.335 دلار

هزینه اجاره خانه بزرگترین قسمت هزینه ها برای دانشجویان خارجی می باشد. در حال حاظر هزینه اجاره یک واحد مسکونی برای یک نفر تقریبا ماهانه 765 دلار است. بسیاری از افراد برای اجاره خانه در ونکوور از خدمات سایت Craigslist Vancouver استفاده میکنند. دقت داشته باشید که افراد کلاهبرداری وجود دارند که ممکن است شما را دچار دردسر کنند، به همین خاطر بدون مشاهده آپارتمان مورد نظر هرگز اقدام به واریز وجه نکنید. بسیاری از مالکان خانه ها در ونکوور در سال اول، اجاره 1 سال کامل را در همان ابتدا از شما دریافت میکنند. به همین خاطر با دقت کامل فضای خانه و مواردی که برای شما در خانه دارای اهمیت می باشند را برسی نمایید. همچنین باید بدانید که در سرانجام قرارداد، صاحبخانه موظف است مبلغ ودیعه را به شما به طور کامل بازگرداند. در صورتی که مالک مسئله ای با شرایط ملک داشته باشد برای نگه داشتن وثیقه باید شما را به دادگاه فرابخواند و در پایان بر اساس نظر قاضی تصمیم گرفته خواهد شد.

منبع: همگردی
انتشار: 18 دی 1399 بروزرسانی: 18 دی 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 1400

به "پذیرش تحصیلی در دانشگاه های ونکوور کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پذیرش تحصیلی در دانشگاه های ونکوور کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید