وقتی صدر و قعر جدول برای سلطانی فر تفاوتی ندارد، باشگاه استقلال همچنان حیات خلوت گماشته های وزیر

به گزارش مجله اندیشه، استقلال باز هم در حال فرو رفتن در گردابی است که وزارت ورزش و در رأس آن مسعود سلطانی فر به عنوان رییس مجمع این باشگاه برای این مجموعه ایجاد کرده است.

وقتی صدر و قعر جدول برای سلطانی فر تفاوتی ندارد، باشگاه استقلال همچنان حیات خلوت گماشته های وزیر

گروه ورزشی خبرنگاران، طی سالهای اخیر باشگاه استقلال یک روز آرام و بی دغدغه را به خود ندیده است. مجموعه ای که با میلیونها طرفدار که کوچکترین اتفاقات رخ داده در آن موجب خوشحالی یا ناراحتی موج بزرگی از هواداران این تیم در سراسر کشور می شود همواره ظرف این چند فصل همچون قایقی که در تلاطم آب های خروشان گرفتار آمده بالا و پایین می رود.

استقلال در فصل شانزدهم نیم فصل اول بسیار بدی را تجربه کرد و در نیم فصل دوم در دوران مدیریت سید رضا افتخاری تا حدی بهتر نتیجه گرفت و به نایب قهرمانی رسید. این تیم در ابتدای لیگ هفدهم با منصوریان به انتهای جدول چسبید و برای نخستین بار در تاریخ لیگ برتر پایین ترین رده جدول را لمس کرد و بعد شفر آمد تا باز هم در نیم فصل اول نتایج ضعیفی بگیرد ولی در نیم فصل دوم باز هم بهتر شد و توانست با کسب جام حذفی در خرمشهر تاحدی به ساحل آرامش نزدیک شود ولی باز در لیگ هجدهم اتفاقاتی را برای این تیم رقم زدند که صدای پیرمرد آلمانی را هم درآوردند. روزهایی که برای درد و دل کردن با همه اعضای کادر فنی اش به خانه مجتبی جباری پناه برده بود که بگوید همزمان با سرمربیگری اش در استقلال باشگاه با یک سرمربی دیگر مذاکره می کند!

روزهایی که امیرحسین فتحی در مشهد استقلال فوق العاده شفر را به دلیل باخت به شهرخودرو دچار تنش کرد و شبانه شفر را برکنار و فردای آن روز با راه ندادن او به محل تمرین آبروی باشگاه استقلال را برد. آمدن استراماچونی به جای فرهاد مجیدی و اتفاقات مرتبط با اوجگیری استقلال با این سرمربی هم یکی دیگر از اتفاقات دلخراش این باشگاه ظرف این سالها بود. روزهایی که به نظر می رسید قایق استقلال در آبهای آرام لیگ جلوتر از همه رقبا در حال رسیدن به قهرمانی است به یکباره استرا قهر کرد و رفت و بعدها مشخص شد که فتحی با عدم پرداخت حق و حقوق استراماچونی او را دلگیر کرده است و او هم تیم را رها کرد و رفت تا به این ترتیب استقلال رویایی فصل نوزدهم نیز در سرانجام با نایب قهرمانی نظاره گر چهارمین قهرمانی پرسپولیس باشد.

حالا و در شرایطی که استقلال فصل را با هزار مشکل جور و واجور استارت زده و از 14 هفته برگزار شده 7 هفته را در صدر بوده باز هم شاهد تحرکاتی در راستای برهم زدن جو آرام و مثبت و البته رو به رشد استقلال در لیگ برتر بیستم هستیم. اتفاقاتی که به آخرین دسته گل مسعود سلطانی فر پیش از انتصاب احمد مددی به عنوان مدیرعامل بی اختیار فعلی باشگاه استقلال مربوط می شود.

احمد سعادتمند همان مدیری بود که از داخل یکی از اتاق های وزارت ورزش به عنوان کارمند این مجموعه برای مدیرعاملی باشگاه استقلال انتخاب شد. انتخابی که البته پیش از آن در قامت ریاست هیأت مدیره باشگاه استقلال به دلیل اختلاف با اسماعیل خلیل زاده قید همکاری با استقلال را زده بود ولی در بازگشت به باشگاه به عنوان مدیرعامل باز هم آبش با خلیل زاده در یک جوی نمی رفت و اخبار مربوط به درگیری های لفظی این دو از گوشه و کنار جلسات هیأت مدیره به گوش می رسید. مدیری که نمی دانست هیچ ایرانی نمی تواند 50 هزار دلار در جیبش بگذارد و از فرودگاه سوار هواپیما شود برای اداره باشگاهی انتخاب شد که با فرهاد مجیدی در آستانه کسب عنوان جام حذفی بود ولی با یک اقدام ناشی گرانه پیش از دربی راهی ایتالیا شد تا با ظاهرا با استراماچونی و شفر دیدار کند. در حالی که پس از بازگشتش هر دو افراد نامبرده هرگونه دیدار یا دیداری با سعادتمند را تکذیب کردند ولی همین امر باعث شد تا فرهاد مجیدی پس از دربی استعفا کند و دیدار فینال جام حذفی در مشهد بین تراکتور و استقلالی برگزار شود که از نظر روحی و روانی به هیچ وجه آمادگی نداشت و در نهایت یک جام دیگر هم از دست رفت.

این مدیر که ماهی یکبار برای هواداران گزارش می داد در همان برهه با ایجاد دفتری مستقل در طبقه 23 هتل پارسیان آزادی تهران یکی یکی بازیکنان را به آن مکان می برد و قراردادهای شان را دو، سه و بعضا 4 برابر می کرد. مدیری که در نهایت با بدترین شکل و نامه ای تند از سوی هیأت مدیره کنار گذاشته شد حالا کجاست تا جواب قراردادهایی که با بازیکنان استقلال بسته را بدهد؟مسعود سلطانی فر به عنوان رییس مجمع باشگاه استقلال چرا هیچ پاسخی درباره این مسایل نمی دهد؟ چرا کارمند وزارت خانه اش که یک تیم را با قراردادهایش برهم ریخته را بازخواست نمی کند؟ البته توقعی هم نیست! مگر پیش از سعادتمند کسی یقه امیرحسین فتحی و یا سید رضا افتخاری را گرفت. همان مدیرانی که یکی در خرمشهر و شبانه به زور شفر را پای قرارداد 1.8 میلیون دلاری نشاند و دیگری شبانه در مشهد او را اخراج کرد تا باشگاه را به دردسری بزرگ بیندازند؟ همان مدیری که با کوتاهی در پرداخت طلب استراماچونی کل کشور و دولت روحانی و بانک مرکزی را به دردسر انداخت!

حالا هم که استقلال و طرفداراش در روزهای خوش صدرنشینی و نتایج خوب غرق هستند بار دیگر شاهد ایجاد گردابی در حواشی این باشگاه هستند تا باز هم مانع از نتیجه گیری استقلال شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 اسفند 1399 بروزرسانی: 17 اسفند 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 1508

به "وقتی صدر و قعر جدول برای سلطانی فر تفاوتی ندارد، باشگاه استقلال همچنان حیات خلوت گماشته های وزیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقتی صدر و قعر جدول برای سلطانی فر تفاوتی ندارد، باشگاه استقلال همچنان حیات خلوت گماشته های وزیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید