مردمانی بر بام دنیا

به گزارش مجله اندیشه، به علت حساسیت هایی که تبت برای چین دارد و ورود توریست ها به خصوص اروپایی ها به آن با سختی ممکن می شود، کمتر تصویری از تبت دیده ایم. تصویر و نام دالای لاما برای ما آشناست، اما از پیروانش که شبانه روز گرداگرد خانه ای که از آن تبعید شده می گردند، چیزی نمی دانیم. هیجان دیدن این مردم که تصوری از چهره و لباسشان نداریم، سینا افشار یکی از راهنمایان خبرنگاران را به ساخت این مجموعه عکس ترقیب کرده است.

مردمانی بر بام دنیا

سینا افشار، کارشناس ارشد عمران، راهنمای طبیعت گردی شرکت خبرنگاران و راهنمای تخصصی پرنده نگری و حیات وحش است.

از زبان خودش بشنویم:

رفتن به تبت برایم آرزو بود. چون فقط یک سال است که به ایرانی ها مجوز ورود به تبت داده می شود؛ آن هم با شرایط خیلی خاص! برای رفتن به تبت فقط می توان از اول ماه آپریل تا اواسط جولای اقدام کرد. یعنی فقط سه ماه و نیم در سال، ورود خارجیان به این منطقه ممکن است. از دیگر شرایط سخت برای رفتن به تبت این است که تنها از چین یا نپال امکان سفر به آن وجود دارد. رفتن به تبت از چین مشکل، پر هزینه و طولانی است، پس تنها گزینه روبروی من نپال بود.

نوروز امسال برای سفر به نپال توری رو طراحی کردم. 51 نفر همسفر بودیم. برای بار دوم بود که به نپال می رفتم. اما از چند ماه قبل تر، به تبت فکر می کردم، تا بعد از اتمام اجرای تور نپالو بدرقه همسفران به فرودگاه، اقدام به کسب مجوز تبت کنم و خوشبختانه پیروز شدم. مقصدی منحصر به فرد پیش رویم بود.

در این سفر، توانستم مجموعه عکس از تبتیانی که شبانه روز خانه 9 دالای لامای گذشته را طواف می کنند ، تهیه کنم.

منبع: دالاهو
انتشار: 20 شهریور 1401 بروزرسانی: 20 شهریور 1401 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 2165

به "مردمانی بر بام دنیا" امتیاز دهید

1 کاربر به "مردمانی بر بام دنیا" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردمانی بر بام دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید