تاریخ این فستیوال جهانی نزدیک به تعطیلات نوروز است

به گزارش مجله اندیشه، نوروز فرصت خوبی برای سفرهای خارج از کشور است، اگر در حال برنامه ریزی برای یک سفر هیجان انگیز نزدیک نوروز هستید از این فستیوال دنیای جا نمانید! اینکه این فستیوال که در ادامه با آن آشنا خواهید شد همزمان شده است با عید نوروز، میتواند فرصت خوبی برای افرادی باشد که قصد سفر به شرق آسیا را در این ایام دارند. بله درست خواندید، شرق آسیا جایی است که یکی از بهترین فستیوال های دنیا در نیمه دوم مارچ برگزار میشود، در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا درباره این جشنواره بیشتر بدانید.

تاریخ این فستیوال جهانی نزدیک به تعطیلات نوروز است

جشنواره هولی | holi festival

هند کشور مجذوب کنندهی برای سفر است، البته اگر به شهرهای خوب آن سفر کنید و بعلاوه از زمان مناسب برای سفر به هند مطلع باشید. مثلاً بلیط هواپیما گوآ یکی از پر تقاضا ترین بلیط های هواپیما در نزدیکی نوروز است و مردمی که گوآ را برای سفر انتخاب میکنند میدانند که این شهر که در هند واقع شده است چقدر سواحل زیبایی دارد.

در همین هنگام نباید مشغول تعطیلات نوروز شد و از مهمترین و مجذوب کننده ترین جشنواره هندوستان غافل شد، این جشنواره که نام آن هولی است، هر ساله نزدیک به نوروز برگزار میشود و حتی برخی اوقات دقیقاً برابر با اول فروردین میشود، اما سال جاری یعنی سال 2020 این تاریخ به 19 اسفند تغییر یافته و در 20 اسفند نیز خاتمه می یابد.

این فستیوال در نپال نیز برگزار میشود، این جشنواره یک عید رسمی در هندوستان است که به فستیوال رنگ ها مشهور شده است. چیزی که در این فستیوال بیشتر از همه به چشم میخورد رنگ ها هستند که در آسمان و لباس و صورت افراد پخش شده اند.

در هولی که یک جشن یک روزه به شمار میرود، همه به هم پودر رنگ میپاشند، همه رنگارنگ هستند و شادی در میان آنها موج میزند، این شادی نیز از فرا رسیدن فصل زیبای بهار خبر میدهد. این روز در تقویم ملی هندی ها تعطیل رسمی است، اگر قصد رزرو بلیط هواپیما را دارید باید عجله کنید فرصت زیادی باقی نمانده است. شما میتوانید بلیط هواپیما به مقصد مرکز این کشور یعنی دهلی نو رزرو کنید و یا برای شهرهای دیگر آن از جمله بمبئی و گوآ اقدام کنید.

جالب است بدانید این جشنواره فقط در هند برگزار نمیشود، درست است که ریشه هندی دارد ولی مردم در ایالات متحده آمریکا نیز آن را برگزار میکنند و این فستیوال حتی بسیار شکوهمند تر از فستیوال هند است. اما سفر به آمریکا برای ایرانیان در حال حاضر امکان پذیر نیست، پس تنها راه همان سفر به هند میباشد.

آخرین روزهای زمستان در کشور هند و زمانی که قرص ماه تکمیل شد، جشن آغاز میشود و ممکن است تا 2 روز نیز به طول بینجامد، در این فستیوال همه افراد اعم از جوان و پیر شرکت میکنند و بخشی از آن نیز به پاشیدن آب بر روی یکدیگر ختم میشود. اگر دوست دارید از نزدیک این جشنواره را تجربه کنید و به فکر صرفه جویی در سفر نیز هستید میتوانید در قالب تور مسافرتی به هند سفر داشته باشید و با تماس با شرکت خبرنگاران از آخرین تخفیفات تورهای هند باخبر شوید.

منبع: تریپ
انتشار: 15 مرداد 1401 بروزرسانی: 15 مرداد 1401 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 2142

به "تاریخ این فستیوال جهانی نزدیک به تعطیلات نوروز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاریخ این فستیوال جهانی نزدیک به تعطیلات نوروز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید