قابلیت Stage Manager به آیپدهای قدیمی تر هم می آید

به گزارش مجله اندیشه، در حالی که اپل قابلیت Stage Manager را فقط به آیپدهای مجهز به تراشه M1 محدود نموده بود، حالا تصمیم گرفته آن را برای آیپد پروهای قدیمی تر که از تراشه ای متفاوت بهره می برند هم عرضه کند.

قابلیت Stage Manager به آیپدهای قدیمی تر هم می آید

اپل در حال حاضر بتای سوم iPadOS 16.1 را برای توسعه دهندگان عرضه نموده است. این سیستم عامل نخستین بار در کنفرانس توسعه دهندگان 2022 اپل رونمایی شد و تا به امروز هم 10 نسخه بتا از آن منتشر شده است. در این بین کاربران همواره از نبود قابلیت Stage Manager در آیپدهایی که به تراشه ای غیر از تراشه های سری M مجهز هستند گله مند بوده اند. اما به نظر می رسد اپل بالاخره تصمیم گرفته این کار را انجام دهد و Stage Manager را به آیپدهای قدیمی تر هم اضافه کند. اگر با Stage Manager آشنایی ندارید باید بگوییم این قابلیت به کاربران آیپد یاری می نماید چندین کار را به صورت همزمان با هم انجام دهند؛ به عبارتی ساده تر باید بگوییم قابلیت یادشده مولتی تسکینگ را به سطح نوی در آیپدها می برد.

به گزارش پایگاه خبری Engadget، آیپد پروهایی که از سال 2018 تا به امروز راهی بازار شده اند می توانند از این قابلیت بهره ببرند. اما پشتیبانی از نمایشگر خارجی (اکسترنال) دیگر در آن ها وجود نخواهد داشت. بعلاوه اپل با این آپدیت نو، پشتیبانی از نمایشگر خارجی را حتی در آیپدهای مجهز به تراشه M1 هم متوقف خواهد نمود. طبق گفته اپل، Stage Manager در آیپد پرو 11 اینچی (نسل نخست و بعد از آن) و آیپد پرو 12.9 اینچی (نسل سوم و بعد از آن) در دسترس قرار خواهد گرفت. علاوه بر این ها، برای آیپدهای سال 2018 و 2020 که از تراشه های A12X و A12Z بهره می برند هم چنین قابلیتی عرضه می گردد. تنها ضعف این است که شما فقط محدود به نمایشگر خود آیپد خواهید بود و نمی توانید کار خود را به یک نمایشگر خارجی هم توسعه دهید.

البته حذف پشتیبانی از نمایشگر خارجی به این معنا نیست که به طور کلی دیگر شاهد آن نخواهیم بود. اپل در نظر دارد اواخر سال جاری این امکان را به آیپدها اضافه کند اما همچنان فقط آیپدهایی که از تراشه M1 به بعد استفاده می نمایند از آن پشتیبانی خواهند کرد. برای استفاده از این قابلیت به یک مانیتور، ماوس و صفحه کلید هم احتیاج است. بنابراین طبیعی است که اپل تصمیم گرفته آن را فقط برای آیپدهای قدرتمندتر خود عرضه کند.

هرچند پشتیبانی از نمایشگر خارجی فعلا باگ دارد و به همین دلیل هم هست که اپل آن را حذف نموده تا بتواند بیشتر روی آن کار کند. البته نباید انتظار داشت قابلیت های زیادی به آن اضافه گردد چون تمام تمرکز اپل فعلا روی این است که بتواند اشکالات آن را رفع کند. انتظار می رود در آیپدهایی که از تراشه M2 بهره می برند، تجربه کار با Stage Manager به مراتب بهتر و مجذوب کننده تر باشد.

توجه داشته باشید پشتیبانی از نمایشگر خارجی در بتای سوم iPadOS 16.1 از تمام آیپدها حذف شده است اما اواخر سال جاری فقط برای آیپدهای مجهز به M1 و تراشه های نوتر از این سری عرضه خواهد شد.

منبع: 9to5Mac (1,2)

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 7 مهر 1401 بروزرسانی: 7 مهر 1401 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 2174

به "قابلیت Stage Manager به آیپدهای قدیمی تر هم می آید" امتیاز دهید

1 کاربر به "قابلیت Stage Manager به آیپدهای قدیمی تر هم می آید" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قابلیت Stage Manager به آیپدهای قدیمی تر هم می آید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید