عکس ، ابزار تازه دامداری ، پهپادها جای سگ ها را می کیرند؟

به گزارش مجله اندیشه، برای بعضی مزرعه داران و دامداران در نیوزیلند، بریتانیا و استرالیا پهپاد از یک اسباب بازی فراتر رفته و به ابزاری حیاتی در کار و حرفه شان تبدیل شده است.

عکس ، ابزار تازه دامداری ، پهپادها جای سگ ها را می کیرند؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، پرنده راهنمایی پذیر از راه دور یا همان پهپاد در سال های اخیر بیش از هر چیز کاربرد نظامی داشته و البته نسخه های ساده تر آن ابزار بازی بچه ها بوده است. هر چند شاید دامداران نیوزیلند پهپاد را ابتدا برای عکاسی از چشم اندازهای زیبای کوهستانی خریدند اما خیلی زود به کاربردهای آن در حرفه خود پی بردند و کوشش کردند از این ابزار نوین فناوری در مراقبت از گله های گاو و گوسفند استفاده نمایند.

با اینکه هنوز سگ گله صندلی و ارزش خود را حفظ نموده اما جاهایی که سگ ها نمی توانند به دلیل سنگلاخی و کوهستانی بودن جهت بروند، نوبت به خودنمایی کردن پهپادها می رسد. برای مراقبت و راهنمایی گله های بزرگ گاهی چهار چوپان و دو سگ احتیاج است و وقتی پای پهپاد میان می آید، با دو چوپان و یک پهپاد می توان همان کار را با زحمت و دردسر کمتر انجام داد.

نکته جالب در این میان واکنش سگ ها به پهپادهاست؛ قدیمی ترین یار انسان در گله داری ابتدا با دیدن پهپاد سمت آن حمله و پارس می کرد اما رفته رفته صلح بین حیوان و ابزار پیشرفته فناوری برقرار شد و حالا این دو گله دار جاندار و بی جان در هماهنگی کامل با هم عمل می نمایند؛ سگ گوسفندهای یک طرف را راهنمایی می نماید و پهپاد در آن سو مراقب گله است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 675

به "عکس ، ابزار تازه دامداری ، پهپادها جای سگ ها را می کیرند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، ابزار تازه دامداری ، پهپادها جای سگ ها را می کیرند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید