صنعت پرورش اسب همدان 40 سال سابقه دارد

به گزارش مجله اندیشه، سید وحید برقعی در تبادل نظر با خبرنگاران در همدان با اشاره به دیرینه سوارکاری همدان گفت: ورزش سوارکاری به طور کلاسیک در همدان با تاسیس باشگاه سوارکاری مهدی مکاره چی در سال 53 شروع شد که از اولین باشگاه های سوارکاری ایران بود.

صنعت پرورش اسب همدان 40 سال سابقه دارد

رئیس هیئت سوارکاری استان همدان با اشاره به وجود اصطبل مری لیلی قراگوزلو در روستای ورکانه همدان گفت: اسب اصیل ایرانی توسط مرحوم مری لیلی قراگوزلو در این مرکز پرورش و اصلاح نژاد شده و مهمتر اینکه به جهان معرفی و شناسانده شده است.

برقعی اعلام کرد: پایه اسب اصیل ایرانی توسط مرحوم مری لیلی قراگوزلو گذاشته شده که اصطبل این بانو در روستای ورکانه همدان که به عنوان نگین گردشگری روستایی شهرت یافته با چندین سال قدمت وجود دارد و نیازمند توجه است.

وی درباره هیئت های سوارکاری شهرستانی نیز اعلام کرد: در حال حاضر شهرستان های ملایر، رزن و نهاوند دارای رئیس هیئت بوده و فعال هستند.

رئیس هیئت سوارکاری استان همدان اعلام کرد: ایجاد یک هیئت در شهرستان ها بسیار آسان است اما باید به دنبال توجیه فنی و مالی بود که یکی از برنامه های اصلی توجه و توسعه هیئت شهرستان ها است.

برقعی با اشاره به شرایط باشگاه های سوارکاری همدان اعلام کرد: هفت باشگاه و مرکز پرورش اسب به نام های باشگاه سوارکاری آذرخش، باشگاه سوارکاری ابن سینا، باشگاه سوارکاری اکباتان، باشگاه سوارکاری ایثار، باشگاه سوارکاری آنادانا و باشگاه سوارکاری شبدیز از باشگاه های شهر همدان هستند.

وی اضافه نمود: همچنین مزرعه دیمور در شهرستان رزن، باشگاه سوارکاری فرشید در ملایر و یک باشگاه نیز در مجموعه علیمردیان نهاوند فعال است و شهرستان های اسدآباد، بهار و تویسرکان نیز به دنبال توسعه این ورزش هستند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 797

به "صنعت پرورش اسب همدان 40 سال سابقه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنعت پرورش اسب همدان 40 سال سابقه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید