تور ارزان گرجستان: زیباترین شهرهای گرجستان

به گزارش مجله اندیشه، گرجستان کشور طبیعتی سرسبز، شهرهای قرون وسطایی، غذاهای خوشمزه، یکی از قدیمی ترین زبان های دنیا و مردمی مهمان نواز است. این کشور یکی از مقاصد گردشگری محبوب در میان جهانگرد ها است. اگر قصد سفر به گرجستان را دارید درباره زیباترین شهرهای گرجستان در مجله گردشگری خبرنگاران بخوانید.

تور ارزان گرجستان: زیباترین شهرهای گرجستان

با ما سفر کنید و با تور ارزان گرجستان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

معروف ترین و زیباترین شهرهای گرجستان

متسختا

متسختا یکی از معروف ترین شهرهای گرجستان است. این شهر مرکز سابق این کشور بود و از تفلیس تنها 20 دقیقه فاصله دارد. این شهری است که مردم گرجستان به گردشگران توصیه می نمایند. متسختا 3000 سال پیش تاسیس شد و از جاذبه های گردشگری آن می توان به کلیسای جامع سوتیتسخوولی اشاره نمود. این شاهکار معماری مربوط به قرون وسطی است و گفته می گردد محل نگهداری خرقه مسیح نیز هست. این مکان در فهرست میراث جهانی یونسکو واقع شده است. خرید مقرون به صرفه بلیط تهران تفلیس | بلیط تفلیس تهران

گوری

شهر گوری یکی دیگر از شهرهای نزدیک مرکز است. نام این شهر از کلمه ای گرجی به نام گورا به معنای تپه یا پرش گرفته شده است. این شهر در بزرگراه اصلی که بخش های غربی و شرقی گرجستان را به هم متصل می سازد قرار گرفته است. یکی از دلایل معروفیت شهر گوری این است که این شهر محل تولد جوزف استالین رهبر شوروی است. در اینجا می توانید از خانه استالین که اکنون به موزه تبدیل شده است تماشا کنید و با دوران کودکی او آشنا شوید حتی می توانید واگن شخصی اش را نیز ببینید. برترین زمان سفر به گرجستان

کوتایسی

درست مانند متسختا، کوتایسی مرکز سابق گرجستان و یکی از قدیمی ترین شهرهای این کشور است. کلیسای جامع باگراتی که در قرن 11 میلادی ساخته شد، جزو میراث جهانی یونسکو است.این کلیسا به دلیل حملات زیاد بارها تخریب شد تا اینکه در سال 2012 به طور کامل بازسازی گشت. در کنار کلیسای باگراتی، صومعه گلاتی که در سال 1106 بنا شد واقع شده است. این صومعه یکی از مراکز فرهنگی گرجستان بود و به عنوان یکی از قدیمی ترین مراکز آموزشی شناخته می شد. بلیط هواپیما را مقرون به صرفه بخرید.

استپان تسمیندا

استپان تسمیندا در 157 کیلومتری تفلیس و در ارتفاع 1740 متری از سطح دریا قرار گرفته است. این شهر کوچک به وسیله راهبی به نام استفان ساخته شد. نام این شهر استپان تسمیندا است که واژه ای مرکب از دو کلمه استفان و مقدس است. این شهر در قفقاز بزرگ واقع شده و جاده ای که به آن منتهی می گردد دارای منظره ها فوق العاده ای است. خود شهر، شهری توریستی نیست اما دلیل معروفیت آن کلیسای تثلیث گرگتی در کوه قازبگی است.

تلاوی

طبق یافته های باستان شناسان تلاوی از زمان عصر برنز دارای ساکنانی بوده و بعدها به یک شهر سیاسی و اداری در گرجستان تبدیل شد. شهر تلاوی دارای معماری ها و طراحی های فوق العاده ای است و از ابتدا تا به امروز پادشاهان کاختی، پادشاهان گرجستان ، رم و تزارهای روسیه معماری های خود را در آن جا به یادگار گذاشته اند.

سیغناغی

این شهر زیبا دارای تاریخی کهن و منظره های زیبا از دره آلازانی است و مکانی ایده آل برای گردشگران به شمار می رود. یکی از جاذبه های گردشگری سیغناغی ، صومعه بادبه است که تنها 2 کیلومتر از سیغناغی فاصله دارد. این منطقه یک مکان مذهبی است و شهر نینوی مقدس، اولین قدیسی است که مسیحیت را به گرجستان آورد.

بورجومی

شهر بورجومی به دلیل تفریحگاه ها و چشمه های آب معدنی معروف است. آب اصلی کمی گرم است و طعمی شور و سولفوری دارد. آب معدنی صنعتی که در بطری ها ریخته شده است، در مقایسه با آب های معدنی اروپایی گاز بیشتری دارد. این نوشیدنی هنوز در کشورهای شوروی سابق معروفیت دارد. در بورجومی می توانید از پارک ملی خاراگائولی تماشا کنید. اگر به فرهنگ علاقه دارید، به دهکده لیکانی سر بزنید و کاخ تابستانی خاندان رومانوو را ببینید. یکی دیگر از کارهایی که می توانید در بورجومی انجام دهید، سوار شدن بر قطار بورجومی-باکوریانی است که به شما این اجازه را می دهد که شاهد منظره ها فوق العاده ای از جنگل های سرسبز باشید. در همین راستا می توانید شاهکاری به نام گوستاو ایفل را نیز ببینید. این پل در سال 1902 به دستور خاندان رومانوو در فرانسه ساخته و به گرجستان آورده شد.

زوگدیدی

شهر زوگدیدی در فاصله 318 کیلومتری از تفلیس واقع شده است. زوگدیدی شهر مرکزی استان سامگرلو است. این شهر تا سال 1867 زمانی که امپراتوری روسیه قلمروی شاهزادگی مینگرلیا را منسوخ کرد، مرکز این قلمرو بود. زوگدیدی محل زندگی خاندان سلطنتی مینگرلیا بود و دادیانی کاخ این خاندان بود. یکی از بخش های جالب موزه کاخ دادیانی ماسک مرگ ناپلئون و ردای مقدس حضرت مریم است. در زوگدیدی می توانید از باغ گیاه شناسی، کاخ ملکه و بلوار شهر تماشا کنید. علاوه بر بناهای تاریخی، غذاهای این شهر نیز معروفیت دارد.

مستیا

مستیا شهر مرکزی استان اسوانتی است. این شهر 128 کیلوتر تا مرکز فاصله دارد. اگر قصد تماشا زوگدیدی را دارید می توانید در این شهر توقف کنید. این شهر یکی از منطقه ها دورافتاده گرجستان است و هنوز هم دژهای دفاعی قرون وسطی و سنت های آن موقع را حفظ نموده است. مستیا مکان ایده آلی برای افرادی است که به کوهنوردی و طبیعت علاقه دارند.

باتومی

باتومی شهری ساحلی است که مردم گرجستان در تابستان به آن جا سفر می نمایند و بعلاوه به دلیل شب های زیبا، معماری مدرن و رستوران های متنوع به یک مقصد گردشگری هیجان انگیز برای گردشگران تبدیل شده است. جاذبه ها گردشگری باتومی را بیشتر بشناسید.

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 6 آذر 1400 بروزرسانی: 6 آذر 1400 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 1904

به "تور ارزان گرجستان: زیباترین شهرهای گرجستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان گرجستان: زیباترین شهرهای گرجستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید