ذوالقدری: به موفقیت فرزاد امیدوارم و لازم باشد کمکش می کنم، سرمربی تیم تکواندوی هیچ کشوری نمی شوم

به گزارش مجله اندیشه، سرمربی سابق تیم ملی تکواندو ایران گفت: با توجه به علاقمندی و عشق فرزاد ذوالقدری به مربیگری به موفقیتش امیدوارم.

ذوالقدری: به موفقیت فرزاد امیدوارم و لازم باشد کمکش می کنم، سرمربی تیم تکواندوی هیچ کشوری نمی شوم

غلامحسن ذوالقدری در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، در خصوص قبول مسئولیت هدایت تیم ملی تکواندو بلغارستان توسط فرزاد ذوالقدری گفت: فرزاد با انگیزه حضور در مسابقات کسب سهمیه المپیک به دعوت رئیس فدراسیون تکواندو بلغارستان به این کشور پیوست، اما با عمکردی که از خود به نمایش گذاشت با پیشنهاد هدایت بلغارستان روبرو شد.

وی شرح داد: فرزاد از حدود سه، چهار سال پیش تدریس در سمینارهای کشورهای مختلف را آغاز کرده بود و تجربیات خود از این سمینارها و همچنین مربیان عزیز کشور را در این حدود 10 ماه کم و بیش در اختیار تکواندوکاران بلغارستانی نیز قرار داده بود که این موضوع مورد پسند و انتخاب رئیس فدراسیون بلغارستان قرار گرفته بود.

سرمربی سابق تیم ملی کشورمان در خصوص اینکه برای فرزاد ذوالقدری حضور در عرصه سرمربیگری زود نبود، گفت: رئیس فدراسیون بلغارستان بعد از مشاهده عملکرد فرزاد علاقمند به استفاده از او شده بود، هر چند که من نیز اعتقاد دارم نه تنها فرزاد بلکه همه مربیان نیاز به کسب تجربه بیشتری دارند. از طرفی بلغارستان از پیش زمینه زیاد فعالی در تکواندو برخوردار نیست و سرمایه گذاری زیادی روی تکواندو در این کشور نشده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

ذوالقدری گفت: فرزاد می تواند منشاء خیر برای تکواندو بلغارستان باشد. فرزاد نیز از انگیزه بسیار بالایی برخوردار است و برای حضور در عرصه مربیگری بسیار علاقمند است که باعث شده در این زمینه مطالعه بیشتری داشته باشد. مربیگری علاوه بر نیاز به تجربه، یک عشق است که عشق آن در وجود فرزاد است.

وی در خصوص اینکه چقدر امیدوار است فرزاد در عرصه مربیگری شایستگی های خود را به نمایش بگذارد، گفت: علاقمندی در فرزاد وجود دارد، اما برای موفقیت به یک فرایند دراز مدت نیاز است و به او توصیه کردم به هیچ عنوان قول کوتاه مدتی به فدراسیون بلغارستان ندهد، چرا که اصلاً این قول منطقی نیست. او اهداف بلند مدتی ترسیم کرده و می تواند برای المپیک 2024 حرف هایی برای گفتن داشته باشد. نه به عنوان فرزندم، اما با توجه به علاقه ای که در او دیدم و در کلاس های کرواسی نیز در کنارش حضور داشتم، متوجه شدم از استعداد زیادی برخوردار است.

دبیر سابق فدراسیون تکواندو در خصوص اینکه فرزندش می تواند در عرصه مربیگری از زیر سایه او خارج شود، تاکید کرد: به این موضوع امیدوار هستم و اگر لازم باشد به فرزاد کمک خواهم کرد. در گذشته نیز گفتم با وجودی پیشنهادات خارجی که داشتم، هیچکدام را نپذیرفتم، سالیان سال افتخار داشتم به عنوان سرمربی و مدیرفنی آنچه در طبق اخلاص داشتم را در رقابت های آسیایی، جهانی، بازی های آسیایی و المپیک در خدمت دلاور مردان تکواندو ایران قرار بدهم و به نتایج ارزشمندی نیز دست پیدا کنیم.

ذوالقدری تاکید کرد: برهمین اساس به عنوان مربی اصلاً دیگر مایل به قبول هدایت تیم ملی کشور دیگری نیستم تا در مقابل ایران قرار بگیرم، اما فرزاد اگر نیاز داشته باشد تجربیات خود را در اختیار او قرار خواهم داد. بلغارستان پیشنهاداتی برای همکاری به عنوان مدیرفنی به من داده و در حال بررسی هستم تا راهکاری برای کمک به فرزاد پیدا کنم. به عنوان مربی من را به عنوان سرمربی در کنار کشور دیگری نمی بینید، اما مدیرفنی در حاشیه و در کنار مربی می تواند مفید باشد. نقش اصلی را سرمربی ایفا خواهد کرد و هر نتیجه ای کسب شود نتیجه تلاش سرمربی است و در این قضیه نیز پای فرزاد در میان است.

وی در خصوص احتمال بازگشت او به تکواندو ایران گفت: آنچه در توان داشتم همیشه در طبق اخلاص در خدمت تکواندو کشور قرار دادم، اما الان زمان و فرصت را برای تلاش جوانان مناسب دیدیم تا برای تکواندو کشور مفید باشند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 آبان 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 1289

به "ذوالقدری: به موفقیت فرزاد امیدوارم و لازم باشد کمکش می کنم، سرمربی تیم تکواندوی هیچ کشوری نمی شوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ذوالقدری: به موفقیت فرزاد امیدوارم و لازم باشد کمکش می کنم، سرمربی تیم تکواندوی هیچ کشوری نمی شوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید