دغدغه های داخل کوله

به گزارش مجله اندیشه، نفیسه مجیدی زاده:کیفت را روی میز یا روی زمین خالی کن! چه قدر وسایل اضافی در آن داری؟ چه وسایلی کم است؟ اصلاً چه وقت هایی همراه خودت کیف برمی داری؟ برای کلاس زبان؟ مهمانی؟ تفریح و گشت وگذار با دوستان؟می دانستی داخل کیف هم به اندازه خود کیف مهم است و نشان دهنده شخصیت ماست، این که چه وسایلی همراه خود داریم یا نداریم مهم است؛

دغدغه های داخل کوله

وسایل داخل کیف می توانند نشانگر دغدغه ها و یا حواس پرتی هایمان باشند. تابه حال به وسایل داخل کیفتان توجه نموده اید؟

  • کیفی به اندازه یک اتاق!

مهرانا 15ساله است. کیف او در واقعاً مثل یک اتاق کوچک است! در کیف او همواره آینه، مسواک، دستمال کاغذی، قمقمه آب، ادکلن، در زمستان ها دستکش و تابستان، یک بادبزن برقی کوچک وجود دارد. تلفن همراه و کیف پول و شارژر و هندزفری و یک دفترچه، گاهی کیف کوچکی که در آن دارو، کِرِم، ناخن گیر، سنجاق قفلی و کش موی سر گذاشته است با کلی خرده ریز دیگر، مثل آب نبات، شکلات، تقویم، آدامس و یا بسته قرص نعنایی، دستمال مرطوب و ... حسابی کیف او را سنگین نموده اند. بیش ترین مشکل مهرانا این است که گاهی عینک آفتابی دارد ولی جعبه عینک را با خودش نمی برد و یا برعکس فکر می نماید عینک درون جعبه است، اما نیست.

  • پراز زباله!

در کیف هستی هندزفری، شارژر یا پاوربانک، اتوماتیک و یک دفترچه کوچک، کیف پول، کارت مترو و کلید همواره هست. یک شیشه عطر و یک آینه و در تابستان، کرم ضد آفتاب هم دارد. البته وقتی کلاس فوتسال می رود، کوله می برد؛ اما برای کلاس زبان یا هر جای دیگری معمولاً در کیفش وسایل مشخصی می گذارد.

هستی هفته ای یک بار کیفش را خالی می نماید و زباله هایش را در ظرف مخصوص زباله های تر یا خشک می ریزد؛ زباله هایی مثل پوسته شکلات یا بسته بندی هر خوراکی ای که قبلاً خورده، جعبه آدامس، دستمال کاغذی و البته گاهی بقایای یک کیک له شده و...

هستی اغلب فراموش می نماید همراه خودش دستمال کاغذی بردارد و چون آلرژی دارد معمولاً در کیفش دنبال دستمال می گردد.

  • جایی برای اسباب بازی برادرم

در کیف نوید سی دی، شطرنجی کوچک، تبلت و یک کلاه آفتاب گیر است. نوید 13ساله است و گاهی وقت ها که همراه خانواده بیرون می روند وسایلی هم برای برادر کوچکش برمی دارد. برای همین در کیف او اسباب بازی های کوچک هم پیدا می گردد.

  • بوی میوه له شده

حسین 16ساله معمولاً کیف همراه خودش نمی برد. پول هایش را در جیبش می گذارد، تلفن همراهش را هم یا دستش می گیرد یا آن را در جیبش جا می دهد؛ اما اگر قرار باشد کلاس زبان یا برخی مراکز تفریحی برود به کیف احتیاج دارد و بسته به جایی که قرار است برود همان لحظه به سرعت وسایلش را جمع می نماید. اما خب، همواره سعی می نماید گوشی، هندزفری و بطری آب را جا نگذارد و چون دیر به دیر از کیف استفاده می نماید در کیف های او معمولاً هسته، بخش هایی از میوه های خشک شده یا پوسته مواد خوراکی پیدا می گردد و کیفش بوی میوه له شده می دهد.

  • سس کچاپ و باقی قضایا

بردیا 13ساله وقتی همراه خانواده بیرون می رود ترجیح می دهد وسایلش در کیف خودش باشند؛ گوشی موبایل و هندزفری و گاهی مواقع شارژر، یک بطری آب، ژل شستشوی دست، یک فلش و برخی وقت ها مقداری پول و یک کتاب، همراه خود دارد. چون همواره کیف دارد خیلی وقت ها ساندویچ یا هر هله هوله ای که بخرد در کیف خودش می گذارد. برای همین گاهی برای کیف او اتفاق های بدی می افتد. مثلاً یک بار سس کچاپ بسته بندی و نیمه مصرف شده ای را که از داخل کیسه ساندویچش بیرون ریخته، کیفش را حسابی کثیف نموده بود و یا ذرت های بو داده و تخمه های آفتاب گردان ته کیفش را اشغال نموده اند. او معمولاً هندزفری را فراموش می نماید درحالی که خیلی به آن وابسته است.

  • الگوبردار کیفی

محمد 14ساله است و از خواهر بزرگترش الگو پذیری دارد. خواهر او سال جاری دبیرستان را تمام می نماید و همواره همراه خود کیف برمی دارد.

در کیف او معمولاً فلش، جامدادی و کتاب تمرین زبان، جعبه عینک و ادکلن است. البته اگر قرار باشد منزل اقوام نزدیک بروند حتماً وسایل پلی استیشن و یک دست لباس راحتی هم دارد. محمد معمولاً سعی می نماید تا حد امکان وسایلی را بردارد که ممکن است به آن ها احتیاج پیدا کند و به همین خاطر کوله او بسیار سنگین است. او معمولاً فراموش می نماید قاب عینک طبی اش را بردارد و همواره در کیفش دنبال قاب عینک می گردد.

  • در کیفمان چه بگذاریم

اگر قراراست همراهمان کیف داشته باشیم بهتر است کیفمان وزن مناسب داشته باشد و وسایل داخل آن به اندازه احتیاج باشند.

به هرحال برخی وسایل مورد احتیاج هستند؛ مثل کیف پول، کارت های اعتباری، عینک آفتابی، دستمال کاغذی یا دستمال مرطوب، گاهی یک لقمه یا خوراکی کوچک و یا بطری آب ضروری است و بقیه موارد بسته به جایی که قرار است برویم متفاوت است.

اما از سوی دیگر سنگین کردن کیف هم برای خودش مشکلاتی دارد و علاوه بر آزاری که به شانه ها و یا آرنج و کمر می رساند کیف را شلوغ و وسایل مورد احتیاج را از دسترس خارج می نماید. مثلاً در لحظه ای سریع به دستمال احتیاج دارید و پیداکردن یک بسته دستمال کاغذی کوچک در کیف شلوغ زمان می برد.

هرشب قبل از خواب کیفتان را خالی کنید، زباله هایش را دور بریزید و آن را مرتب کنید، این کار یاری بسیاری به حفظ و نگه داری وسایل شخصی شما می نماید و حتی باعث مرتب شدن ذهنتان هم می گردد؛ یک بار امتحان کنید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 شهریور 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 259

به "دغدغه های داخل کوله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دغدغه های داخل کوله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید