خودروی برقی کمتر دیده شده ایران خودرو ، عکس

به گزارش مجله اندیشه، خودروی E City یکی از جدیدترین و ناشناخته ترین محصولات ایران خودرو به شمار میرود که در حاشیه سیزدهمین همایش موتورهای درون سوز رونمایی شد.

خودروی برقی کمتر دیده شده ایران خودرو ، عکس

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، خودروی تمام الکتریکی E City که به عنوان اولین میکروکار ایرانی نیز شناخته می گردد، در حاشیه سیزدهمین همایش موتورهای درون سوز رونمایی شد.

این میکروکار به جدیدترین موتور الکتریکی شرکت ایپکو (مرکز تحقیقات موتور ایران خودرو) مجهز شده است. بدنه آن متعلق به خودروی چینی ام وی ام 110 بوده و دچار تغییراتی در نمای بیرونی شده است. این تغییرات ظاهری همچنان قطعی نشده و صرفا مشخصات فنی این خودرو حتمی شده است.

موتور برقی 96 ولتی این خودرو تنها 27 اسب بخار قدرت و 70 نیوتون متر گشتاور فراوری می نماید. با وجود مجموعه باتری های 12 کیلووات ساعتی، ظرفیت پیمایش آن به 150 کیلومتر می رسد. مصرف آن تنها 8 کیلووات ساعت در هر صد کیلومتر است که تقریبا معادل نصف مصرف یک خودرو برقی استاندارد یا هیبریدی است. وزن این خودرو 700 کیلوگرم بوده و حداکثر سرعت به 80 کیلومتر در ساعت می رسد.

با وجود ولتاژ پایین موتور برقی، مزیت ایمنی و تسهیل تعمیرات آن حاصل می گردد. به همین علت می تواند در حمل و نقل عمومی یا به عنوان خودرو اشتراکی مورد استفاده قرار بگیرد. بیش ترین اندازه دور کارکرد این موتور برقی 7500 دور در دقیقه است.

58322

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 12 شهریور 1403 بروزرسانی: 12 شهریور 1403 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 2351

به "خودروی برقی کمتر دیده شده ایران خودرو ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودروی برقی کمتر دیده شده ایران خودرو ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید