جزئیات جدید از حمله به فرودگاه اربیل و مقر ائتلاف آمریکایی، حمله نیروهای پیشمرگه به تیپ 30 حشد الشعبی

به گزارش مجله اندیشه، خبرگزاری خبرنگاران- چهارشنبه شب منابع خبری از شنیده شدن صدای انفجار مهیب در اربیل و به صدا درآمدن صدای آژیر خطر در کنسولگری آمریکا در منطقه کردستان عراق خبر دادند.

جزئیات جدید از حمله به فرودگاه اربیل و مقر ائتلاف آمریکایی، حمله نیروهای پیشمرگه به تیپ 30 حشد الشعبی

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری خبرنگاران، به دنبال وقوع این انفجارها، آژیر خطر در کنسولگری آمریکا در اربیل به صدا درآمده و مسیرهای منتهی به فرودگاه و کنسولگری آمریکا در اربیل بسته شده است.

بعضی منابع عراقی نیز از حمله موشکی به یک پایگاه ارتش ترکیه در شمال عراق خبر می دهند.

منابع عراقی گزارش دادند که پایگاه نظامیان آمریکایی در نزدیکی فرودگاه اربیل هدف حمله راکتی قرار گرفته است.

وزارت امور داخلی منطقه کردستان عراق گفت حمله به فرودگاه بین المللی اربیل که نیرو های ائتلاف آمریکایی در آن مستقر هستند، با یک ففرایند پهپاد بمب گذاری شده، اجرا شده است.

در بیانیه وزارت امور داخلی منطقه کردستان عراق تأییده شده که این پهپاد به مرکز نیرو های ائتلاف آمریکایی در فرودگاه اربیل حمله نموده است.

امید خوشناو استاندار اربیل گفت این حادثه، خسارات مادی یا بشری نداشته است. وی تأکید کرد پرواز ها به این فرودگاه ادامه دارد. این در حالی است که شاهدان گفتند نیرو های امنیتی همه ورودی های فرودگاه اربیل را بستند.

هنوز هیچ طرفی مسؤلیت این حمله را به عهده نگرفته است. این حمله حدود دو ماه پس از حمله ای مشابه به یک مجتمع نظامی در فرودگاه اربیل که نیرو های نظامی در آن مستقر هستند، انجام شد.

حمله به فرودگاه با پهپاد بمب گذاری شده انجام گرفت

وزارت امور داخلی اقلیم کردستان عراق گفت حمله به فرودگاه بین المللی اربیل با یک ففرایند پهپاد بمب گذاری شده صورت گرفت.

وزارت امور داخلی اقلیم کردستان عراق در بیانیه ای گفت که حمله چهارشنبه شب به فرودگاه اربیل با یک ففرایند پهپاد بمب گذاری شده که مقر ائتلاف بین المللی داخل فرودگاه را هدف قرار داده است، انجام گرفت.

در این بیانیه آمده که در این حمله پهپادی به یکی از ساختمان های داخل فرودگاه خسارت وارد شده است و تحقیقات برای تعیین شدن مکان پرواز این پهپاد بمب گذاری شده در جریان است.

این در حالی است که دستگاه مبارزه با تروریسم اقلیم کردستان عراق در این مورد گفت که یک راکت به سوی فرودگاه بین المللی اربیل شلیک شده است.

امید خوشناو استاندار اربیل نیز در این مورد به شبکه تلویزیونی کردستان 24 گفت که که این حمله تروریستی بوده و این موشک به نزدیکی پایگاه نیروهای ائتلاف اصابت نموده است.

از سوی دیگر، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق گفت که عاملان حمله به فرودگاه بین المللی اربیل مجازات خواهند شد.

شادمان بارزانی گفت: هر گروه مسلحی که جزو نیروی رسمی ارتش عراق نیست، باید مرزهای اقلیم کردستان را ترک کند.

نخست وزیر اقلیم کردستان عراق همچنین حمله به پادگان نظامی ترکیه در منطقه بعشیقه استان نینوی را محکوم کرد.

پروازهای گسترده شناسایی آمریکا بر فراز شمال عراق

یک منبع مطلع امنیتی با اشاره به اقدام آمریکایی ها مبنی بر ساخت استحکامات جدید در پایگاه های خود در منطقه کردستان از پروازهای گسترده شناسایی آمریکایی ها بر فراز مناطق نزدیک به اربیل اطلاع داد.

یک منبع مطلع امنیتی عراق، امروز (پنج شنبه - 15 آوریل)، از پروازهای شناسایی هواپیماهای آمریکایی بر فراز چندین منطقه در اطراف اربیل اطلاع داد.

وی که خواست نامش فاش نشود در گفت وگو با پایگاه خبری المعلومه توضیح داد: هواپیماهای آمریکایی بر فراز مناطق مخمور، اطراف اربیل و مناطق واقع در حد فاصل میان استانهای دهوک و نینوی پروازهای شناسایی گسترده ای را انجام دادند.

این منبع مطلع اضافه کرد: نیروهای آمریکا در حال ساخت استحکامات جدید در پایگاه الحریر و پایگاه فرودگاه اربیل هستند. این نیروها همچنین شماری از فرماندهان نظامی خود را از فرودگاه اربیل به پایگاه نظامی دیگری واقع در شهرستان شقلاوه انتقال دادند.

بارزانی حشد الشعبی را متهم به حمله به اربیل کرد/ حمله نیروهای پیشمرگه به تیپ 30 حشد الشعبی

خبرنگار العالم در بغداد گزارش داد تیپ 30 حشد الشعبی مستقر در مرزهای کردستان مورد حمله نیروهای پیشمرگه قرار گرفتند؛ نیروهای پیشمرگه با تعدادی موشک کورنت و مسلسهای 23 میلیمتری مواضع حشد الشعبی را مورد حمله قرار دادند. در این حمله - که به دنبال حمله پهپاد به نیروهای آمریکایی در فرودگاه اربیل رخ داد - یکی از نیروهای حشد مجروح و زیان هایی به مقر حشد وارد شد.

نوید بهروز، خبرنگار العالم در بغداد طی تماسی گفت که حمله نیروهای پیشمرگه در راستای اجرای تهدیدات شادمان بارزانی، نخست وزیر حکومت منطقه ای کردستان عراق و به دنبال حمله به فرودگاه اربیل و نیروهای آمریکایی مستقر در این فرودگاه اجرا شده است.

وی اظهار داشت که حمله با پهپاد به نیروهای آمریکایی مستقر در فرودگاه اربیل، تحولی چشمگیر در قواعد درگیری و فرایند حمله مقاومت عراق به اشغالگران آمریکایی و نیروهای خارجی مستقر در عراق به حساب می آید که طبق مصوبه مجلس عراق و اراده ملت این کشور، اشغالگر به حساب می آیند.

به گفته خبرنگار العالم، حمله نیروهای مقاومت عراق به مواضع اشغالگران در این کشور، طی روزهای اخیر به طور چشمگیری افزایش یافته است به طوری که همین دیروز شاهد تشدید این حملات و حمله به پایگاه الحریر در اربیل و پایگاه بعشیقه - محل استقرار نیروهای ترکیه - بودیم.

وی اظهار داشت که کسی یا گروهی تا کنون مسئولیت این حمله ها بر عهده نگرفته است اما رئیس اقلیم کردستان به طور غیر مستقیم، الحشد الشعبی را متهم نموده است.

بهروز در خاتمه گفت که همه عراقی ها می دانند که حضور نظامی آمریکا باعث برهم زدن امنیت عراق شده است و اگر حضور اشغالگران نبود شاهد وقوع این همه حمله و درگیری نبودیم.

دستور الکاظمی برای انجام تحقیقات درباره انفجارهای اربیل

نخست وزیر عراق خواهان انجام تحقیقات فوری در مورد حوادث شب گذشته در اربیل شد.

به نقل از پایگاه خبری السومریه، مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق و فرمانده کل نیروهای مسلح خواهان انجام تحقیقات فوری در مورد حوادث اربیل و مناطق دیگر شد.

یحیی رسول سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در این راستا با صدور بیانیه ای گفت، الکاظمی تاکید نمود که تامین امنیت عراق بر عهده دولت و نیروهای امنیتی با همه گروه های آن است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 20 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1400 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 1632

به "جزئیات جدید از حمله به فرودگاه اربیل و مقر ائتلاف آمریکایی، حمله نیروهای پیشمرگه به تیپ 30 حشد الشعبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات جدید از حمله به فرودگاه اربیل و مقر ائتلاف آمریکایی، حمله نیروهای پیشمرگه به تیپ 30 حشد الشعبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید