فراوری وانت های برقی که یکدیگر را شارژ می نمایند

به گزارش مجله اندیشه، با افزایش فراوری خودروهای برقی، افزوده شدن گزینه شارژ متقابل این خودروها به وسیله باتری های یکدیگر نیز می تواند جذاب باشد و حالا این ایده عملیاتی شده است.

فراوری وانت های برقی که یکدیگر را شارژ می نمایند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از یاهونیوز، شرکت ریویان وانت برقی جدیدی را فراوری نموده که مدل های مختلف آن می توانند باتری های یکدیگر را شارژ نمایند. بنابراین تامین انرژی این وانت ها تنها به وسیله ایستگاه های شارژ متعارف صورت نمی گیرد.

البته جزئیات فنی اجرای این طرح هنوز تعیین نیست، اما می توان تصور کرد که دسترسی باتری های دو وانت به یکدیگر به وسیله سیم های خاص ممکن گردد.

وانت های یادشده بعد از شارژ کامل باتری می توانند مسافتی در حدود 650 کیلومتر را طی نمایند که در میان خودروهای برقی رقمی قابل توجه محسوب می گردد.

از جمله وانت های این شرکت که دارای چنین قابلیتی خواهند بود، می توان به R1T اشاره نمود که قرار است در سال 2020 روانه بازار گردد. البته اتصال باتری های این وانت ها به هم برای تامین انرژی با توجه به ساختار شیمیایی خاص آنها با چالش های خاص خود همراه بوده و از جمله نمی توان از این طریق باتری های خالی را به سرعت شارژ کرد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 مرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 215

به "فراوری وانت های برقی که یکدیگر را شارژ می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری وانت های برقی که یکدیگر را شارژ می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید