بیانیه مشترک روسیه، آمریکا و فرانسه درباره تحولات قره باغ

به گزارش مجله اندیشه، روسای جمهور سه کشور روسیه، آمریکا و فرانسه در بیانیه ای مشترک خواهان توقف فوری درگیری ها در قره باغ شدند.

بیانیه مشترک روسیه، آمریکا و فرانسه درباره تحولات قره باغ

جهت دریافت خدمات طراحی ویلا در شمال با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران و به نقل از اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، دونالد ترامپ و امانوئل ماکرون روسای جمهور روسیه، آمریکا و فرانسه با انتشار بیانیه مشترکی خواهان توقف فوری درگیری ها در قره باغ شدند.

در این بیانیه آمده است: روسای جمهور روسیه، آمریکا و فرانسه به عنوان روسای مشترک گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا تشدید خشونت ها در خط تماس منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی را قاطعانه محکوم می نمایند.

در ادامه سران سه کشور روسیه، آمریکا و فرانسه، تشدید تنش ها در منطقه قره باغ را به شدت محکوم کردند و از رهبران ارمنستان و آذربایجان خواستند که بلافاصله و بدون هیچ گونه شرطی مذاکرات را از سر بگیرند.

روز یکشنبه (27 سپتامبر) وزارت دفاع آذربایجان اعلام نمود که نیروهای مسلح ارمنستان به شهرک های واقع در خط مرزی در قره باغ تیراندازی کردند. براساس اطلاعات موجود؛ پی این حملات تیراندازی غیر نظامیان نیز کشته شده اند.

در سال 1991 میلادی قره باغ که بیشتر ساکنان آن را ارامنه تشکیل می دهند از آذربایجان اعلام استقلال کرد. باکو سعی کرد قره باغ را با زور برگرداند که منجر به جنگ شد. در سال 1994 آذربایجان، ارمنستان و جمهوری به رسمیت شناخته نشده قره باغ با میانجی گیری روسیه پروتکل آشتی را به امضا رساندند. هرازگاهی درگیری های نظامی موقت و کوچکی در این منطقه صورت می گیرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 مهر 1399 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 1197

به "بیانیه مشترک روسیه، آمریکا و فرانسه درباره تحولات قره باغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیانیه مشترک روسیه، آمریکا و فرانسه درباره تحولات قره باغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید