برترین قیمت بلیط اتوبوس، قطار و هواپیما در تعطیلات نوروز

به گزارش مجله اندیشه، خبرنگاران- قیمت بلیط هواپیما در نوروز 1401 بدون افزایش خواهد بود. سازمان هواپیمایی کشور اعلام نموده نرخ نوروزی ایرلاین ها تغییری نسبت به آخرین تعرفه های مصوب در آذر 1400 نخواهد داشت، اما تفاوت بزرگ سفر های پیش رو با پارسال افزایش ظرفیت ناوگان حمل ونقل بین شهری محسوب می گردد. اگر یادتان باشد عید 1400 هواپیما ها با 60 درصد ظرفیت پرواز می کردند و قطار ها و اتوبوس ها فقط مجاز به سوار کردن نصف ظرفیت خود بودند، اما نوروز پیش رو از این خبر ها نیست. مثلا برای خرید آنلاین بلیط اتوبوس هیچ محدودیتی در انتخاب جایگاه وجود ندارد و قطار های کوپه ای و اتوبوسی مجاز به تکمیل ظرفیت خود هستند. در این گزارش چند و، چون قیمت بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس را در جهت های پرتردد بین شهری را آنالیز کردیم.

برترین قیمت بلیط اتوبوس، قطار و هواپیما در تعطیلات نوروز

هزینه سفر به مشهد

به گزارش خبرنگاران، بلیط هواپیما تهران مشهد حدود یک میلیون تومان هزینه خواهد داشت. روز اول فروردین گران ترین بلیط هوایی از مرکز به مقصد مشهد یک میلیون و 180 هزار تومان به فروش می رسد و این رقم برای گزینه های مقرون به صرفه تر می تواند 940 هزار تومان باشد. رقم هایی که آنالیز کردیم، دقیقا برای تاریخ اول فروردین 1401 است و در سایر روز های تعطیلات پیش رو نرخ بلیط هواپیما تهران به مقصد مشهد تقریبا همین حول وحوش خواهد بود. بلیط قطار تهران مشهد برای قطار های کوپه ای چهار نفره و پنج ستاره در فروردین سال آینده 710 هزار تومان فروخته می گردد. خرید بلیط قطار تهران مشهد بابت گزینه های اتوبوسی که مقرون به صرفه ترین انتخاب ها محسوب می شوند، نزدیک به 120 هزار تومان است. بین رقم های 710 و 120 هزار تومان رقم های دیگری برای بلیط قطار تهران مشهد وجود دارد. مثلا قیمت بلیط قطار های کوپه ای شش نفره کمتر از 200 هزار تومان و این رقم برای بعضی از قطار های کوپه ای چهار نفره حدود 600 هزار تومان است. بلیط اتوبوس های VIP تهران مشهد نیز برای اولین روز سال نو 190 هزار تومان است که این رقم از هزینه قطار های اتوبوسی بیشتر محسوب می گردد.

انواع بلیط

هزینه

هواپیما

940 تا یک میلیون و 180 هزار تومان

قطار

120 تا 710 هزار تومان

اتوبوس

190 هزار تومان

هزینه سفر به اصفهان

بلیط هواپیما تهران اصفهان در روز اول فروردین سال آینده حدود 750 هزار تومان است. این رقم هواپیمایی ماهان، ایران ایر و آتا از مسافران نوروزی تهران به مقصد اصفهان دریافت می نمایند و قیمت بلیط قطار به سمت اصفهان نزدیک به 130 هزار تومان خواهد بود. عدد 130 هزارتومان برای قطار هایی پرداخت می گردد که تحت عنوان کوپه ای چهار نفره در سایت رجا قرار گرفته اند و مدت زمان این سفر حدود هفت ساعت خواهد بود. تهران اصفهان طبق اعلام بعضی از سایت های فعال در عرضه فروش بلیط محبوب ترین جهت زمینی در کشور است. اگر تهرانی ها بخواهند در عید با اتوبوس راهی اصفهان شوند باید 94 هزار تومان بابت اتوبوس های VIP کنار بگذارند.

انواع بلیط

هزینه

هواپیما

750 هزار تومان

قطار

130 هزار تومان

اتوبوس

94 هزار تومان

هزینه سفر به شیراز

بلیط هواپیما شیراز از مبدا تهران تقریبا یک تا یک و نیم میلیون تومان هزینه خواهد داشت. مسافران نوروزی که جهت هوایی تهران به سمت شیراز را انتخاب می نمایند بابت بلیط بیزینس یک میلیون و 500 هزار تومان می پردازند و این رقم برای سایر پرواز ها حدود 950 هزار تومان هزینه درپی دارد. بلیط قطار های کوپه ای چهار نفره به مقصد شیراز از مبدا تهران در تعطیلات نوروز تقریبا 290 هزار تومان به مسافران فروخته می گردد و مدت زمان این سفر تقریبا 16 ساعت خواهد بود. بعلاوه بابت سفر زمینی از مرکز به شیراز بلیط اتوبوس های VIP از پایانه بیهقی و ترمینال جنوب تهران در عید 1401 تقریبا 190 هزار تومان است.

انواع بلیط

هزینه

هواپیما

950 هزار تومان تا یک میلیون و 500 هزار تومان

قطار

290 هزار تومان

اتوبوس

190 هزار تومان

هزینه سفر به تبریز

بلیط هواپیما تهران تبریز در تعطیلات پیش رو حدود 880 هزار تومان است. اغلب این پرواز ها با هوایپمایی آتا انجام می گردد و جهت هوایی تهران به سمت تبریر ظرف مدت تقریبا یک ساعت انجام خواهد شد. بلیط قطار تهران به سمت تبریز رنج قیمت متفاوتی دارد. بیشترین نرخ بلیط قطار تبریز از تهران در روز اول فروردین نزدیک به 180 هزار تومان است و این رقم بابت قطار های کوپه ای چهار نفره گرفته می گردد. اگر بلیط قطار کوپه ای شش نفره را خریداری کنید، آنوقت باید تقریبا 95 هزار تومان دست به جیب شوید و این رقم برای قطار های کوپه ای چهار نفره سه ستاره معادل 130 هزار تومان لحاظ می گردد. هزینه مورد احتیاج برای اتوبوس های 25 نفره VIP نیز در عید 130 هزار تومان است.

انواع بلیط

هزینه

هواپیما

880 هزار تومان

قطار

95 تا 180 هزار تومان

اتوبوس

130 هزار تومان

هزینه سفر به اهواز

بلیط هواپیما تهران اهواز در روز های آینده 930 هزار تومان خواهد. رقمی که شرکت های هوایی در اولین روز نوروز 1401 از مسافران دریافت می نمایند و سایر روز های عید می تواند به 800 هزار تومان برسد. طبق ادعای بعضی از سایت های فعال در عرصه گردشگری و سفر، پرتردد ترین جهت هوایی کشور تهران اهواز محسوب می گردد که البته بخش عمده ای از این موضوع به سفر های کاری ارتباط دارد. تهرانی ها برای رفتن به اهواز دو گزینه سفر ریلی و زمین را هم پیش رو دارند. هزینه بلیط قطار تهران به سمت اهواز در عید کمتر از 200 هزار تومان خواهد بود. رجا بلیط قطار های کوپه ای چهار نفره را با قیمت های 200، 198 و 180 هزار تومان می فروشد و خرید بلیط اتوبوس هایی که از تهران راهی مرکز استان خوزستان می شوند، تقریبا 195 هزار تومان تمام می گردد.

انواع بلیط

هزینه

هواپیما

930 هزار تومان

قطار

180 تا 200 هزار تومان

اتوبوس

195 هزار تومان

هزینه سفر به کیش

بلیط هواپیما کیش از تهران در عید 1401 حدود یک میلیون و 300 هزار تومان است. هواپیمایی زاگرس، کیش ایر، تابان و کاسپین این رقم در اولین روز سال تازه از مسافران نوروزی دریافت می نمایند و از روز آدینه پنجم فروردین هزینه این پرواز به یک میلیون و 100 هزار تومان کاهش پیدا می نماید. علاوه بر جهت هوایی رفتن به کیش از تهران، به صورت زمین هم امکان دارد. به این شکل که بعضی از مسافران ترجیح می دهند با قطار یا اتوبوس راهی بندرعباس شوند و از آنجا با کشتی به سمت کیش حرکت نمایند. بلیط قطار تهران به بندعباس بین 180 تا 400 هزار تومان است و این رقم برای سفر با اتوبوس به 250 هزار تومان می رسد.

منبع: فرارو
انتشار: 14 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1401 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 2061

به "برترین قیمت بلیط اتوبوس، قطار و هواپیما در تعطیلات نوروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین قیمت بلیط اتوبوس، قطار و هواپیما در تعطیلات نوروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید