با گذشت 11 روز ؛ خبری از مفقودین سیل جاده چالوس نیست

به گزارش مجله اندیشه، خبرنگاران: مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز از ادامه عملیات جستجو مفقودان حادثه سیلاب در جاده کرج - چالوس اطلاع داد و گفت: با گذشت 11 روز از این حادثه، جستجو برای یافتن اثری از مفقودان ادامه دارد.

با گذشت 11 روز ؛ خبری از مفقودین سیل جاده چالوس نیست

محمدباقر خلفی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: اکنون پنج تیم تخصصی کوهستان و سیلاب از استان های البرز و تهران بی وقفه مشغول یافتن دو مفقود حادثه سیلاب روز 18 خرداد ماه هستند.

وی اضافه نمود: این تیم های تخصصی در محدوده تونل 2 با استقرار کارگاه های تخصصی کوهستان اقدام به جستجو می نمایند.

وی اعلام کرد: طی روزهای گذشته 15 تیم تخصصی ارزیاب، سیلاب، کوهستان، درمان، آنست در محدوده تونل یک تا تونل پنج، خوزنکلا و دریاچه و رودخانه کرج با به کارگیری تجهیزات تخصصی زنده یاب، قایق جیمینی، کارگاه های تخصصی نجات، سگ های جستجو و نجات و به کارگیری تجهیزات جستجوی هوایی نسبت به انجام جستجوی دو نفر مفقودی قطعی و اعلامی خانواده ها و سایر مفقودین احتمالی در این محدوده اقدام کردند.

وی اضافه نمود: کوشش امدادگران هلال احمر بی وقفه برای یافتن مفقودین ادامه دارد.

رستوران های روباز مشهد

رستوران نزدیک حرم مشهد

فهرست وسایل سفر به مشهد با اتوبوس

سیل جاده چالوس دو رستوران را تخریب و 16 رستوران را تعطیل نموده است

در پی بازیدهای به عمل آمده از جاده چالوس به وسیله کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز دو واحد پذیرایی به طور کامل تخریب و 16 واحد پذیرایی واقع در حد فاصل کیلومتر 20 تا 40 جاده چالوس به علت مسدود شدن جاده در اثر سیل تعطیل شده اند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز سیل جاده چالوس خسارات زیادی را به تاسیسات آبی و گردشگری منطقه وارد نموده است.

در بازدیدی که از این منطقه ها اجرا شده آنالیز تاسیسات آسیب دیده گردشگری انجام شد و طی صحبت هایی با بهره برداران بناست طی مکاتبه لازم مقدار خسارت وارد شده برآورد گردد. این اداره کل بنا دارد تا حدامکان و در چارچوب ضوابط و مقررات تسهیلاتی را برای این واحدها در نظر بگیرد.

با توجه به اینکه جاده تهران شمال برای تردد به استان های شمالی مورد استفاده قرار می گیرد، جاده کرج کندوان بیشتر برای مقاصد گردشگری مورد نظر است و با توجه به آسیب های سیل به این جاده دستگاه های اجرایی مرتبط در حال فعالیت برای بازگشایی این جاده هستند.

سیل باعث تعطیلی کامل محور گردشگری کرج کندوان از کیلومتر 18 تا 40 در محدوده پل خواب شده است. در این محدوده 16 واحد گردشگری فعال هستند که به طور کامل تعطیل و غیر فعال شده اند.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 30 خرداد 1402 بروزرسانی: 30 خرداد 1402 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 2289

به "با گذشت 11 روز ؛ خبری از مفقودین سیل جاده چالوس نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با گذشت 11 روز ؛ خبری از مفقودین سیل جاده چالوس نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید