این اشتباه شما را در حمام کور خواهد نمود

به گزارش مجله اندیشه، بعضی افراد هنگام رفتن به حمام مرتکب اشتباهاتی می شوند که ممکن است آسیب های جبران ناپذیری به بدن خود برسانند. با دانستن این اشتباه از آسیب ها جلوگیری کنید.

این اشتباه شما را در حمام کور خواهد نمود

وقتی که صحبت از بهداشت فردی می گردد، حتماً یاد روتین های صبحگاهی و شبانه برای مراقبت از پوست و موی خود می افتید. متاسفانه اگر نکات مهمی را در این بین رعایت نکنید، با مسائلی روبرو خواهید شد.

از طرفی بسیاری از ما نمی دانیم که چه کار هایی را هنگام دوش گرفتن به شکل غلط انجام می دهیم که آسیب جبران ناپذیری به بخش های مختلف بدنمان وارد خواهد نمود که در این قسمت از بهداشت و سلامت بزرگ ترین اشتباه را به شما معرفی می کنیم که باید از انجام آن خودداری کنید.

پزشکان توصیه می نمایند که هرگز با لنز حمام نکنید

اگر همزمان که لنز داخل چشمتان دارید به حمام بروید، با دنیایی از مسائل روبرو خواهید شد. متخصصان بر این عقیده هستند که حتما قبل از دوش گرفتن باید لنز را از داخل چشمتان خارج کنید و هرگز نباید با آب برخورد داشته باشد.

پس این قضیه فقط در خصوص حمام نیست، بلکه قبل از شنا یا وارد شدن به یک جای پر آب حتما باید لنز را از چشم هایتان خارج کنید و آن را بادقت بشویید.

ممکن است آب حاوی جرم های آلوده باشد که به لنز بچسبد

متخصصان چشم بر این عقیده هستند که آب های مختلف از منابعی مثل دوش حمام یا استخر ممکن است حاوی انواع مختلفی از جرم ها باشد که بسیاری از آن ها برای چشم مشکل و حساسیت ایجاد می نمایند. ممکن است که این باکتری ها به لنز بچسبند و آن را به چشم شما منتقل نمایند.

اگر لنز نداشته باشید و این آب های آلوده وارد چشمتان گردد، پلک زدن به عنوان یک واکنش طبیعی می تواند این باکتری ها را از داخل چشم بیرون کند، اما اگر لنز داشته باشید، این باکتری ها به طور کامل به لنز می چسبند و روی آن باقی می مانند و هیچ راهی برای خلاص شدن از آن ها وجود ندارد؛ به غیر از اینکه دیگر لنز ها را استفاده نکنید. برخی از این لنز ها باعث ایجاد مسائل جدی از جمله نابینایی می شوند

برخی از این باکتری ها کاملا نادر هستند، اما احتمال وجود آن ها در آب زیاد است و باعث ایجاد عفونت خواهند شد که شرایط دردناک و سختی را برای فرد ایجاد می نماید و پروتئین هایی را فراوری می نمایند که در شبکیه حل می گردد و باعث ایجاد یک پوشش محافظتی خارجی روی قسمت جلوی چشم می گردد که شرایط خطرناکی را به وجود می آورد.

برخورد آب با لنز می تواند باعث چسبیدن لنز به چشم گردد

طبق گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، آب می تواند باعث تغییر شکل لنزها، ورم و چسبیدن آن ها به چشم گردد که نه تنها قرار دادن و خارج کردن آن ها را سخت می نماید، بلکه می تواند روی شبکیه هم خراش بیندازد. این خراش ها زیر میکروسکوپ به طور واضح قابل مشاهده هستند و محلی برای ورود جرم و میکروب و عامل ایجاد باکتری خواهند بود.

اگر لنز شما با آب برخورد کرد، سریعا آن را بیرون بیاورید

اگر حواستان نبود و با لنز زیر دوش آب رفتید، هر زمان که متوجه شدید سریعاً از زیر آب بیرون بیایید، دست های خود را به طور کامل خشک کنید و با دقت لنز ها را از چشمتان خارج کنید و آن ها را در جای مخصوصشان بگذارید تا باکتری و جرم به لنزتان نچسبد. بعلاوه هنگام درآوردن لنز و لمس آن، باید دستتان کاملا خشک باشد.

حتما بعد از آن، لنز ها را داخل محلول ضدعفونی نماینده مخصوص خود بگذارید

علائمی که نشان می دهد لنز های شما با آب تعامل منفی داشته و قرار است به چشمتان آسیب وارد کند، شامل سوزش، قرمزی، تاری دید و دیگر علائم غیر معمول است و اگر هر کدام از این مسائل را داشتید، حتما در سریع ترین زمان ممکن با پزشک متخصص مشورت کنید.

منبع: بهداشت نیوز

منبع: فرارو
انتشار: 21 دی 1401 بروزرسانی: 21 دی 1401 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 2221

به "این اشتباه شما را در حمام کور خواهد نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این اشتباه شما را در حمام کور خواهد نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید