اپل همکاری با یکی بزرگترین تولیدکنندگانش را به حالت تعلیق درآورد

به گزارش مجله اندیشه، اپل پس از اینکه متوجه شده شرکت پگاترون قوانین کارگری را نقض می نماید، همکاری خود را با این شرکت به حالت تعلیق درآورده است. نقض این قوانین مشخصا مربوط به کارگران دانشجو است که برخلاف مقررات اپل، پگاترون به آن ها اجازه داده در شیفت های شب کار نمایند و اضافه کاری داشته باشند.

اپل همکاری با یکی بزرگترین تولیدکنندگانش را به حالت تعلیق درآورد

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

طبق اعلام اپل، تا زمانی که پگاترون اقدامات اصلاحی انجام ندهد هیچ سفارش جدیدی از طرف اپل دریافت نخواهد کرد. با این حال، پگاترون به ساخت گوشی های آیفون مربوط به سفارش های قبلی ادامه خواهد داد.

طبق آنالیز های اجرا شده از طرف اپل، مدرکی دال بر کار اجباری یا کارگران زیر سن قانونی شاغل در کارخانه های پگاترون پیدا نشده است. با این حال، گویا این شرکت با اسناد و مدارک جعلی کوشش نموده بر این اتفاق سرپوش بگذارد. پگاترون هم مدیری که مسؤول نظرات بر کارگران دانشجو بوده، اخراج نموده است.

این اولین باری نیست که تولیدکنندگان محصولات اپل به نقض قوانین کارگری متهم می شوند. به عنوان مثال می توانیم به شرکت فاکس کان اشاره کنیم که مهم ترین تولیدکننده محصولات اپل محسوب می گردد و حدود یک دهه قبل، موجی از خودکشی های کارگران این شرکت سروصدای زیادی به راه انداخت. در سال 2017 هم یکی از خبرنگاران برای تهیه یک گزارش از شرایط کارگران در کارخانه های پگاترون، مدتی در یکی از کارخانه های این شرکت مشغول به کار شد و شرایط کار در این محیط را به عنوان شکنجه توصیف کرد.

تحت رهبری تیم کوک، اپل به صورت فعالانه ای کوشش نموده که نقض حقوق بشر در زنجیره تأمین محصولات خود را متوقف کند. به گفته یکی از تحلیلگران، این اقدام پگاترون احتمالا باعث می گردد اپل همکاری خود با آن را کاهش دهد و بخشی از این سفارش ها به شرکت Luxshare واگذار خواهد شد.

  • آیفون 12 پرو در مقابل گلکسی نوت 20 اولترا؛ سریع ترین پرچم دار کدام است؟

منبع: Cult Of Mac

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 18 آذر 1399 بروزرسانی: 18 آذر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 1335

به "اپل همکاری با یکی بزرگترین تولیدکنندگانش را به حالت تعلیق درآورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل همکاری با یکی بزرگترین تولیدکنندگانش را به حالت تعلیق درآورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید