اوپل گرندلند GSe پلاگین هیبریدی 2023 معرفی گردید

به گزارش مجله اندیشه، اوپل ماه گذشته از خودروی آسترا GSe به عنوان یک هاچبک اسپرت و قدرتمند رونمایی کرد. این شرکت در راستای افزایش تنوع خودروهای برقی خود امروز اوپل گرندلند GSe را به کاربران معرفی نموده است. در واقع اوپل گرندلند GSe را می توان اولین کراس اوور پلاگین هیبریدی این گروه خودروساز و بعلاوه اولین محصول این شرکت به شمار آورد که یک موتور درون سوز را با یک موتور برقی ترکیب نموده است.

اوپل گرندلند GSe پلاگین هیبریدی 2023 معرفی گردید

باید اشاره کنیم که اولین مدل پلاگین هیبریدی اوپل گرندلند ابتدا در سال 2019 رونمایی شد و سپس در ژوئن 2021 فیس لیفت شد. اکنون نیز نسل نو آن با پسوند GSe در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. این خودرو اگرچه در کنار اوپل آسترا GSe هاچبک و استیشن به زودی روانه بازار می گردد، اما از لحاظ عملکردی یک سروگردن بالاتر از آسترا GSe هاچبک است. این کراس اوور جمع و جور ترکیبی از یک موتور بنزینی 1.6 لیتری چهار سیلندری توربوشارژ با یک جفت موتور الکتریکی برای فراوری حداکثر 296 اسب بخار قدرت است. نیروی فراوریی این سیستم پلاگین هیبریدی به هر چهار چرخ منتقل شده و این کراس اوور را طی 6.1 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت می رساند. طبق ادعای این گروه خودروساز، حداکثر سرعت قابل پیمایش اوپل گرندلند GSe حدود 235 کیلومتر بر ساعت است.

البته در صورت رانندگی در حالت تمام برقی و خاموش بودن موتور بنزینی، اوپل گرندلند GSe می تواند با نهایت سرعت 135 کیلومتر بر ساعت حرکت کند. اوپل گرندلند GSe همچون آسترا GSe مجهز به سیستم تعلیق نو با سیستم فرمان بازطراحی شده ای بوده که هندلینگ و پایداری کنترل آن تقویت شده و یک رانندگی پویاتر را به کاربران ارائه می دهد. بعلاوه این خودرو دارای سیستم تعلیق مکفرسون در اکسل جلو و سیستم تعلیق مولتی لینک در عقب بوده که در محور عقب فنرهای سخت تر و دمپرهای محکم تری برای آن تعبیه شده است.

این کراس اوور پلاگین هیبریدی اسپرت بر روی چرخ های 19 اینچی با طراحی برگرفته از رینگ های آلیاژی Manta Gse سوار شده است. خودروساز آلمانی برای اینکه ظاهر گرندلند پلاگین هیبریدی را از تریم های معمولی این خودرو متمایز کند، کاپوت را به رنگ مشکی طراحی نموده که با رنگ سقف و آینه های جانبی هارمونی خواهد داشت. البته مشتریان در صورت تمایل می توانند رنگ سفید کاپوت را انتخاب نمایند. این خودرو بعلاوه مجهز به دیفیوزری متفاوت در بخش عقبس بوده و لوگوی GSe هم روی درب صندوق عقب آن حک شده است.

در خصوص درون کابین اوپل گرندلند GSe پلاگین هیبرید 2023 هم باید اشاره کنیم که صندلی ها با پوششی از جنس جیر آلکانتارا دوخته شده اند و بعلاوه تکیه گاه های جانبی صندلی ها نسبت به مدل استاندارد تقویت شده اند. اوپل اعلام نموده که سری نو GSe به عنوان جایگزین محصولات عملکردی GSi در اختیار مشتریان قرار گرفته است. این موضوع حاکی از آن است که این شرکت میخواهد خودروهای عملکردی برقی یا همان هیبریدی بیشتری را روانه بازار کند. استلانتیس که کمپانی مادر برندهای اوپل و واکسهال به شمار می رود، در بیانیه ای اعلام نموده که فراوری محصولات این شرکت با پیشرانه درون سوز را تا سال 2028 در اروپا متوقف خواهد نمود. دو سال بعد یعنی در سال 2030 هم تمامی زیربرندهای استلانتیس در اروپا تنها خودروهایی الکتریکی را روانه بازار می نمایند.

منبع: Motor 1

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 5 آبان 1401 بروزرسانی: 5 آبان 1401 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 2188

به "اوپل گرندلند GSe پلاگین هیبریدی 2023 معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوپل گرندلند GSe پلاگین هیبریدی 2023 معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید