آموزه هایی برای یافتن شادی

به گزارش مجله اندیشه، به گزارش خبرنگاران، کتاب راه و روش ایکیگای اثر تیم تاماشیرو آموزه هایی برای یافتن شادی و زیستن براساس هدف زندگی است. نویسنده کتاب قبل از اینکه نویسنده باشد هنرمند است، هنرمندی که به جامعه هنری، به خصوص جامعه هنری کانادا تعلق دارد و آنچه این کتاب او را برای مخاطبانش با اهمیت، مجذوب کننده و درخور توجه نموده است، تاکید او بر روش های مهربانی و شاد کردن دیگران است.

آموزه هایی برای یافتن شادی

تاماشیرو در همان ابتدا، با زبانی ساده، هدف خود را از نوشتن این کتاب با خواننده به اشتراک می گذارد و می نویسد ایکیگای هدف و مقصودی است که به خاطر آن هر روز صبح از جا برمی خیزیم و روز خود را شروع می کنیم. ایکیگای کار روزمره ای است که انجام می دهیم و برای ما و دیگران معنادار است. شاید در حال حاضر، ایکیگای شما برایتان نامشخص و ناآشنا باشد، اما با این کتاب می توانید آن را بشناسید.

براساس باور ژاپنی ها، هر کسی یک ایکیگایی دارد، یعنی همان چیزی که یک فیلسوف فرانسوی آن را علت بودن می نامد. برخی از مردم ایکیگایی شان را یافته اند، در حالی که برخی دیگر هنوز در جست وجوی آن هستند، گرچه آن را در وجود خویش دارند.

ایکیگای شما در عمق وجودتان نهفته است و یافتن آن احتیاجمند جست وجویی صبورانه است. براساس باور ساکنان اکیناوا، جزیره ای که بیشترین صدساله های جهان را دارد، ایکیگای شما علت و انگیزه هر روزه تان برای بیدار شدن است.

در زبان ژاپنی ایکیگای به معنی شادی همیشه سرگرم بودن است. همین طور شیوه ای برای شرح و بیان طول عمر بسیار زیاد ژاپنی ها را در بر می گیرد. عمر مردم ژاپن به ویژه در جزیره اکیناوا بسیار بیشتر از میانگین جهانی است. کسانی که می خواهند بدانند چرا ساکنان این جزیره جنوبی ژاپن بیشتر از مردمان دیگر نقاط جهان عمر می نمایند، باید بدانند که علاوه بر زندگی سالم در طبیعت و هوای آزاد، رژیم غذایی سالم، نوشیدن چای سبز و آب وهوای استوایی، یکی از دلایل مهم آن ایکیگایی است که زندگی آن ها را شکل می دهد و آن را می سازد.

تمرین ایکیگای منجر به زندگی طولانی تر و پر از شادی می گردد. راز خوشبختی و طول عمر پایدار را در این کتاب خودیاری متحول نماینده بر اساس خرد ژاپنی باستان و آزمایش شده ایکیگای کشف کنید.

با ایکیگای در سفر زندگی لذت ببرید. این حکمت باستانی از اوکیناوا، ژاپن، می تواند مسیر شما را به سوی خودسازی روشن کند. اوکیناوا، ژاپن یک جزیره کوچک در جنوب سرزمین اصلی ژاپن است که در آن مردم هدف زندگی خود را هر روز انجام می دهند.

کتاب راه و روش ایکیگای به آنالیز انتخاب های سبک زندگی می پردازد که منجر به جزیره ای پر از مردمی پر از رضایت و عمر طولانی شده است. طول عمر را به وسیله فلسفه ایکیگای در آغوش بگیرید. بیاموزید که با اسرار یکی از طولانی ترین جوامع روی زمین، سالمند شوید. با ادغام ایکیگای در زندگی خود، نگرش سپاسگزاری را تقویت می کنید، روزهای خود را سرشار از شادی می کنید و زندگی هدفمند را القا می کنید.

کتاب راه و روش ایکیگای یک نقشه چهار جهته ساده را برای داشتن یک زندگی معنادار شرح می دهد. کاری را که دوست دارید انجام دهید، کاری را انجام دهید که در آن مهارت دارید، آنچه را که جهان به آن احتیاج دارد انجام دهید و کاری را انجام دهید که می توانید برای آن پاداش بگیرید.

در این کتاب خودیاری پیشگامانه، کاوشی مجذوب کننده در فلسفه ایکیگای، که بینش عمیقی را برای یافتن هدف زندگی شما ارائه می دهد و روایت های قدرتمندی که ایکیگای را در عمل به نمایش می گذارد، خواهید دید.

کتاب راه و روش ایکیگای اثرتیم تاماشیرو با ترجمه مهدی میرزایی در 205 صفحه و با قیمت 170000 تومان از سوی نشر فکر آویز روانه بازار نشر شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 25 مرداد 1402 بروزرسانی: 25 مرداد 1402 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 2310

به "آموزه هایی برای یافتن شادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزه هایی برای یافتن شادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید