گردش 24 ساعته در مسکو

به گزارش مجله اندیشه، بازدید از همه جاذبه های مسکو در مدت کم، چالشی هراس انگیز و سردرگم کننده است. گشت وگذار در این شهر با انبوهی از فعالیت های مفرح و نقاط دیدنی، به زمان زیادی احتیاج دارد ولی با کمی شناخت و هدایت ساکنان مسکو، حتی در 24 ساعت می توان گردشی خاطره انگیز در این شهر داشت. کفش های پیاده روی خود را بپوشید، عینک آفتابی، یک قمقمه آب و برای غافلگیر نشدن توسط هوای غیرقابل پیش بینی مسکو، بارانی یا چتر خود را بردارید و برای یک گردش 24 ساعته در این شهر بی نظیر با خبرنگاران همراه شوید.

گردش 24 ساعته در مسکو

جهت دریافت مشاوره سفر با مبلغ تور کانادا با ما همراه باشید، سفر به آبشار نیاگارا و شهرهای پیشرفته تورنتو و مونترال را در کنار ما تجربه کنید.

صبح (9 تا 12)

بهترین مکان برای آغاز یک روز رؤیایی در مسکو، میدان سرخ یا کراسنایا پلوشید (Krasnaya ploshchad) است. بازدید از این میدان با چشم انداز حیرت انگیز کلیسای جامع سنت باسیل که به نام های گل سنگی مسکو و ساختمان کیک بستنی نیز شناخته می گردد، شما را برای یک روز به یادماندنی آماده می نماید. میدان سرخ، لوکیشن محبوب چند برنامه تلویزیونی خبری و موزیک ویدئوهای متعددی است. با دریافت چند عکس اختصاصی از این میدان، خاطره های شخصی خود را به محل وقوع اتفاق های تاریخی تلخ و شیرین پیوند بزنید. درحالی که دیوار آجری قرمزرنگ کرملین در سمت چپ شما قرار گرفته است، تا رسیدن به خیابان آخوتنی ریاد (Okhotny Ryad) قدم بزنید و بعد از موزه دولتی تاریخ روسیه به سمت راست بپیچید. تا رسیدن به یک ساختمان بزرگ زردرنگ مشرف به میدان لوبیانکا (Lubyanka)، به حرکت خود ادامه دهید. این ساختمان در شوروی سابق، مقر فرماندهی KGB (کا گ ب - اداره اطلاعات و امنیت اتحاد جماهیر شوروی) بود و در حال حاضر به عنوان مرکز FSB (سرویس امنیت فدرال روسیه) مورداستفاده قرار می گیرد. در میدان لوبیانکا به سمت راست بپیچید و در ناحیه نوایا پلوشید (Novaya Ploshchad)، تا رسیدن به خیابان واروارکا (Varvarka) به راه خود ادامه بدهید. در این محدوده می توانید از تماشای برخی از آثار معماری قرون وسطایی روسیه لذت ببرید: ازجمله موزه و شهرک خودمختار بویارهای (Boyar - عالی رتبه ترین اشراف در نظام ارباب رعیتی روسیه تزاری) خاندان سلطنتی رومانوف و مرکز تجاری سابق کمپانی هند شرقی متعلق به قرن شانزدهم که هردو، جزو قدیمی ترین سازه های غیرنظامی مسکو هستند. به این ترتیب شما بعد از پیمودن یک جهت دایره ای در محدوده کیتایی گورود (Kitai-Gorod - قلب مسکو و نقطه عطف تاریخی و فرهنگی آن) دوباره به نقطه آغاز یعنی میدان سرخ می رسید. این گردش کوتاه ولی مفید در مسکو، حدود 1 تا 2 ساعت زمان خواهد برد و بعدازآن موقع استراحت و صرف ناهاری سبک است.

صرف ناهار (12 تا 2)

برای صرف ناهار سری به ساختمان عظیم GUM بزنید که به مدت 121 سال به عنوان مرکز خرید مورداستفاده قرار گرفته و در حال حاضر اجناس لوکس و درجه یک در آن عرضه می گردد. کافه ها و فروشگاه های مواد غذایی بی شمار GUM، آن را به محل مناسبی برای صرف ناهاری سبک و ساده تبدیل می نماید.

اوایل بعدازظهر (2 تا 4)

اوایل بعدازظهر در مسکو، بهترین زمان برای گشت وگذار در کرملین محسوب می گردد. واژه Kremlin در زبان روسی به معنای دژ است و این مجموعه بی همتا، خود به تنهایی یک شهر کوچک به شمار می آید. کرملین دربرگیرنده تعداد زیادی کلیسای جامع، کاخ (ازجمله کاخ ریاست جمهوری) و سالن کنسرت است که با دیوارهای آجری قرمزرنگ و برج هایی که گنبد مخروطی برخی از آن ها با ستارهایی از یاقوت سرخ تزیین شده، محافظت می شوند. اگر در فصل های پربازدید به مسکو سفر کنید، فقط برای دریافت بلیت ورودی باید حداقل 30 دقیقه در صف بایستید. عکاس ها و فیلم بردارهای حرفه ای، اوایل بعدازظهر را ساعت طلایی می نامند؛ چراکه در این بازه زمانی، همه سوژه ها درنهایت درخشش و زیبایی خود قرار دارند و نور خورشید نیمروزی، روشنایی بسیار مناسبی برای تصویربرداری مهیا می نماید. از فرصت بهره ببرید و از گوشه و کنار مجموعه و به خصوص کاخ بزرگ کرملین و کلیساهای جامع عکس بگیرید. به توصیه اهالی مسکو، برای خروج از کرملین از دروازه بوروویتسکی (Borovitskiye) بهره ببرید.

اواخر بعدازظهر (4 تا 5:30)

در هنگام خروج از کرملین، یک گنبد طلایی عظیم که تقریبا تمام افق را پوشانده، نظر شما را جلب خواهد نمود. این گنبد متعلق به است. در باغ الکساندر - در نزدیکی خروجی کرملین - نفسی تازه کنید و بعد به دفتر فروش بلیت ورودی باغ برشد و به یاری زیرگذری در مجاورت آن، به خیابان موخوایا (Mokhovaya) بروید. این زیرگذر، میانبری برای دستیابی سریع به کلیسای جامع است.

غروب (5:30 تا 8)

با استفاده از ایستگاه متروی کراپوت کینسکایا (Kropotkinskaya) در نزدیکی کلیسای جامع، به هتل محل اقامت خود باز شد و خود را برای گشت وگذار شبانه و صرف شام آماده کنید. دوستداران غذاهای باکیفیت و درجه یک می توانند سری به رستوران های Turandot و Pushkin واقع در بلوار تِوِرسکوی (Tverskoy) بزنند و کسانی که ذائقه ساده تری دارند، از صرف غذا در خیابان تاریخی آربات (Arbat) لذت خواهند برد.

شب (8 به بعد)

مانند بسیار از کلان شهرهای پربازدید، مسکو نیز هیچ وقت به خواب نمی رود و تجربه زندگی شبانه پرهیاهو و پویای آن، یکی از مهم ترین فعالیت ها در سفر به این شهر است. اگر می خواهید تجربه ای مشابه اهالی مسکو داشته باشید، سری به محله نوساز و بسیار سرگرم کننده Red October Factory بزنید. این منطقه شباهتی به سایر محله های خط قرمز کشورهای اروپایی ندارد و با دارا بودن تعدادی زیادی رستوران و کلوپ، محل موردعلاقه اهالی مدرن گرا و تنوع طلب مسکو و گهگاه چهره های سرشناس روسیه محسوب می گردد. برای دسترسی راحت به این محله، می توانید از پل عابر پیاده ای که درست در پشت کلیسای جامع مسیح منجی (نزدیک ایستگاه متروی کراپوت کینسکایا) قرار گرفته است، بهره ببرید. به یاری این راهنمای مختصر و مفید، می توانید در شهر بزرگ و گیج کننده مسکو، گردشی راحت و پرثمر داشته باشید و تجربه بازدید از مشهورترین نقاط آن را به آلبوم خاطرات گردشگری خود بیفزایید. منبع : Urban Adventuresمنبع: کجارو
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 20 آذر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 672

به "گردش 24 ساعته در مسکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردش 24 ساعته در مسکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید