پیرترین شیر دنیا، شکار عکاس حیات وحش شد

به گزارش مجله اندیشه، خبرنگاران: پیرترین شیر آزاد دنیا با 14 سال سن که در کنیا زندگی می نماید، شکار عکاس حیات وحش شد.

پیرترین شیر دنیا، شکار عکاس حیات وحش شد

شیر گونه ای پستاندار گوشت خوار از سردهٔ پلنگ مانندها و خانوادهٔ گربه ایان است شیر با بدنی بزرگ که وزنش در میان نرها گاه به 250 کیلوگرم می رسد، این جانور نیرومند دومین عضو بزرگ جثهٔ سردهٔ خود پس از ببر است شیر به خاطر بدن بزرگ و هیبت و چالاکیش در هنگام شکار لقب سلطان جنگل را به خود گرفته شیر اگرچه بیشتر در منطقه ها گرم دشت آفریقا زندگی می نماید و تنها تعداد کمی از آن در جنگل گیر در گجرات هند یافت می شوند شیر امروزه تعداد کمی از آن ها در آفریقا و آسیا به جای مانده اند که جمعیتشان به سوی کمتر شدن پیش می رود شیرساختار اجتماعی مشخصی ندارند و در جامعه ای برابر و بدون رده بندی زندگی می نمایند

پیرترین شیر آزاد دنیا با 14 سال سن که در کنیا زندگی می نماید، شکار عکاس حیات وحش شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پتاپیکسل، لیتون لام عکاس 33 ساله حیات وحش اخیراً در کنیا پیروز به ثبت تصاویری از مورانی به عنوان پیرترین شیر دنیا شده است. این شیر نر 14 ساله در یک ذخیره گاه ملی در آفریقا زندگی می نماید.

لام مجموعه ای از عکس های باشکوه از مورانی را در حال استراحت در منطقه حفاظت شده مارا ثبت نموده است. این منطقه به خاطر جمعیت های شیر، پلنگ و یوزپلنگ هایش معروفیت دنیای دارد؛ بعلاوه میزبان مهاجرت بزرگ گربه سانان از تانزانیا به کنیا است.

مورانی پس از درگذشت رکورددار قبلی، برادرش صورت زخمی، در اوایل سال 2021 عنوان پیرترین شیر را به خود اختصاص داد.

لام می گوید: فقط با نگاه کردن به چهره مورانی می توان فهمید که این شیرنر رخدادهای زیادی را پشت سر گذاشته است. او از یک رهبر جوان مغرور و یک پادشاه، به یک پیرمرد بازنشسته تبدیل شد که هنوز برای بقا می جنگد.

این عکاس معتقد است: مورانی یک نر تنها است که به وسیله نرهای جوان تر و قوی تر از گروه رانده شده که در شیرها یک فرایند طبیعی است، زیرا قوی ترین نرها کنترل را به دست می گیرند.

گرفتن یک عکس واضح از مورانی پس از یافتن موقعیت او سخت نیست، زیرا اندازه فعالیت بدنی او در این سن بسیار پایین است.

به طور کلی، شیرهای نر بالغ ذاتاً تنبل هستند و تا 20 ساعت در روز می خوابند! لام می گوید: ما مورانی را صبح دیدیم، سپس در سرانجام روز برگشتیم و او را در فاصله 5 متری از جایی که پیش تر بود، پیدایش کردیم! حتی زمانی که او بلند می گردد و می نشیند، این یک فرایند نسبتاً کند است.

عمر میانه شیرها در طبیعت بین 10 تا 14 سال و در باغ وحش بین 15 تا 20 سال است. سه سال قبل داریوش شیر نر باغ وحش شیراز در 26 سالگی مرد که گفته می شد آن موقع پیرترین شیر دنیا بود.

منبع:اسپوتنیک به نقل از پتاپیکسل

منبع: رکنا
انتشار: 22 بهمن 1400 بروزرسانی: 22 بهمن 1400 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 1985

به "پیرترین شیر دنیا، شکار عکاس حیات وحش شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیرترین شیر دنیا، شکار عکاس حیات وحش شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید