واگذاری سواحل به سرمایه گذاران

به گزارش مجله اندیشه، استاندار گیلان گفت: در روند واگذاری سواحل به سرمایه گذاران بخش دولتی تنها وظیفه نظارت را بر عهده بگیرد.

واگذاری سواحل به سرمایه گذاران

به گزارش خبرنگار از ، مصطفی سالاری، استاندار گیلان در نشست تدوین شیوه نامه ساماندهی سواحل و احداث شناگاه ها، با اشاره به تأثیر واگذاری بهره برداری طرح های ساحلی به بخش خصوصی و ایجاد فضای رقابت در آن ها، گفت: باید با افزایش تعداد واگذاری ها در سطح سواحل بین سرمایه گذاران رقابت ایجاد کرد و بخش دولتی تنها وظیفه نظارت را بر عهده بگیرد.

وی اضافه نمود: جذب سرمایه گذار بخش خصوصی در نقاط ساحلی و ایجاد طرح های شناگاهی موجب ایجاد شغل نسبتا دائم، خودگردان و بی احتیاج به اعتبارات دولتی و ارائه خدمات بهتر به گردشگران می گردد.

استاندار گیلان گفت: علاوه بر شناگاه های فعلی، نقاط دیگری که امکان ایجاد طرح شناگاهی دارند شناسایی و مورد مطالعه قرار گرفته که امکان واگذاری به بخش خصوصی به وسیله فراخوان (با اولویت افراد بومی) برای مدت زمانی معین شده را دارد.

مصطفی سالاری، با اشاره به تأثیر واگذاری بهره برداری طرح های ساحلی به بخش خصوصی و ایجاد فضای رقابت در آن ها، اضافه نمود: باید با افزایش تعداد واگذاری ها در سطح سواحل بین سرمایه گذاران رقابت ایجاد کرد و بخش دولتی تنها وظیفه نظارت را بر عهده بگیرد.

وی، درباره دستگاه واگذارنماینده و متولی این طرح، گفت: انعقاد قرارداد با سرمایه گذار بر اساس مصوبه کمیته ساماندهی سواحل بر عهده سازمان بنادر و دریانوردی است.

استاندار گیلان توضیح داد: بخش خصوصی می تواند با ایجاد سازه های چوبی و کوچک مقیاس در عرصه های تعریف شده خود علاوه بر حفظ محیط زیست و استفاده مناسب از بستر دریا، در توسعه گردشگری دریایی هم نقش آفرینی نمایند و با سازه های قابل حمل با نمای چوبی، غرفه هایی با خدمات متفاوت را ایجاد نمایند تا اشتغال چهار فصل در سواحل را محقق نمایند.

م.ع

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 تیر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 184

به "واگذاری سواحل به سرمایه گذاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واگذاری سواحل به سرمایه گذاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید