همه چیز درباره رستوران های زنجیره ای مک دونالد

به گزارش مجله اندیشه، رستوران های زنجیره ای مک دونالد

کمتر کسی پیدا می گردد که فست فود دوست نداشته باشد، طعم بینظیر و خوشمزه فست فودها باعث شده که علی رغم همه ضررهایی که دارد باز هم از محبوب ترین غذاهای جهان باشد. وقتی صحبت از فست فود و همبرگر به میان می آید یاد بزرگ ترین فروشگاه های زنجیره ای جهان، مک دونالد می افتیم. امروز در این پست می خواهیم از واقعیت هایی جالب درباره رستوران های زنجیره ای مک دونالد صحبت کنیم، خبرنگاران را همراهی کنید.

همه چیز درباره رستوران های زنجیره ای مک دونالد

مک دونالد رستوران زنجیره ای فست فود و همبرگر آمریکایی است. برادران ریچارد و موریس مک دونالد در سال 1940 این رستوران را در کالیفرنیا افتتاح کردند. در ابتدا در این رستوران فقط غذاهای کبابی و همبرگر درست می شد، برادران مک دونالد بعد از مدتی کار کردن دراین رستوران به این نتیجه رسیدند که بیشتر درآمدشان از همبرگر است. در طول سالیان این فروشگاه در نقاط مختلف دنیا شعبه زد و ساندویچ های خوشمزه و نو را خلق کرد. مک دونالد در سال 2011 با سهامی به ارزش 35,593 میلیون دلار و 6% رشد نسبت به سال 2010 به ششمین برند تجاری برتر در دنیا شد.

امروز مک دونالد یکی از بزرگ ترین رستوران های زنجیره ای دنیا است و با بیش از 35000 شعبه در 120 کشور مختلف هر روز 68 میلیون نفر مشتری دارد. مک دونالد در ابتدا فقط همبرگر، چیزبرگر، سیب زمنی سرخ نموده، انواع مرغ ها و … را می فروخت اما با تغییر ذائقه مشتریان به منوی خود انواع سالادها، ماهی ها، میوه ها، ساندویچ های لقمه ای و … را هم افزود.

لوگوی این رستوران در سال 1961 ثبت شد، این لوگوی تجاری به شکل قوس های طلایی و به نوعی سمبل حرف ام بود. کارشناسان معتقدد شکل خاص و ترکیب رنگ های زرد و قرمز در لوگوی این شرکت یکی از دلایل جذب کودکن به این رستوران های مک دونالد است. اولین رستوران زنجیره ای برادران مک دونالد در سال 1955 به یاری شخصی به نام ری کراک (Ray Kroc) افتتاح شد و ین نقطه شروعی بر افزایش شعبه های مختلف این شرکت در سراسر دنیا بود.

این شرکت در نقاط مختلف دنیا 1.5 میلیون کارمند دارد و با تبلیغات فراوان همواره سعی می نماید که رتبه اول خود در مواد غذایی را حفظ کند. مک دونالد همواره برای افزایش مشتریان خود ایده های خلاقانه و جالبی داشته است مثلا در کنار رستوران های خود فضای بازی برای بچه ها در نظر گرفته و دکور خود را مرتب تغییر می دهد. به هر کدام از شهرهای معروف دنیا که سفر کنید می توانید شعبه های مختلفی از این رستوران را پیدا کنید و خودتان را به ناهار و شامی خوشمزه دعوت کنید، دکوراسیون شاد و مهیج این رستوران ها طعم غذاهایش را برایتان لذت بخش تر می نماید.

با وجود همه موفقیت هایی که این شرکت بدست آورده اما پس از معروفیت فراوانی که در دنیا پیدا کرد انتقادهای زیادی به آن وارد شد. یکی از این انتقادها مربوط به چاق کننده بودن غذاهای عرضه شده این رستوران است، منتقدان معتقدند که این شرکت یکی از دلایل شیوع چاقی در دنیا است.

منبع: الی گشت
انتشار: 4 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 4 اردیبهشت 1401 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 2051

به "همه چیز درباره رستوران های زنجیره ای مک دونالد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره رستوران های زنجیره ای مک دونالد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید