نکات سفر به مادرید و آنچه گردشگران نباید انجام بدهند!

به گزارش مجله اندیشه، همواره قبل از سفر به شهر یا کشوری جدید به دنبال فهرستی از کارهای که باید آن جا انجام دهیم می رویم و لیست بلندبالایی را تهیه می کنیم. در حالی که فهرست کارهایی که نباید انجام دهیم هم به همان اندازه مهم است و این اطمینان را به شما می دهد که با چیزهای ناخوشایدنی روبرو نمی شوید. اسپانیا و پایتخت آن شهر مادرید از این قاعده مستثنی نیستند و تناقض ها، قوانین، تعصبات و آداب و رسوم خاص خودشان را دارند. در ادامه با خبرنگاران همراه شوید تا بایدها و نبایدهای سفر به مادرید را به شما بگوییم و بتوانید خاطراتی بیاد ماندنی از سفر به کشور گاو بازی و فلامینگو با خودتان بیادگار بیاورید.

نکات سفر به مادرید و آنچه گردشگران نباید انجام بدهند!

قبل از آن که فهرست را آنالیز کنیم باید بگوییم که اگر قصد خرید آنلاین بلیط هواپیما به مقصد مادرید را دارید برای مقایسه قیمت ها و ایرلاین ها به وبسایت ما مراجعه کنید.

1- مزاحم چرت عصرگاهی اهالی مادرید نشوید

اسپانیایی ها و مخصوصا پایتخت نشینانشان عادت به خواب عصرگاهی (مانند ما ایرانی ها) دارند. معمولا هنگامی که در سفر زمانمان محدود است و دلمان نمی آید آن را با خوابیدن تلف کنیم اما باید مراقب باشید که بین ساعت های 15 تا 17 عصر زیاد سر و صدا نکنیم. بیدار کردن مردم کار زیاد جالبی نیست.

2- جز کنار استخر صندل نپوشید

مادرید شهری است که مردمش توجه زیادی به ظاهر خود دارند. به طور کلی، مردم شلوار یوگا نمی پوشند مگر اینکه بخواهند کلاس یوگا بروند و یا جز کنار ساحل و استخر صندل پایشان نمی بینید. به هر حال برای پیاده روی طولانی مدت در شهر شلوغ بهتر است جایگاه نپوشید چرا که در خیابان های شلوغ ممکن است کسی پایتان را لقد کند یا پاهایتان حسابی کثیف شوند. اگر عادت بپوشیدن صندل دارید، یک جفت محکم و شیک را انتخاب کنید که مناسب شهر خوش لباس ها باشد.

3- در مادرید نباید قبل از ماه ژوئن یا ژوئیه لباس خنک بپوشید

در ماه ها آوریل و مه (فروردین و اردیبهشت) ممکن است چند روزی هوا گرم گردد و تصمیم بگیرید با لباس های تابستانی خنک راهی سفر شوید. از نبایدهای سفر به مادرید چنین تصمیم اشتباهی است. هوا ممکن است سریع تغییر کند و حسابی سردتان گردد. مادریدی ها تا وقتی که تابستان کامل از راه نرسیده لباس های خنکشان را نمی پوشند. پیشنهاد می کنیم لباس های بهاره بپوشید و برای گرمای ناگهانی بادبزن با خودتان ببرید.

4- قبل از ساعت 1 بعد از ظهر نهار نخورید

اسپانیایی ها هم مانند ما معمولا دیر غذا می خورند، قبل از ساعت 1 بعد از ظهر هیچ رستوران خوبی نهار سرو نمی کند و البته باید بگوییم که خود ساعت 1 هم در استاندارندهای اسپانیایی برای نهار خوردن زود است.

5- قبل از ساعت 9 شب شام نخورید

از دیگر نبایدهای سفر به مادرید خوردن شام قبل از ساعت 9 شب است. ساکنان بزرگ ترین شهر اسپانیا شامی سبک و دیر هنگام را می خورند. تاپاس یا سالاد انتخاب های خوبی هستند. برای آشنایی غذاهای معروف اسپانیا و داشتن آمادگی سفارش این مطلب را در مجله بخوانید.

6- در مادرید برای صبحانه درخواست تخم مرغ نکنید

اکثر مردم جهان تخم مرغ را به عنوان صبحانه ای مقوی و کامل در برنامه غذایی خود دارند اما اسپانیا از این قاعده پیروی نمی کند. اگر برای صبحانه به رستورانی بین المللی نروید اصلا تخم مرغ سرو نمی گردد. یکی از بهترین صبحانه ها که می تواند جایگزین خوبی برای تخم مرغ باشد تست همراه گوجه (tosta con tomate) است. که شامل برشی نان باگت همراه گوجه فرنگی له شده، روغن زیتون و کمی نمک می گردد.

7- در پلازا مایور غذا نخورید

بیشتر توریست ها دلشان می خواهد در کافه های دوست داشتنی پلازا مایور دمی بنشینند و همین حین غذا و نوشیدنی های اسپانیایی ها را امتحان نمایند. از نبایدهای سفر به مادرید افتادن در این دام گردشگری است. غذاهای این جا بیش از حد گرانند و کیفیت بالایی هم ندارند. بهتر است به خوردن یک لیوان نوشیدنی اکتفا کنید و غذای اصلی را جای دیگری نوش جان کنید.

8- بی توجهی به وسایل شخصی، یکی از مهم ترین نبایدهای سفر به مادرید

مادرید شهری بسیار امن است اما مانند هر شهر بزرگ و پرگردشگر دیگری همواره خطر کیف قاپی وجود دارد. معمولان مسافران حواسشان به تماشای محیط اطرافشان است و مراقب تلفن همراه گران قیمت یا دوربین هایشان نیستند. حواستان به لوازم ارزشمندتان باشد. استفاده از کیف های بزرگ زیپ دار و قرار دادن کیف پولتان در جیب جلویی مخصوصا هنگام سوار شدن در مترو یا بازدید از جاذبه های شلوغ را نباید فراموش کنید.

9- گذرنامه را با خودتان بیرون نبرید

همانطور که در بخش قبلی نبایدهای سفر به مادرید هم گفتیم مادرید اگرچه امن است اما جیب برها همه جای جهان هستند. پاسپورتتان را در گاو صندوق هتل بگذارید و با خیال راحت بگردش بروید تا مجبور نباشید تمام طول سفر را در سفارت برای انجام کارهای گذرنامه سپری کنید.

10- اگر شما را گویری صدا زدند عصبانی نشوید

گویری (Guiri) اصطلاح رایج اسپانیایی ها برای مخاطب قرار دادن گردشگران خارجی است. اگر شما را با چنین عنوانی صدا زدند ناراحت نشوید. مادریدی ها عاشق هم کلام شدن با مسافران خارجی هستند.

11- سعی نکنید کلمات انگلیسی را به اسپانیایی تبدیل کنید!

زبان های انگلیسی و اسپانیایی نقاط مشترک زیادی دارند و کلمات بسیاری یافت می شوند که با اندکی تغییر در هر دو زبان بکار می روند. گاهی اوقات اما ممکن است کلمه معنی کاملا متفاوتی بدهد و استفاده از آن در جمله شما معنی نادرست یا فاجعه باری داشته باشد. بهتر است چنین ریسکی را نپذیرید و با زبان انگلیسی، لغت نامه یا هر شیوه دیگری منظور خود را منتقل کنید.

12- به سفارش یک غذا اکتفا نکنید

اگر سفری دسته جمعی به مادرید را پیش رو دارید پیشنهاد ما این است که به جای سفارش غذا برای هر نفر جمعی سفارش دهید. این عادتی رایج در اسپانیا است و نوع غذاها مانند تاپاس برای شریک شدن بسیار مناسبند. این گونه همه غذاهای متنوعی را امتحان می کنید.

13- اشتباهی کاتالان ها را اسپانیایی نخوانید

شاید درباره کاتالان ها اطلاعات زیادی نداشته باشید. آن ها بخش خود مختاری در شمال شرقی اسپانیا هستند که جمعیتشان به بیش از 7 میلیون نفر می رسد. قطعا نمی خواهید یک کاتالانی متعصب بر روی زبان، فرهنگ و تاریخش که درگیر استقلال طلبی است را عصبانی کنید.

  • آیا می توان در مادرید گاوبازی تماشا کرد؟

بله، این سرگرمی (که اصلا خوشایند هواداران حقوق حیوانات نیست) در شهر مادرید اجرا می گردد. بهترین زمان تماشای آن هم بین ماه های مه و ژوئن است. همچنین بدانید که بعضی شهرهای اسپانیا مانند جزایر قناری و سرزمین کاتالان ها گاو بازی را ممنوع نموده اند.

  • آیا می توان از تاکسی های فرودگاه مادرید استفاده کرد؟

خوشبختانه تاکسی های فرودگاه مادرید قیمت ثابت 30 یورو را دارند. (برای هتل های مرکز شهر تا محدوده m30 که می توانید محل دقیقش را در نقشه گوگل پیدا کنید) و دیگر نیازی به نگرانی های تاکسی دریافت و چانه زدن با راننده نخواهید داشت.

در این مطلب بعضی از نبایدهای سفر به مادرید را گفتیم که انجام ندادنشان باعث جلوگیری از مسائل، کاهش هزینه ها و راحتی بیشتر شما در سفر می گردد. اگر قصد سفر به مادرید پایتخت کشور اسپانیا را دارید از صفحه تور مادرید هتل و پرواز دلخواهتان را انتخاب نموده و با اطمینان از خدماتشان راهی سفر شوید. چنانچه تجربه سفر به مادرید را دارید در ادامه نظراتتان را با ما و سایر خوانندگان مجله در میان بگذارید.

منبع: الی گشت
انتشار: 18 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 334

به "نکات سفر به مادرید و آنچه گردشگران نباید انجام بدهند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات سفر به مادرید و آنچه گردشگران نباید انجام بدهند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید