تور آفریقای جنوبی: لذت سفر به آفریقای جنوبی

به گزارش مجله اندیشه، دیدنی های آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی که در ادبیات سیاسی با نام جمهوری آفریقای جنوبی شناخته می گردد، دارای آثار دیدنی و جاذبه های گردشگری متعددی است که به مانند جواهری در قاره سیاه می درخشند. در این کشور گردشگران می توانند منظره ها کلاسیک آفریقایی مانند دشت های طلایی ساوانا، دره های بزرگ و صحرای های زیبا را مشاهده نموده و بعلاوه جانوران آفریقایی و محیط زیست و تنوع گونه های جانوری این منطقه را دیدن نمایند. علاوه بر پارک های تفریحی مشهوری مانند کروگر (Kruger) و کالاهاری (Kalahari) که با نام کالاگادی (Kgalagadi) نیز شناخته می گردد، در آفریقای جنوبی تعدادی زیادی مراکز اقامتی لوکس و پارک های تفریحی خصوصی دارای استانداردهای جهانی وجود دارد. با خبرنگاران همراه باشید تا با آفریقای جنوبی بیشتر آشنا شوید:

تور آفریقای جنوبی: لذت سفر به آفریقای جنوبی

با تور آفریقای جنوبی یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس ژوهانسبورگ را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

پارک ملی کروگر

پارک ملی کروگر (Kruger) در استان های امپومالانگا (Mpumalanga) و لیمپوپو (Limpopo) قرار داشته و یکی از بزرگ ترین و مشهورترین سافاری پارک های دنیا به شمار می رود. این منطقه بعلاوه یکی از قدیمی ترین پارک های حیات وحش و سرگرمی گاه های آفریقای جنوبی محسوب شده و در فاصله 3 و نیم تا 4 و نیم ساعت رانندگی از ژوهانسبورگ قرار گرفته است. در این محل گردشگران شانس تماشا پنج جانور مشهور بزرگ آفریقایی یعنی: شیر، بوفالو، پلنگ، کرگدن و فیل را داشته و بعلاوه گونه های متنوع جانوری دیگری نیز در این محل زندگی می نمایند. این منطقه سرزمین اصلی قبیله مشهور بوشمن ها (bushman) بوده و تعداد زیادی نقاشی صخره ای و محوطه های باستانی در آن وجود دارد. بازدیدنمایندگان می توانند در جهت جاده های حفاظت شده پارک کروگر سفر نموده و یا از جهتهای ویژه و امن پیاده روی آن بازدید کند. در این پارک بعلاوه امکان بالن سواری و مشاهده منظره ها زیبای دشت، جنگل و رودخانه های آفریقایی نیز وجود دارد که بدون شک، تجربه ای فراموش نشدنی خواهد بود. پارک ملی کروگر بعلاوه دارای طیف وسیعی از مراکز اقامتی در رده های مختلف قیمتی است.

کیپ تاون

شهر کیپ تاون (Cape Town) در استان وسترن کیپ (Western Cape) یکی از زیباترین منطقه ها و شهر های کره زمین محسوب می گردد. این شهر بعلاوه دومین شهر بزرگ و پرجمعیت آفریقای جنوبی به شمار می رود. این شهر زیبا دارای تنوع گسترده فرهنگی بوده و در حد فاصل دریا و کوهستان های زیبای منطقه قرار گرفته است. برای تماشا منظره زیبای این منطقه، توصیه می کنیم یک برنامه پیاده روی در تیبل مونتاین (Table Mountain) داشته یا با استفاده از تله کابین به بالای آن رفته و از منظره استثنائی منطقه لذت ببرید. منطقه زیبای لاین هد (Lions Head) به معنی سر شیر در فاصله یک ساعت پیاده روی از شهر قرار داشته و از بالای آن شما می توانید منظرهی 360 درجه از شهر و منطقه ها اطراف آن داشته باشید. باغ های گیاه شناسی کیرستن بوش (Kirstenbosch Botanical Gardens) که در کنار یکی از آثار ثبت شده در لیست میراث دنیای یونسکو قرار دارند، از دیگر تماشای های این منطقه محسوب شده و تماشا آن به گردشگران توصیه می گردد. در این شهر گردشگران می توانند با قدم زدن روی پل های چوبی رو به بندرگاه، به تماشای حرکت وال ها پرداخته و یا در سواحل طلائی خلیج فالس (False Bay) به تماشای گروه های پر جمعیت پنگوئن های آفریقایی بروند. به طور کلی منطقه جنوبی کیپ تاون دارای طیف وسیعی از گونه های جانوری و گیاهی شگفت انگیز است. اسکله و منطقه ای زیبا که از پیشرفتگی خشکی در آب ایجاد شده با نام ویکتوریا و آلفرد (Victoria and Alfred Waterfront) از دیگر جاذبه های مشهور شهر به شمار رفته و می تواند خاطره ای فراموش نشدنی را برای شما رقم بزند. اسکله یادبود ماهیگیران در سانفرانسیسکو محلی مناسب برای گردش، خرید و صرف غذا محسوب شده و می توان از امکانات سرگرمیی متعدد آن مانند دو آکواریوم بزرگ اقیانوس شناسی، لذت برد. حاشیه منطقه کمپز بی (Camps Bay) دارای سواحل بسیار زیبا و تماشای است که در آن فروشگاه ها و کافه های فراوانی قرار دارند.

برای تماشای منظره تماشای غروب آفتاب نیز می توانید به (sundowners) در قله چپمن (Chapman) رفته و از تماشای ناپدید شدن خورشید در پس اقیانوس لذت ببرید.

پارک کالاهاری

این پارک در بخش (Northern Cape) قرار داشته و پارک ملی طبیعی دو کشور آفریقای جنوبی و بوتسوانا با نام (Gemsbok National Park) در آن قرار گرفته است. پارک کالاهاری یکی از بزرگ ترین زیستگاه های طبیعی دنیا محسوب شده و در سال 2000 تاسیس شد. این پارک به عنوان نخستین منطقه ای در آفریقای جنوبی محسوب می گردد که با عنوان (transfrontier park) شناخته شده و در آن اجازه هیچ دخل و تصرفی به وسیله انسان وجود نداشته و حیات وحش و احیانا قبایل و بومیان به حالت بدوی و بکر خود زندگی می نمایند. در این منطقه درختان خار شتر، ماسه های سرخ، چمنزارهای طلایی و آسمان صاف آبی، منظرهی بی نظیر را در برابر هر بیننده ای ایجاد می نماید که علاوه بر عاشقان طبیعت، مقصدی ایده آل برای هنرمندان و فعالان حوزه عکاسی محسوب می گردد. این پارک بعلاوه زیستگاه طبیعی شیرهای یال سیاه کالاهاری ، آهوی بزرگ آفریقای جنوبی(gemsbok) با شاخ های مشهور V شکل، لانه گروه زیادی از پرندگان، میرکت (meerkat) یا پستانداران جونده دم عصائی و ….. است. در این منطقه بعلاوه گونه های مختلف دیگر شکارچیان مانند چیتا، پلنگ و کفتار نیز زندگی می نمایند. در این پارک حیات وحش، جهتهای خاکی و ناهمواری وجود دارد که با یاری جیپ های ویژه می توان در آن ها به ماجراجویی پرداخته و به تماشای حیات وحش رفت.

ژوهانسبورگ و پریتوریا- گائوتنگ - (Johannesburg and Pretoria, Gauteng)

شهر ژوهانسبورگ به اختصار ژوبورگ نامیده می گردد، بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر آفریقای جنوبی بوده و معمولا بیشتر گردشگران به وسیله این شهر وارد آفریقای جنوبی می شوند. این شهر با عنوان شهر طلا (City of Gold) نیز معروفیت دارد که علت آن وجود معادن غنی این فلز گرانبها است. ژوهانسبورگ بعلاوه قلب مالی کشور به شمار می رود. مهم ترین جاذبه های توریستی این شهر عبارتند از: موزه آپارتاید که در آن به تاریخ مبارزات منجر به استقرار دموکراسی در این کشور پرداخته شده، کانستیوتیشن هیل به معنی تپه قانون اساسی (Constitution Hill) و تپه های مرجانی موسوم به (Gold Reef City) که در طول تاریخ معادن طلای بسیاری در آن احداث شده است.

اگر ژوهانسبورگ را قلب آفریقای جنوبی در نظر بگیریم، شهرک سووتو (Soweto) را باید روح این کشور نامید. این شهرک واقع شده در جنوب غربی ژوهانسبورگ، مکانی است که جنبش آزادی خواهی آفریقای جنوبی از آن آغاز شده و به سایر منطقه ها توسعه یافت. خانه نلسون ماندلا که امروزه به عنوان یک میراث ملی شناخته می گردد، در این شهرک قرار گرفته است.

بخش پریتوریا به عنوان مرکز اداری کشور شناخته شده و در آن تعداد زیادی پارک، باغ های زیبا و خانه های تاریخی مانند بنای (Voortrekker) قرار گرفته است. پارک آزادی یا Freedom Park نیز از دیگر جاذبه های پریتوریا به شمار می رود.

منبع: الی گشت
انتشار: 3 بهمن 1400 بروزرسانی: 3 بهمن 1400 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 1964

به "تور آفریقای جنوبی: لذت سفر به آفریقای جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور آفریقای جنوبی: لذت سفر به آفریقای جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید