قوانین عجیب و غریب تایلند که همه مسافران باید بدانند

به گزارش مجله اندیشه، گردشگرانی که به تایلند سفر می نمایند باید تابع قوانین این کشور باشند و از حمل یا استعمال مواد مخدر، ریختن زباله، بی احترامی به خانواده سلطنتی و... بپرهیزند که نتیجه ای جز جریمه و مجازات نخواهد داشت.

قوانین عجیب و غریب تایلند که همه مسافران باید بدانند

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

گاهی اوقات زیرپاگذاشتن قوانین، هیجان انگیز است، اما این موضوع در تایلند صدق نمی نماید. کشور تایلند نیز مثل هر کشور دیگری قوانین مختص به خود را دارد که شاید برای گردشگران عجیب و غریب به نظر برسد، اما اگر می خواهید سفری خاطره انگیز و بدون هرگونه مشکل را برای خود رقم بزنید، بهتر است این قوانین را رعایت کنید. در ادامه قصد داریم تعدادی از این قوانین را به شما معرفی کنیم تا با اطلاعات بیشتری به این کشور سفر کنید.

از قلم نیاندازید که خبرنگاران علاوه بر معرفی جاذبه های گردشگری مقاصد خارجی و معرفی رستوران ها و راهنمای سفر، به معرفی برترین تورهای مسافرتی نیز پرداخته است. اگر تمایل دارید که سفری برنامه ریزی شده و راحت به تایلند یا هر مقصد دیگری داشته باشید، می توانید تور تایلند را در خبرنگاران به سادگی جستجو کنید، از میان فهرست تورهای ده ها آژانس معتبر، بهترین تورها را مشاهده و قیمت آن ها را مقایسه و در نهایت ارزان ترین تور را انتخاب کنید.

تور تایلند با کمترین قیمت

احترام به سلطنت

مردم سراسر تایلند هر روز در ساعت 8 صبح و 6 عصر به یک باره می ایستند، حتی در شهر شلوغی مثال بانکوک، همه مردم دست از کار می کشند تا به محترم ترین موضوع تایلند یعنی سلطنت، ادای احترام نمایند. درست در همین زمان سرود ملی نواخته می گردد و از همه مردم حتی گردشگران انتظار می رود که بایستند و احترام خود را به این کشور نشان دهند. این یکی از قوانینی است که مردم تایلند رعایت می نمایند و از گردشگران نیز همین انتظار را دارند. هرگونه انتقاد یا شوخی درباره خانواده سلطنتی طبق قوانین سختگیرانه سلطنتی می تواند به زندانی فرد خاطی بینجامد.

نریختن زباله

گردشگران هنگام سفر به تایلند باید مراقب باشند که زباله خود را در هر جایی نریزند، زیرا پلیس تایلند به شدت با این افراد برخورد می نماید. مدیریت شهری بانکوک معمولاً این قانون را اجرا و افراد خاطی را جریمه می نماید. البته در جریان باشید که افرادی سودجو به اسم بازرس مدیریت شهری بانکوک، سر گردشگران کلاه گذاشته و از آن ها بابت ریختن زباله، درخواست ده ها هزار بات (واحد پول تایلند) نموده اند. در چنین شرایطی گردشگران باید کارت شناسایی شخص به ا صطلاح بازرس را ببینند.

داشتن پیراهن هنگام رانندگی

کسانی که بدون پیراهن یا تی شرت اقدام به موتورسواری یا رانندگی خودرو می نمایند، علاوه بر آفتاب سوختگی شدید، جریمه نیز می شوند. بااینکه مقدار جریمه زیاد نیست، اما سری که درد نمی نماید را دستمال نمی بندند!

پوشیدن کلاه ایمنی

یکی از روش های بسیار هیجان انگیز و راحت برای گشت و گذار در اطراف تایلند، به خصوص استان های شمالی و جنوبی، موتورسواری است. گردشگرانی که سوار موتور می شوند، باید کلاه ایمنی بر سر بگذارند و ازآنجایی که عدم رعایت آن شامل جریمه می گردد، پس علاوه بر ایمنی بیشتر، دلیل دیگری هم برای رعایت قانون خواهند داشت. مبلغ جریمه باتوجه به روز مورد نظر و محل آن متفاوت است.

همراه داشتن کارت شناسایی

برای بسیاری از گردشگران ارائه کارت شناسایی فقط در موقعیت های معدودی ضروری است. هرچند، داشتن کارت شناسایی در تمام مدت حضور در تایلند الزامی است و عدم رعایت آن خلاف قانون قلمداد می گردد. به همین دلیل به گردشگران توصیه می گردد تا از گذاشتن پاسپورت خود برای اجاره مواردی نظیر موتورسیکلت و جت اسکی بپرهیزند. با اینکه کمتر اتفاق می افتد که پلیس صرفاً برای دیدن کارت شناسایی شما را متوقف کند، اما اطلاع از این قانون می تواند به نفع تان باشد.

عدم حمل مواد مخدر

با اینکه عدم حمل مواد مخدر در تایلند، قانون تقریباً واضحی به حساب می آید، اما گردشگران وقتی از قانون سفت وسخت این کشور درباره مصرف تفریحی مواد مخدر آگاه می شوند، تعجب می نمایند. یکی از مخدرترین مواد، یابا نام دارد که از مت آمفتامین و کافئین تشکیل شده و در جنوب شرق آسیا فراوری می گردد و در تایلند بسیار رایج است. گردشگران اغلب از ماهیت واقعی آن بی اطلاع هستند و دست فروشنده ها را رد ننموده و آن را مصرف می نمایند. یابا به معنای داروی دیوانگی است و متعاقباً مصرف یا حمل آن نیز می تواند پیامدهای دیوانه نماینده ای برای خاطی داشته باشد، به طوری که حمل مقدار زیادی از آن با مجازات مرگ همراه است.

در تایلند و به خصوص شهر بانکوک شب زنده داری امری کاملاً طبیعی است و در دورهمی ها از مواد مخدر استفاده می گردد. گردشگران باید خیلی حواسشان را جمع نمایند؛ زیرا تایلند مقررات بسیار شدیدی در رابطه با استعمال مواد مخدر دارد و متخلفان به شدت مجازات می شوند.

اگر به تایلند سفر می کنید، خبرنگاران فهرست کاملی از جاهای دیدنی تایلند را نیز در اختیار شما قرار داده است تا بتوانید اطلاعات لازم درباره هر جاذبه گردشگری را از جمله آدرس، موقعیت مکانی روی نقشه، ساعات بازدید و... به دست آورده و سفر خود را بهتر برنامه ریزی کنید.

منبع: کجارو / theculturetrip.com
انتشار: 16 بهمن 1398 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 643

به "قوانین عجیب و غریب تایلند که همه مسافران باید بدانند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قوانین عجیب و غریب تایلند که همه مسافران باید بدانند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید