قطر قهرمان رقابت های هندبال آسیا شد

به گزارش مجله اندیشه، به گزارش خبرنگاران، نوزدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی مردان آسیا و انتخابی رقابت های جهانی از 26 دی ماه الی هفتم بهمن ماه به میزبانی کویت برگزار گردید. در این رقابت ها 13 تیم حاضر بودند.

قطر قهرمان رقابت های هندبال آسیا شد

از سفر با تور مسافرتی سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

دو ملاقات فینال و رده بندی این رویداد دوشنبه شب هفتم بهمن ماه برگزار گردید و چهره تیم های اول تا سوم معین شد. در ملاقات فینال دو تیم قطر و کره جنوبی که هر دو رقیبان ایران در مرحله دوم مسابقات بودند به مصاف هم رفتند. در انتها تیم قطر توانست با نتیجه 33 بر 21 تیم کره جنوبی را شکست داده و برای چهارمین دوره متوالی قهرمان این بازی ها گردد. کره جنوبی نیز برای دومین سال متوالی نایب قهرمان آسیا شد.

در ملاقات رده بندی هم دو تیم ژاپن و بحرین مقابل هم قرار گرفتند که در نهایت تیم ژاپن توانست با تنها یک اختلاف گل 27 بر 26 برنده این ملاقات باشد. ژاپن با این سومی از عنوان سوم دوره قبل خود دفاع کرد. بحرین نیز همانند دوره قبل چهارم شد.

چهار تیم اول این رقابت ها جواز حضور در بیست و هفتمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی مردان دنیا در سال 2021 قاهره مصر را بدست آوردند.

اما رده بندی کامل این رقابت ها به این ترتیب است:

1- قطر، 2- کره جنوبی، 3- ژاپن، 4- بحرین، 5- امارات، 6- ایران، 7- عربستان، 8- کویت، 9- عراق، 10- هنگ کنگ، 11 - چین، 12- استرالیا، 13- نیوزلند

در مرحله اول تیم ها در چهار گروه تقسیم شدند. تیم ایران در گروه اول این رقابت ها با تیم های نیوزلند و بحرین هم گروه بود که حاصل آن یک برد برابر نیوزلند و یک باخت برابر بحرین نماینده قاره آسیا در المپیک 2020 بود. تیم ایران به عنوان تیم دوم گروه راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. در مرحله یک چهارم نهایی تیم ایران با تیم های کره جنوبی، کویت و قطر هم گروه بود. در این مرحله شاگردان علیرضا حبیبی پیروز به شکست تیم کویت شدند. برابر قطر قهرمان این رقابت ها و نایب قهرمان دنیا نتیجه را واگذار کردند و برابر تیم کره جنوبی دارنده 9 طلای آسیا به نتیجه تساوی رضایت دادند.

این تساوی باعث شد تا تیم ایران نتواند جواز حضور در مرحله نیمه نهایی را کسب نموده و مجوز حضور در مسابقات قهرمانی دنیا را بدست بیاورد. در نهایت در بازی آخر نیز تیم بی انگیزه ایران برابر تیم امارات باخت تا به عنوان ششمی این رقابت ها بسنده کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 656

به "قطر قهرمان رقابت های هندبال آسیا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطر قهرمان رقابت های هندبال آسیا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید