شهرهایی با تاکسی های خالی!

به گزارش مجله اندیشه، مناسب ترین شهرها برای پیاده روی

سفر یعنی استفاده از تک تک لحظات برای شناخت بهتر و لمس تاریخ و فرهنگ شهر تازه. با اینکه می توان از پشت شیشه های تاکسی هم شهر را به خوبی تماشا کرد اما برای لمس بهتر شهر باید پیاده روی کنید. پس کفش های ورزشی خود را به پا کنید و بطری آب را بردارید تا با پیاده روی در شهر به درک بهتری از جاذبه های آن برسید. به نظر شما کدام یک از شهرهای دنیا مناسب ترین شرایط را برای پیاده روی دارند و مناسب ترین شهرها برای پیاده روی هستند؟ برای رسیدن به جواب این سوال در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید.

شهرهایی با تاکسی های خالی!

فلورنس | Florence

وقتی حرف از مناسب ترین شهرها برای پیاده روی می گردد مطمئنا نام بعضی از شهرها بیشتر جلب توجه می کند. فلورنس، مرکز توسکانی روزگاری مرکز تجاری و مالی در اروپای قرون وسطی بود پس خودتان را آماده کنید تا پا به دنیای معماری ایتالیایی بگذارید. این شهر سایت میراث دنیای ست جایی مملوء از موزه ها، گالری های هنری و البته غذاهای ایتالیایی . شهر کوچک است و این یعنی می توانید به راحتی در عرض کمتر از یک ساعت کل شهر را بگردید. البته در مرکز تاریخی فلورنس خبری از تاکسی و اتوبوس نیست و همین باعث می گردد که گردشگران آزادانه در شهر پیاده روی و گشت و گذار کنند. حداقل باید یک بار در خیابان های فلورنس پیاده روی کنید تا به درک روشنی از روح این شهر برسید.

پاریس | Paris

اگر فرانسه در لیست مقاصد گردشگری شما جای دارد و دوست دارید خیابان های این شهر را پیاده بگردید باید بگوییم که خوش شانس هستید! مرکز فرانسه یکی از مناسب ترین شهرها برای پیاده روی ست و همه چیز در این شهر شرایطی عالی برای پیاده روی را به وجود آورده است. پیاده روی کنید، از مد، هنر و غذاها لذت ببرید، غرق در جاذبه های تاریخی، موزه و معماری شوید و فراموش نکنید که در کنار برج ایفل سلفی بیندازید. با اینکه گشتن شهر در عرض یک روز با پای پیاده کار سختی است اما با برنامه ای حساب شده می توانید از بسیاری از جاذبه های دیدنیی دیدن کنید. اگر بازدید از جاذبه های بیشتری مدنظرتان است باید برنامه ریزی مناسبی داشته باشید و مطمئن شوید که بازدید از موزه لوور و کلیسای نوتردام در لیست جاذبه های شما وجود دارند.

ونکوور | Vancouver

امکان ندارد که صحبت از مناسب ترین شهرها برای پیاده روی باشد و نامی از ونکوور آورده نگردد. شهر دوست داشتنی ونکوور که در کنار ساحل غربی قرار گرفته بهشتی برای آدم هایی ست که عاشق پیاده روی اند. در سراسر این شهر بیش از 200 نقشه مخصوص برای پیاده روی به چشم می خورد که گشت و گذار در شهر را رویایی و آسان کرده است. شاید نگران این باشید که در حین پیاده روی راه گم کنید باید به شما بگوییم که اصلا جای نگرانی نیست چون سیستم راه یاب اجازه می دهد که قسمت های بیشتری از شهر را پیاده کشف کنید.

بوئنوس آیرس | Buenos Aires

در شهر بوئنوس آیرس فرهنگ آمریکای جنوبی با معماری اروپایی تلاقی پیدا کرده و در امتداد تمام خیابان ها ساختمان هایی اروپایی و رنگارنگ به چشم می خورد. اینجا شهریست سرزنده که با وجود بناهای رنگارنگ، موسیقی شاد و البته غذاهای خوشمزه در انتظار گردشگران است. شهر زیرساخت های لازم برای یک پیاده روی امن و بی خطر را دارد پس می توانید با خیال راحت در این شهر پیاده روی و از جاذبه هایی مثل پلازا دی وایو دیدن کنید.

دوبرونیک | Dubrovnik

درسته که این شهر چندان معروف نیست اما جواهر کرواسی بهشت پیاده روی ست، شهری در کنار دریای آدریاتیک که با جاذبه های تاریخی و فرهنگی به راحتی می تواند با شهرهای محبوب رقابت کند. این شهر مملوء از قصرها و قلعه های قرون وسطایی ایست که در انتظار گردشگرند، البته گردشگرانی که طرفدار پیاده روی اند و از اینکه با پای پیاده از جاذبه های شهر دیدن کنند لذت می برند.

بوستون | Boston

کلاشهری دیدنیی که از قدیمی ترین شهرهاست و مملوء از آثار تاریخی ست. اینجا شهر اولین هاست: اولین مدرسه دولتی، اولین پارک عمومی و اولین سیستم متروی کشور در این شهر راه اندازی شده است. یکی از لذت بخش ترین راستاهای پیاده روی در این شهر راستا 64 کیلومتری امتداد اسکله است که چشم اندازهای جذابی دارد.

مونیخ | Munich

مونیخ برای پیاده روی ساخته شده است به دل خیابان های این شهر بزنید، از باغ انگلیسی و کلیسای جامع Frauenkirche دیدن کنید و یا به تورهای پیاده روی محلق شوید. شهر مونیخ قطب هنر، خلاقیت، فرهنگ و البته گردشگرانی ست که پیاده سراسر این شهر را راه می فرایند. با پیاده روی در خیابان های سنگ فرش شده این شهر گشت و گذار در یکی از تاریخی ترین شهرهای دنیا را تجربه می کنید و با رستوران ها، باغ ها و جاذبه های طبیعی سرگرم می شوید.

کیوتو | Kyoto

کیوتو در ژاپن شهری منحصربفرد است شهری که در هیچ جای دیگر دنیا نمی توان مثل آن را پیدا کرد. خیابان های این شهر به صورت سیستم شبکه ای ساخته شده و این یعنی به راحتی می توانید راه خود را پیدا کنید و گم نشوید. کیوتو تاریخ بلندبالایی دارد و قدمتش به قرن 4 برمی گردد، از طرفی این شهر تعدادی از بزرگ ترین رستوران های دنیا را هم در خود جای داده است. خیلی از گردشگرانی که در کیوتو هستند حتما به دیدنی شکوفه های گیلاس در امتداد کانال اصلی شهر می فرایند.

منبع: travelversed.co

منبع: الی گشت
انتشار: 9 تیر 1401 بروزرسانی: 9 تیر 1401 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 2109

به "شهرهایی با تاکسی های خالی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرهایی با تاکسی های خالی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید