راهنمای سفر به ریشی کش هندوستان ، زادگاه یوگا

به گزارش مجله اندیشه، شهر ریشی کش (Rishikesh) در هندوستان به عنوان زادگاه یوگا شناخته می گردد و افراد بسیار زیادی را به خود جلب می نماید که برای انجام یوگا و کسب اطلاعات در خصوص آن به اینجا سفر می نمایند. کل شهر به عنوان مکانی مقدس شناخته می گردد و باور بر این است که مدیتیشن در اینجا به رستگاری منجر می گردد.

راهنمای سفر به ریشی کش هندوستان ، زادگاه یوگا

با وجود اینکه روز به روز به جمعیت بازدیدنماینده های شهر اضافه می گردد اما همچنان خیابان ها و کوچه های آن جذبه قدیمی خود را حفظ نموده اند و به مکانی عالی برای گرفتن آرامش در میان طبیعت تبدیل شده اند. این شهر به طور مشخصی حس آرامش بخش و نشاط آوری دارد. شهر ریشکی کش در کنار رودخانه گنگ قرار گرفته و از سه سمت نیز به وسیله تپه ها احاطه شده است. در ادامه با راهنمای سفر به ریشی کش هندوستان همراه با ما باشید.

راستا دسترسی به ریشی کش

نزدیک ترین فرودگاه به ریشی کش، فرودگاه بین المللی جالی گرنت دهرادون (Dehraduns Jolly Grant Airport) است که در فاصله 35 کیلومتری واقع شده است. در حقیقت، این فرودگاه به جای شهر دهرادون به ریشی کش نزدیک تر است اما هزینه تاکسی از فرودگاه به ریشی کش حدود 19 دلار است.

برترین زمان سفر به ریشی کش

ریشی کش در دامنه های هیمالیا قرار گرفته است و مکان بسیار خوبی برای سفر در ماه های گرم سال به شمار می رود. از همین رو، برترین زمان سفر به ریشی کش در بین ماه های مارس و آوریل و سپتامبر تا اکتبر است. گفتنی است که در ماه مه، دمای هوا اوج می گیرد. از ماه ژوئیه تا اوت نیز ماه های بارانی است و باید از سفر در این زمان خودداری کرد چراکه مقدار بارش بسیار زیاد است. هوا در فصل زمستان از نوامبر تا فوریه سرد است اما مطمئنا سفر در آن زمان بسیار لذت بخش خواهد بود. بسیاری از افراد برای سفر به ریشی کش چندین ماه پس از ماه های بارانی را انتخاب می نمایند چراکه در آن زمان، منطقه ها اطراف شهر بسیار زیبا و سرسبز هستند.

علاقه مندان به یوگا حتما باید در جشنواره بین المللی یوگا (International Yoga Festival) شرکت نمایند که هر ساله در ماه مارس در ریشی کش برگزار می گردد. این فستیوال حدود یک هفته به طول می انجامد و به عنوان بزرگترین گردهمایی یوگا در سراسر دنیا معروفیت دارد. حاضرین در این جشنواره در یک برنامه جامع آموزشی یوگا و بعلاوه در بحث های عصرگاهی با بعضی از رهبران روحانی برجسته هندوستان شرکت می نمایند.

تفریحات و جاهای دیدنی ریشی کش

ریشی کش به عنوان محبوب ترین مقصد برای یوگا در هندوستان و احتمالا دنیا شناخته می گردد. در آنجا آشرام های متعددی وجود دارند که می توان سبک های متفاوت یوگا را امتحان کرد و به مدیتیشن مشغول شد. پس بهتر است با توجه به احتیاج خود، آشرام مورد نظر خود در ریشی کش را انتخاب کنید. منطقه معنوی اصلی ریشی کش نیز آشرام سوارگ (Swarg Ashram) نام دارد که در آنجا می توان غرفه های غذا و فروشگاه های متعدد را نیز مشاهده کرد.

این شهر مکان بسیار خوبی برای پیاده روی و گردش است، هر چند، ریکشاهای موتوری متعددی در سطح شهر برای حمل و نقل در دسترس هستند. در سفر خود به ریشی کش مراقبت میمون ها باشید که گاهی اوقات ممکن است خطرناک باشند. پل معلق لاکسمان جهولا یکی از جاذبه های شهر به شمار می رفت که در سال 2019 میلادی به علت قدیمی و ناایمن بودن بسته شد. قرار است در کنار آن پلی با کف شیشه ای ساخته گردد.

اگر به غذاهای هندی علاقه مند هستند و دوست دارید نحوه طبخ آن ها را یاد بگیرید، پس حتما در کلاس های برگزار شده در Cooking Masala شرکت کنید تا اطلاعات بیشتری در خصوص خوارکی های هندی بدست بیاورید. ماهاریشی ماهش یوگی (Maharishi Mahesh Yogi) یکی از آشرام های برجسته شهر به شمار می رود که پس از حدود سه دهه، بار دیگر درب های آن به روی مردم باز شده است. این آشرام درون پارک ملی راجاجی (Rajaji National Park) واقع شده است.

جاهای دیدنی اطراف ریشی کش

در سفر خود به ریشی کش حتما به شیوپوری (Shivpuri) نیز بروید، به خصوص اگر اهل ماجراجویی هستید. شیوپوری در 22 کیلومتری بالادست شهر ریشی کش واقع شده است و مکانی با زیبایی تماشایی و خارق العاده است. اقامتگاه های چادری به همراه سرویس بهداشتی در این مکان وجود دارند که اقامت در این منطقه بسیار خارق العاده و منحصربه فرد در میان جنگل و ساحل را بسیار دلنشین تر و راحت تر می نمایند. در راستا نیلکانت (Neelkanth) به روستای موهانچاتی (Mohanchatti) نیز منطقه ای عالی برای بانجی جامپ و بعلاوه طولانی ترین زیپ لاین آسیا واقع شده است. بازدید از هاریدوار (Haridwar) نیز می تواند جالب توجه و مجذوب کننده باشد.

منبع: فوت و فن / tripsavvy
انتشار: 23 مرداد 1401 بروزرسانی: 23 مرداد 1401 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 2150

به "راهنمای سفر به ریشی کش هندوستان ، زادگاه یوگا" امتیاز دهید

1 کاربر به "راهنمای سفر به ریشی کش هندوستان ، زادگاه یوگا" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به ریشی کش هندوستان ، زادگاه یوگا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید