جشنواره بزرگ غذاهای سنتی ایرانی در اصفهان برگزار می گردد

به گزارش مجله اندیشه، مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: هم زمان با فرارسیدن ماه مبارک ربیع الاول اصفهان میزبان جشنواره غذاهای ایرانی با شعار سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری می گردد.

جشنواره بزرگ غذاهای سنتی ایرانی در اصفهان برگزار می گردد

به گزارش خبرنگاران از اصفهان، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان، فریدون اللهکمک در نشست هم اندیشی برگزاری جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری گفت: سال جاری در تاریخ 11 آذر ماه، هم زمان با روز نخست ماه مبارک ربیع الاول، اصفهان میزبان این جشنواره با حضور استان های اصفهان، تهران، البرز، قم و مرکزی است.

وی بیان نمود: در این جشنواره کوشش داریم تا با پرداختن به سنت های بومی خود از جمله غذاهای سنتی به توسعه پایدار صنعت گردشگری در قالب گردشگری فرهنگی کمک رسانی کنیم.

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان توضیح داد: این جشنواره بزرگ از بخش های متنوعی تشکیل شده که از آن جمله می توان به بخش نمایشگاه با حضور استان های یاد شده در قالب معرفی آداب و سنن و سوغات غذایی، معرفی محصولات غذایی، معرفی رستوران و سفره خانه های سنتی استان ها و معرفی صنایع دستی و غذاها و شیرینی های محلی هر استان اشاره نمود.

وی با اشاره به سایر بخش های این جشنواره گفت: همچنین در این جشنواره در بخش کارگاه های آشپزی نحوه طبح و تهیه انواع غذاهای ایرانی، نوشیدنی و دمنوش های محلی، و همچنین نحوه آماده سازی، انواع شیرینی، کیک و پیش غذاهای ایرانی به علاقمندان آموزش می گردد.

اللهکمک به برپایی همایش و کارگاه های محلی نیز در این جشنواره اشاره نمود و اضافه کرد: برگزاری همایش های گردشگری و غذا، همایش غذای سالم و ارگانیک ویژه گردشگری، همایش نقش بانوان در احیای سفره ایرانی و همایش کیفیت خدمالت غذا در سفر، از جمله همایش های پیش بینی شده برای برگزاری در این جشنواره است.

به گزارش خبرنگاران، جشنواره غذاهای سنتی ایرانی و گردشگری با شعار سفره ایرانی و فرهنگی گردشگری از تاریخ 11 الی 13 آذر ماه سال جاری به میزبانی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان، با حضور استان های اصفهان، تهران، البرز، قم، مرکزی، در شهر تاریخی اصفهان برگزار می گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 18 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 815

به "جشنواره بزرگ غذاهای سنتی ایرانی در اصفهان برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره بزرگ غذاهای سنتی ایرانی در اصفهان برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید