تمهیدات لازم برای چهارشنبه سوری بی خطر اجرا شده است

به گزارش مجله اندیشه، به گزارش خبرنگاران، محمدرضا امیری شامگاه دوشنبه در اولین کنفرانس خبری خود، با بیان اینکه چهارشنبه به عنوان یک سنت دیرینه و واقعیت جامعه ما محسوب می گردد، گفت: متأسفانه این سنت دیرینه مدت هاست که به یک معضل تبدیل شده، اما در سال های اخیر روند با آموزش و فرهنگ سازی روند اصلاحی آن طی می گردد.

تمهیدات لازم برای چهارشنبه سوری بی خطر اجرا شده است

امیری با اشاره به اینکه آنچه مسئولان و دستگاه های مسئول در مورد این روز بیان می نمایند، در جهت انکار آن نیست، اضافه نمود: تمام مسئولان همیشه در راستای برگزاری این سنت دیرینه در کنار مردم هستند.

وی گفت: بعضی رفتارهای اشتباه که به سنت چهارشنبه سوری وارد شده است، چهارشنبه سوری را به چهارشنبه سوزی تبدیل نموده است.

فرماندار شیراز با بیان اینکه جهت ارتقا، حفظ امنیت و ایمنی مردم تمهیدات لازم اجرا شده است، گفت: دستگاه های مختلف اعم از امنیتی، انتظامی، امدادی و اورژانسی و اجتماعی با هدف خدمت دهی مطلوب تر به مردم و ممانعت از بروز موارد معدود نا ایمنی برای برقراری امنیت کامل مراسم در شب چهارشنبه آخر سال آماده شده است.

امیری اعلام کرد: در مراسم چهارشنبه سال جاری در شیراز 15 بلوک و در هر بلوک نمایندگانی از دستگاه های مختلف مستقر خواهند شد.

وی گفت: نیروهای مستقر در بلوک های مشخص شده، با هرگونه رفتار و حرکات هنجارشکنانه که امکان دارد بر اثر غفلت و نه به عمد از سوی معدود افرادی حادث گردد، مواجهه ای قانونی داشته باشند.

فرماندار شیراز با بیان اینکه شهر شیراز به واسطه آب و هوای خوب و تنوع امکان تاریخی و فرهنگی هرساله پذیرای میزان قابل توجهی مسافر بوده است، اضافه نمود: این امر سبب شده که شهر شیراز در آمارها جز رتبه های برتر باشد.

امیری گفت: برنامه ریزی خوبی برای استقبال از مسافران نوروزی در ستاد تسهیلات خدمات سفر شهرستان شیراز اجرا شده که ابن امر به یک مطالبه عمومی هم تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی و نظارت برای هماهنگی بین دستگاه های خدمت رسان و اعمال مدیریت یکپارچه از مهمترین هدف از تشکیل این ستاد است، گفت: تاکنون 4 جلسه ستاد مرکزی ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی در قالب12 کمیته در شهرستان شیراز برگزار شده است، توضیح داد: نوسانات ارزی و کاهش سفرهای خارجی و همچنین آب و هوای مناسب شیرازموجب افزایش آمار سفرها در نوروز 98 خواهد شد.

فرماندار شیراز گفت: اسکان مسافران نوروزی در سال 97 نسبت به مدت مشابه سال گذشته 27 درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه کمپ های اسکان در آموزش و پرورش و شهرداری به ظرفیت 448 هزار و 120 نفر در شبانه روز اسکان پیش بینی شده، گفت: در ایام نوروز 9 پایگاه هلال احمر، 40 واحد امداد خودرو، 34 قاضی کشیک، 32 شورای حل اختلاف، 91 واحد داروخانه، 42 نمایندگی شرکت های بیمه، 5 واحد راهدارخانه، 30 کیوسک اطلاع رسانی و هدایت مسافرین، 80 واحد کیوسک اطلاع رسانی شهرداری، توزیع یک میلیون نسخه اقلام تبلیغاتی، 14 ناظر تعزیرات حکومتی و 6موزه در این ایام فعال خواهند بود.

امیری اضافه نمود: در مبادی ورودی شیراز، میادین و ترمینال ها سفره های هفت سین پیش بینی شده است.

وی همچنین از برگزاری بیش از 5 هزار ساعت جشنواره و مسابقات فرهنگی 20 نمایشگاه عرضه محصولات، 350 بازارچه و مکان های ارزاق عمومی، 200 صندلی سوخت و مساجد و مکان هایی برای برپایی نماز را از دیگر تمهیداتی در ایام نوروز اطلاع داد.

فرماندار شیراز گفت: معتادین ساماندهی شده، تا سرانجام فروردین ماه اسکان داده خواهند شد تا پس از آن هم در مورد این معضل چاره اندیشی مناسبی انجام گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 تیر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 164

به "تمهیدات لازم برای چهارشنبه سوری بی خطر اجرا شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمهیدات لازم برای چهارشنبه سوری بی خطر اجرا شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید