تصاویر، لحظه باز کردنِ تابوتِ توت عنخ آمون در سال 1925 به روایتِ رنگ

به گزارش مجله اندیشه، یکی از جالبترین عکس ها، روز 16 فوریه سال 1923 ثبت شده که کارترِ 48 ساله به همراهِ حامیِ اقتصادی خود، لرد کارناروُن، مهر ومومِ مقبره را شکسته و می خواهند وارد آن شوند. دو ماه بعد، کارنارون بعد از گزیده شدن توسطِ یک پشه و ایجاد سپسیس یا گندخونی در بدنش می میرد. مرگِ او آغازِ عناوینی در روزنامه هاست که از آن به عنوانِ نفرینِ توت عنخ آمون یاد می نمایند.

تصاویر، لحظه باز کردنِ تابوتِ توت عنخ آمون در سال 1925 به روایتِ رنگ

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

تصویرِ مقبره توت عنخ آمون برای مردم در سراسر دنیا تصویرِ آشنایی است. اما لحظه خارق العاده باز شدنِ تابوتِ توت عنخ آمون توسطِ باستان شناسِ انگلیسی، هاوارد کارتر، تا به امروز در قالبِ تصویرِ رنگی منتشر نشده بود.

این تصویر را هری برتون در 28 اکتبر سال 1925 ثبت نموده است. عکسِ سیاه وسفیدِ اصلی بزرگی این کشف و رنگ خیره نماینده طلا و رنگِ آبیِ لاجوردیِ سنگ های نیمه قیمتی را آنطور که شایسته است، نشان نمی دهد.

تضادِ رنگِ مشکی و طلاییِ روی تابوت، آن هنگام که باستان شناس با یک چکش کوچک در حالِ زدودنِ پوششِ رزینِ عطرآگین از روی آن است، توی چشم می زند.

ماسکِ نفیسِ مرگِ این پادشاهِ 18 ساله با طلای خالص، شیشه و سنگ های قیمتی تزئین شده بود. این عکس بخشی از یک مجموعه 1400 تایی از تصاویرِ منحصر به فردی است که برنامه های کاووش در دره پادهاشان را از زمانِ کشفِ مقبره 18 امین فرعونِ مصر در نوامبر سال 1922 تا باز شدنِ درِ تابوتِ داخلیِ توت عنخ آمون، 3 سال بعد از آن، مستندنگاری نموده است.

تصاویرِ رنگیِ هاوارد کارتر متعلق به موسسه گریفیثِ آکسفورد در انگلستان است.

یکی از جالبترین عکس ها، روز 16 فوریه سال 1923 ثبت شده که کارترِ 48 ساله به همراهِ حامیِ اقتصادی خود، لرد کارناروُن، مهر ومومِ مقبره را شکسته و می خواهند وارد آن شوند. دو ماه بعد، کارنارون بعد از گزیده شدن توسطِ یک پشه و ایجاد سپسیس یا گندخونی در بدنش می میرد. مرگِ او آغازِ عناوینی در روزنامه هاست که از آن به عنوانِ نفرینِ توت عنخ آمون یاد می نمایند.

عکس ِ دیگری کارتر را در حالِ اسب سواری در اطرافِ معبدِ لاکسور و عملیاتِ 50 نفره ای نشان می دهد که کارگران در آن مشغولِ حملِ اشیاءِ باستانیِ 3000 ساله هستند. الیزابت فراد، دانشیارِ مصرشناسی در دانشگاهِ آکسفورد و مدیر موسسه گریفیث که مجری این برنامه بوده است، می گوید عکس های رنگی ابعادِ جدیدی از این اکتشاف را نشان می دهند.

منبع: The Daily Mail

ترجمه: سایت خبرنگاران

منبع: فرادید
انتشار: 20 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 1089

به "تصاویر، لحظه باز کردنِ تابوتِ توت عنخ آمون در سال 1925 به روایتِ رنگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر، لحظه باز کردنِ تابوتِ توت عنخ آمون در سال 1925 به روایتِ رنگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید