برای لذت بردن از ارتفاعات اسکاتلند در کدام جاده ها قدم بزنیم؟

به گزارش مجله اندیشه، طبیعت گردی در اتفاعات اسکاتلند

اسکاتلند به قدری زیبا و خیره کننده است که گویی نمونه کوچکی از بهشت روی زمین پیش چشمانتان قرار گرفته است. اگر بدانید در هنگام سفر به کدام یک از ارتفاعات اسکاتلند بروید می توانید مسیرهایی با چشم اندازهای فوق العاده و کوه های با شکوه و راسخ را بیابید. یکی از برترین راه را برای بهره بردن حداکثری از طبیعت زیبای این منطقه و تماشای جواهر پنهان در اسکاتلند پیاده روی کردن در آن است. در ادامه با خبرنگاران همراه شوید تا زیباترین مسیرهای پیاده روی را برای کشف ارتفاعات زیبای آن بشناسیم و بتوانیم تجربه ای شگفت انگیز از زیبایی های اسکاتلند داشته باشیم.

برای لذت بردن از ارتفاعات اسکاتلند در کدام جاده ها قدم بزنیم؟

سویلون | Suilven

بالا رفتن از قله سولیون که در لوچینور واقع شده است می تواند نزدیک ترین تجربه به کشف بهشت در نزدیکی زمین باشد. می توانید بر فراز این کوه ها بایستید و به تماشای پایکوبی ابرها در اطراف کوه های بپردازید. قله سویلون با منظره زیبا و ارتفاعش تمام توجهات را به خود جلب نموده و دیگر قله ها را ر حاشیه قرار داده است. فرقی نمی کند از دور به تماشای آن بنشینید و یا با هر قدمی که بر می دارید به کوه نزدیک تر شوید در هر صورت شگفتی های عجیب از صخره گرنگتونی شما را حیرت زده خواهد نمود. اگر قصد صعود از آن را دارید حداقل باید 8 ساعت را به این کار اختصاص دهید، قبل از شروع ه صعود به قله احتیاج است که مسافت زیادی را پیاده طی کنید تا به نقطه شروع برسید. هنگامی که در نهایت به بالای این جاذبه پرعظمت خلقت می رسید می توانید از نوازش صورتتان به وسیله نسیم دلنوار لذت ببرید و به تماشای منظره زیبای اطراف یپردازید.

گلن افریک | Glen Affric

کوهنوردان مشتاق و افراد عادی که تنها به پیاده روی درطبیعت زیبای ارتفاعات اسکاتلند می پردازند بی شک در خصوص ستایش گلن افریک به شما خواهند گفت. راستا سفر خود را از میان کوه های Kintail شروع کنید و سپس به سمت Loch Affric پیش بروید. در کنار آبشارهای سگ یک توقف کوتاه داشته باشید (آبشار در منطقه محافظت شده ملی گلن افریک قرار گرفته است) و یک آبتنی حسابی در آب های آن داشته باشید تا آب های اسکاتلند بتوانند خاصیت شفابخش خود را به شما نشان دهند. انتظار تماشا کاج های فراوان اسکاتلندی را در منطقه داشته باشید. بعلاوه ممکن است متوجه چشم های کوچک بسیاری شوید که در حال تماشای شما هستند نگران نباشید آن ها پرندگان هستند. منطقه یک محل مناسب برای تماشای پرندگان است.

آدرنامورکان | Ardnamurchan

آردنامورکان یک مقصد مناسب از ارتفاعات اسکاتلند برای کسانی است که علاقه مند به گردش در میان راستاهای ناشناخته و مملو از زیبایی های طبیعت هستند. این مکان با درختان شگفت انگیز و در عین حال با شکوه و منظره ها فوق العاده پوشیده شده است. شما باید از میان راه ها و راستا های زیادی که برای طبیعت گردی وجود دارد یک مورد را انتخاب کنید. در نظر داشته باشید که بعضی از آن ها فاقد علائم راهنما می باشند. بعضی از آن ها راستا آسانی هستند و شما را به چالش نمی کشند اما در بعضی دیگر ممکن است اینگونه نباشد. طبیعت بکر را در خالصانه ترین حالتش ببینید و به گشت و گذار در میان جنگل های اطراف Loch Sunart بپردازید.

استک پولاید | Stac Pollaidh

Stac Pollaidh تنها یک کوه نیست که در کنار اولاپول (روستایی در ارتفاعات اسکاتلند) واقع شده است، این جا مکانی است که رویاها به حقیقت می پیوندند. این مکان را در سفر خود نباید فراموش کنید و بدانید که یک ماجراجویی هیجان انگیز در پیش رو خواهید داشت. دشت های جنوبی منطقه را کشف کنید و لحظاتی شاد را در آن سپری کنید در این بین راستایابی هوشمندانه به سمت نوک قله را نباید فراموش کنید. انتظار راستاهایی با منظره عالی را همراه با شیب زیاد در راه خود داشته باشید. این منطقه یکی از گنجینه های بسیاری است که در سرزمین های ارتفاعات اسکاتلند وجود دارد و یکی از اصلی ترین گزینه های افرادی است که قبلا آن را کشف نموده اند و از زیبایی های آن آگاهی کامل را دارند.

کوه های کویلین | The Cuillin Mountains

کوه های کویلین را از ارتفاعات اسکاتلند را می توان دیزنی لند آسمان نامید. هنگامی که سخن از گشت و گذار در این منطقه به میان می آید کسانی که قصد صعود و یا پیاده روی در منطقه را دارند برای انتخاب با مشکل روبرو می شوند چرا که گزینه ها بسیار زیاد است. کویلین سیاه غالبا انتخا کوهنوردان حرفه ای می باشد کسانی که می خواهند با چالش های زیادی روبه رو شوند و از مهارت و آمادگی جسمی بالایی برخوردارند بعلاوه ضروری است که توانایی صخره نوردی نیز داشته باشند. کویلین قرمز (به گفته مردم محلی تپه های قرمز) اما انتخاب کسانی است که در پی راستای آسان برای لذت بردن از منظره زیبا هستند و در حین عبور با سختی خاصی روبرو نخواهند شد. هنگام ایستادن بر فراز چنین مناطقی هر کس به این می اندیشد که سختی ها و مسائل زندگی چه بی میزان به اهمیت و کوچک هستند. زیابیی خارق العاده محیط پیرامون این کوه ها در وصف سخن نمی گنجد.

تپه های دون | Doon Hill

چه کسی می گوید که افسانه ها حقیقت ندارند؟ یک پیاده روی ملایم و می توان گفت بدون به چالش کشیدن شما راه به تپه های دون و منطقه افسانه ای خواهد رساند.(تپه ای کوچک در Aberfoyle) و درخت را خواهید یافت. به گفته افسانه های محلی مردم اسکاتلند این درخت محل زندگی مردم سکوت بوده است. اگر می خواهید آرزوهایتان برآورده گردد دور درخت بچرخید و عقب عقب نروید در غیر این صورت آرزوهایتان بر آورده نمی گردد. البته همان طور که گفته شد این ها تنها افسانه های محلی هستند. برای رسیدن به این ارتفاعات اسکاتلند تنها یک ساعت راه از مرکز شهر Stirling در پیش خواهید داشت و پس از یک پیاده روی آرامش بخش و فریبنده در دل طبیعت از زیبایی های آن بهره مند خواهید شد.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 28 فروردین 1401 بروزرسانی: 28 فروردین 1401 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 2044

به "برای لذت بردن از ارتفاعات اسکاتلند در کدام جاده ها قدم بزنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای لذت بردن از ارتفاعات اسکاتلند در کدام جاده ها قدم بزنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید