بازداشت بیش از 100 معترض به محدودیت های کرونایی در هلند

به گزارش مجله اندیشه، خبرگزاری خبرنگاران- پلیس هلند در مرکز آمستردام بیش از 100 نفر را از معترضان به محدودیت های کرونایی دستگیر کرد.

بازداشت بیش از 100 معترض به محدودیت های کرونایی در هلند

با تور هلند ارزان از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید و در شهر زیبای آمستردام گشت و گذار کنید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از رویترز، پلیس هلند روز یکشنبه در مرکز آمستردام از خودروی آب پاش، سگ و پلیس سواره نظام برای متفرق کردن معترضان به محدودیت های قرنطینه ناشی از شیوع ویروس کرونا استفاده و بیش از 100 نفر را به علت پرتاب سنگ و وسائل آتش زا دستگیر کرد.

تظاهرات در میدان موزه این شهر، که ناقض ممنوعیت تجمعات عمومی بود، یک روز پس از آن برپا شد که دولت برای نخستین بار از زمان جنگ جهانی دوم منع تردد شبانه اعمال کرد.

معترضان، که تا حدی توسط رستوران داران سازماندهی شده بودند، پلاکاردی در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود: قرنطینه را متوقف کنید.

شهردار آمستردام از بیم اغتشاشات یا تشدید گسترش بیماری، این میدان را یک منطقه پرخطر مشخص نموده و به پلیس اختیار داده بود در اقدامی پیشگیرانه مردم را بازرسی بدنی کند.

براساس اعلام دفتر شهردار، پلیس پس از آن میدان را پاکسازی کرد که مردم به دستورات برای ترک محل بی توجهی کردند.

ماموران همچنین آن هایی را که با سنگ و وسائل آتش زا به پلیس حمله کردند، در خیابان های همجوار دستگیر کردند.

مجلس هلند هفته گذشته، از بیم تشدید موارد کووید-19 (بیماری ناشی از ویروس کرونا) در پی شناسایی نوع جدید این ویروس در انگلیس، با اختلاف اندکی طرح منع تردد را تصویب کرد.

شنبه شب، پلیس 25 نفر را در سراسر هلند دستگیر و سه هزار و 600 نفر را به علت نقض مقررات منع رفت و آمد جریمه کرد. منع تردد تا نهم ماه فوریه ادامه دارد و متخلفان 95 یورو (115 دلار) جریمه می شوند. مدارس و فروشگاه های غیرضروری در هلند از اواسط ماه دسامبر در پی بسته شدن دو ماه قبل تر رستوران ها تعطیل شده اند.

هلند آخرین کشور در اتحادیه اروپا بود که واکسیناسیون را شروع کرد و تا به امروز در مجموع 77 هزار پزشک و پرستار را در این کشور که 18 میلیون جمعیت دارد، واکسینه نموده است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 9 بهمن 1399 بروزرسانی: 9 بهمن 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 1432

به "بازداشت بیش از 100 معترض به محدودیت های کرونایی در هلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازداشت بیش از 100 معترض به محدودیت های کرونایی در هلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید