اقامتگاه بوم گردی اکو موزه شنیوب

به گزارش مجله اندیشه، اگر پس از گشت وگذار در جاهای دیدنی پارسیان، روستای گردشگری زیارت و بعلاوه جاهای دیدنی عسلویه، قصد شب مانی نزدیک سواحل نیلگون خلیج فارس را داشتید، می توانید به اقامتگاه بوم گردی شنیوب بروید.شنیوب فقط یک اقامتگاه بومگردی نیست،بلکه یک اکوموزه زنده از زندگی ساحلی و صید و صیادی هم هست.

اقامتگاه بوم گردی اکو موزه شنیوب

سازندگان این اقامتگاه، نام آن را از نام یک گونه خرچنگ گرفته اند. خرچنگ های کوچک و فرز و سریعی که در سواحل خلیج فارس پیدا می شوند و به آن ها خرچنگ ارواح گفته می گردد، در اینجا با نام شنیوب شناخته می شوند. ازجمله ویژگی های این نوع خرچنگ بامزه و بانمک، زندگی دسته جمعی آن هاست.

اقامتگاه بومگردی شنیوب در شهرستان پارسیان استان هرمزگان واقع شده است. بومگردی شنیوب خانه اتی قدیمی و با صفا با معماری محلی و سقف های چوبیست که در مجاورت دریا واقع شده است.

دیوار حیاط این اقامتگاه امواج دریا است. . اقامتگاه بوم گردی شنیوب بندر زیارت شهرستان پارسیان، ازجمله معدود اقامتگاه های سنتی این حوالی در غرب هرمزگان و شرق استان بوشهر است.حدوداً از پنج سال پیش، خدمات دهی اقامتگاه شنیوب آغاز شد. این اقامتگاه به سبک و سیاق خانه ای سنتی همانند خانه های ساحل نشینان این منطقه از حاشیه کناری خلیج فارس ساخته شده است.

در اکو موزه شنیوب می توانید هر آنچه در طول زندگی ساحل نشینان و شغل صیادی می گذرد از نزدیک ببینید و تجربه کنید.مسافران می توانند طلوع زیبای آفتاب را نظاره گر صیادانی باشند که از صید برگشته و با یاری خانواده خود در حال جدا کردن ماهی ازتور هستند،لذتی متفاوت که در کمتر اقامتگاهی می توان شاهد آن بود.

چای ذغالی و نان تازه ای که از تنور گرم شنیوب بیرون می آید،صبحانه ای دل انگیز را در کنار ساحل برای شما به ارمغان می آورند.به طورکلی اقامتگاه شنیوب را می توان به دو بخش تقسیم بندی کرد. فضای سربسته آن که محل پذیرایی و اقامت مهمانان است و فضای حیاط آن که با ساختن کپرهای زیبایی رو به ساحل برای لذت بردن از هوای دریا فضاسازی شده، این دو بخش را تشکیل داده اند. کپرها با شاخه و برگ درخت نخل به صورت یک نیم استوانه ساخته شده اند و در زیر برخی از آن ها یک ننو واقع شده است تا مهمانان این اقامتگاه با دراز کشیدن درون آن بتوانند از هوای ساحل لذت ببرند یا صحنه های زیبای طلوع و غروب خورشید را درکنار خلیج فارس به نظاره بنشینند.

اقامتگاه شنیوب شامل:یک اتاق 9 متری با ظرفیت 4 نفریک اتاق 12 متری با ظرفیت 10 نفریک اتاق 24 متری با ظرفیت 10 نفربه علت قرارگرفتن اقامتگاه در یک منطقه گرم نیازی به گرمایش نداردسرمایش هر اتاق از طریق کولر گازی تامین میگرددآشپزخانه برای پخت غذا است و برای استفاده مهمانان نیستwifi رایگان داخل مجموعهکمپ برای غذاخوری و اقامت مهمانان مورد استفاده است که لب ساحل خلیج فارس واقع شده استیک حمام و 2 سرویس ایرانی در محوطه بیرونی اقامتگاهیک حمام داخل اقامتگاهسفارش انواع غذاهای محلی پذیرفته میگردد. اتاق وی آی پی برترین اتاق شنیوب است. این اتاق دارای چشم انداز رو به ساحل است و ظرفیت پذیرش از چهار مهمان را دارد. از اسپیلت هیت ـ کول برای تنظیم دمای این اتاق استفاده می گردد. اتاق دوم با نام اتاق شمالی معرفی می گردد و ظرفیت پذیرایی از شش نفر به صورت هم زمان را دارد. این اتاق روبه دریا نیست و کولر آن پنجره ای است.

کپرهای موجود در محوطه فضای لذت بخشی را برای دوره همنشینی های گردشگران است. کمپ برای غذاخوری و اقامت مهمانان مورد استفاده است که لب ساحل خلیج فارس واقع شده است.

باوجود کوچکی این اقامتگاه و واقع شدن درجایی محروم، شنیوب را می توان یک اقامتگاه فول آپشن ازلحاظ امکانات رفاهی گردشگری دانست.

مهم ترین خدمتی که در شنیوب ارائه می گردد، خدمات تور گردشگری آن است که انواع آن به تفکیک معرفی می گردد. موسیقی محلی شنیوب، با نواختن نی همبون همراه است که اگر قصد دارید از موسیقی دیگری همانند عود لذت ببرید، امکان رزرو آن نیز وجود دارد.

اگر برای سالگرد ازدواج در پی سورپرایزی ویژه هستید یا علاقه دارید حناگذاری بندری را تجربه کنید و در این رابطه مستندهایی بسازید، در شنیوب مرنام ازدواج محلی برایتان برگزار می نمایند و برای دیگر خواسته هایتان نیز امکانات خوبی وجود دارد.

تورهای گردشگری شنیوب: این نمونه تورها برای بازدید از مناطقی همانند تنگه چله، تنگه آب دبه و شوتاریکو، تنگه درزو، سواحل نایبند، سواحل گردنه عشاق، سواحل مقام، چشمه باغو، غار گری کنار (گیری کنار)، سنگ سه لت و خیلی دیگر از جاهای دیدنی این منطقه خدمات دهی می نماید.

نحوه دسترسی به اقامتگاه بوم گردی اکو موزه شنیوب

آدرس: ساحل خلیج فارس هرمزگان- پارسیان- بندر توریستی زیارت-اقامتگاه بومگردی شنیوب

منبع:سیـری در ایـران

منبع: دیجیاتور
انتشار: 14 مرداد 1401 بروزرسانی: 14 مرداد 1401 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 2141

به "اقامتگاه بوم گردی اکو موزه شنیوب" امتیاز دهید

1 کاربر به "اقامتگاه بوم گردی اکو موزه شنیوب" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقامتگاه بوم گردی اکو موزه شنیوب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید