کرج در میان گسل های متعدد محصور شده

به گزارش مجله اندیشه، معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج از رونمایی نقشه گسل های زلزله این کلانشهر طی هفته آتی اطلاع داد.

کرج در میان گسل های متعدد محصور شده

به گزارش خبرنگاران، احدالله احمدی پرگو با اشاره به اقدامات انجام گرفته پیرامون اجرای طرح جامع کاهش خطر پذیری لرزه ای این کلانشهر، اظهار کرد: شهر کرج مانند تهران توسط گسل های فعال و متعدد محصور شده و در منطقه ای با خطر لرزه ای بسیار بالا واقع شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج یادآور شد: با توجه به این که البرز با مرکزیت کرج به عنوان استان تعیین پایتخت شناخته شده است باید از ایمنی بالایی در صورت بروز حوادثی چون زلزله برخوردار باشد.

پرگو با بیان این که افزایش سطح ایمنی شهر و تاب آوری شهری تنها با آنالیز ابعاد مختلف شناسایی مخاطرات زلزله میسر خواهد شد، اظهار داشت: با توجه به ضرورت این مطالعات، در سال 89 طرح جامع کاهش خطرپذیری لرزه ای کرج به شهرداری پیشنهاد داده شد.

این مسئول گفت: این طرح مشتمل بر چهار سر فصل مطالعات لرزه خیزی، مطالعات ریز پهنه بندی ژئوتکنیک لرزه ای، آسیب پذیری و در نهایت مطالعات مدیران بحران بوده است.

وی با اعلام این که مراسم رونمایی از نقشه گسل های شهر کرج شنبه مورخ 19 آبان در سالن جلسات شهدای شهردای با حضور مسئولین کشوری و استانی برگزار می گردد، اظهار کرد: این نقشه ها از سال 96 به کمیته تدقیق گسل ارائه و در شورای فنی استان نیز به تصویب رسید .

معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج گفت: استفاده از نقشه گسل های شهری در طرح تفصیلی به موجب شناسایی پهنه های خطرپذیر، سبب خواهد شد در صورت وقوع زلزله با کمترین خسارت در بخش های مختلف روبرو شویم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 فروردین 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 83

به "کرج در میان گسل های متعدد محصور شده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرج در میان گسل های متعدد محصور شده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید