پساب ها ظرفیت های خوبی برای اجرای طرح های آبزی پروری هستند

به گزارش مجله اندیشه، مدیرکل شیلات خوزستان گفت: پساب ها در خوزستان یکی از تهدیدهای جدی به شمار می روند اما در همین پساب ها، ظرفیت های خوبی برای اجرای طرح های آبزی پروری وجود دارد.

پساب ها ظرفیت های خوبی برای اجرای طرح های آبزی پروری هستند

به گزارش خبرنگاران، نبی الله خون میرزایی امروز 9 آبان ماه در حاشیه افتتاح طرح پرورش ماهی و میگو با استفاده از زه آب نیشکر در کشت و صنعت دهخدا اظهار کرد: پساب ها در خوزستان یکی از تهدیدهای جدی به شمار می روند اما در همین پساب ها، ظرفیت های خوبی برای اجرای طرح های آبزی پروری وجود دارد.

وی اضافه نمود: در حال حاضر شرکت توسعه نیشکر در این زمینه دو گام موثر در جهت پرورش ماهیان گرمابی و میگو با استفاده از پساب نیشکر برداشته است.

خون میرزایی ادامه داد: در شرکت کشت و صنعت دهخدا پرورش میگو در استخرهای بتنی و سیستم گرم کننده آب انجام می گردد که برای نخستین بار در کشور صورت گرفته است.

وی توضیح داد: در حال حاضر در خوزستان می توان یک دوره پرورش میگو در سال داشته باشیم اما سیستمی که با استفاده از استخر آب گرم در کشت و صنعت دهخدا طراحی شده است این امکان را فراهم می نماید که پرورش میگو بیش از دو دوره در سال انجام گردد.

مدیرکل شیلات خوزستان توضیح داد: عملکرد توسعه نیشکر در بحث استفاده از زه آب مصداق تبدیل یک تهدید در استان به یک فرصت برای اشتغال و فراوری و خودکفایی و رونق صادرات است.

خون میرزایی اعلام کرد: این طرح ها حاصل جلسات فنی و تخصصی نیشکر با اداره کل شیلات است که اکنون به صورت گام به گام در حال انجام است.

وی مطرح کرد: این طرح ها به صورت کامل علمی و کارشناسی شده است و محصولات حاصل از آن کاملا سالم هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 اسفند 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 79

به "پساب ها ظرفیت های خوبی برای اجرای طرح های آبزی پروری هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پساب ها ظرفیت های خوبی برای اجرای طرح های آبزی پروری هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید