غربت حافظ در زادگاه سوژه شماره دوم مهرگان صبا شد

به گزارش مجله اندیشه، به گزارش خبرنگاران، این نشریه فرهنگی و اجتماعی که مدیرمسئولی آن را حسن دهقان بر عهده دارد در دو گزارش ویژه به یادروز حافظ پرداخته است.

غربت حافظ در زادگاه سوژه شماره دوم مهرگان صبا شد

دهقان در مقدمه سرمقاله شماره دوم نشریه اش از بی توجهی به ارکان اساسی اندیشه حافظ که اخلاق است در آیین های گرامیداشت این شاعر و عارف بزرگ دنیا انتقاد نموده و نوشته است: بدون شک اگر اندیشه و اخلاق حافظ و سعدی در جامعه ما جاری می شد، اخلاق گمشده روزگارمان نبود و این شاید تلنگری برای مسئولان برگزاری یادروز حافظ باشد که برای پیوند اندیشه حافظ با ذهنِ مردمان، باید کارهایی دیگری هم به جز برگزاری نشست های علمی و همایش های پژوهشی انجام داد.

این روزنامه نگار و فعال فرهنگی در ادامه سرمقاله خود به معرفی این شماره از مهرگان صبا پرداخته است: به جز این مقدمه تلخ در این شماره مرثیه خوان وجه دیگری از غربت و تنهایی حافظ هم شده ایم؛ حافظی که هیچ نماد و المانی به جز آرامگاهش در شیراز ندارد.از ابوالقاسم فقیری فارس شناس شناخته شده و دل مشغولی های او سخن به میان آورده ایم و کمی هم از افاضه فضل های بی حساب و کتاب و غیر علمیِ برخی مسئولین درباره سرانه مطالعه و کتاب خواندنِ مردم گلایه نموده ایم.

آنالیز وضعیت سینماهای شیراز و سفر 42 کیلومتری برخی ساکنان این شهر برای دیدنِ یک فیلم در فضایی استاندارد سوژه دیگر شماره 2 مهرگان صبا است. راهکارهای فرار از معضل بزرگ حاشیه نشینی در شیراز با استفاده از ابزارهای فرهنگی نیز در این شماره مهرگان صبا آنالیز شده است.

ماهنامه مهرگان صبا علاوه بر فروش در گیشه به صورت الکترونیکی نیز به وسیله سایت www.mehresabafars.ir در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 بهمن 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 63

به "غربت حافظ در زادگاه سوژه شماره دوم مهرگان صبا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غربت حافظ در زادگاه سوژه شماره دوم مهرگان صبا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید