اعلام آخرین آمار ثبت نام دبیرستانی ها، نرخ پوشش فنی و کاردانش سال جاری افزایش نمی یابد

به گزارش مجله اندیشه، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ضمن اعلام آخرین وضعیت ثبت نام دبیرستانی ها در رشته های مختلف از افزایش 300 هزار نفری جمعیت دانش آموزی در رشته های فنی و کاردانش اطلاع داد و گفت: سال جاری نرخ پوشش فنی و کاردانش افزایش نمی یابد.

اعلام آخرین آمار ثبت نام دبیرستانی ها، نرخ پوشش فنی و کاردانش سال جاری افزایش نمی یابد

علی زرافشان در گفت وگو با خبرنگاران، به اعلام آخرین وضعیت ثبت نام دبیرستانی ها در شاخه ها و رشته های تحصیلی مختلف پرداخت و اظهار کرد: تا روز سه شنبه از یک میلیون دانش آموز پایه نهم، 560 هزار نفر ثبت نام نموده اند که از این میزان 33.70 درصد وارد شاخه فنی و حرفه ای و کاردانش و مابقی وارد شاخه نظری شدند.

وی اضافه نمود: توزیع دانش آموزان در رشته های مختلف شاخه نظری شکل مناسبی پیدا نموده است و در حال حاضر 30.42 درصد دانش آموزان در رشته تجربی، 24.03 در رشته انسانی و 11.09 در رشته ریاضی ثبت نام نموده اند و توازنی بوجود آمده است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه نگرانی هایی که مسئولین کشور نسبت به تضعیف صندلی رشته ریاضی داشتند در حال رفع شدن است مطرح نمود: سال گذشته نیز شاهد رشد ثبت نام ها در این رشته بود.این روند کنترلی را ادامه می دهیم تا صندلی علوم پایه حفظ گردد.

زرافشان اضافه نمود: سال گذشته پوشش فنی و حرفه ای و کاردانش 38.5 درصد بود که با توجه به استقرار پایه دوازدهم، سه پایه شدن دوره فنی و اضافه نموده شدن 300 هزار دانش آموز به جمع فنی و حرفه ای و کاردانشی ها، اعلام کردیم درصد پوشش همان 38.5 درصد بماند تا بتوانیم پاسخگوی این جمعیت باشیم.

وی با بیان اینکه باید برای این تعداد جمعیت اضافه گردیده، پیش بینی هنرآموز و استادکار، کارگاه و فضای آموزشی داشته باشیم بنابراین سال جاری برنامه توسعه ای برای دوره فنی نداریم گفت: البته برخی استان ها سال قبل برای توسعه فیزیکی اقدام کردند و تعدادی هنرستان جدیدالتاسیس دارند که می توانند نرخ پوشش را بالا ببرند ولی انتظار داریم پوشش کشوری روی نرخ 38.5 درصد بماند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه به جمعیت دانش آموزی دوره فنی و کاردانش 300 هزار نفر اضافه نموده گردیده است گفت: تا سال قبل دو پایه تحصیلی با 600 هزار دانش آموز داشتیم که 300 هزار نفر به آن اضافه می گردد و 900 هزار دانش آموز در این شاخه تحصیلی خواهیم داشت که پیش بینی امکانات، اجازه افزایش پوشش را نمی دهد. اما برای سال های آتی طبق برنامه پنجساله برای افزایش نرخ پوشش هدفگذاری نموده ایم.

زرافشان اضافه نمود: رشته تجربی سال قبل تعدیل و دو درصد از نرخ پوشش آن کم و دو درصد به رشته انسانی اضافه شد. یک درصد هم به جمعیت رشته ریاضی اضافه شد و به این ترتیب توزیع متعادل و متوازنی در حال اجرا است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 آبان 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 20

به "اعلام آخرین آمار ثبت نام دبیرستانی ها، نرخ پوشش فنی و کاردانش سال جاری افزایش نمی یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام آخرین آمار ثبت نام دبیرستانی ها، نرخ پوشش فنی و کاردانش سال جاری افزایش نمی یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید