استاد پژوهشگاه زلزله شناسی در مصاحبه با خبرنگاران: هیچ خطری گسل تهران را تهدید نمی کند، زلزله اشتهارد مقدمه لرزه خطرناکی نیست

به گزارش مجله اندیشه، زارع گفت: هیچ مسئله ای به واسطه وقوع زمین لرزه اشتهارد در این شهرستان بوجود نیامده است.

استاد پژوهشگاه زلزله شناسی در مصاحبه با خبرنگاران: هیچ خطری گسل تهران را تهدید نمی کند، زلزله اشتهارد مقدمه لرزه خطرناکی نیست

به گزارش خبرنگار ، طبق اعلام مرکز لرزه نگاری کشور زمین لرزه ای به بزرگی 3.2 ریشتر ساعت 6:50 صبح امروز شنبه، حوالی اشتهارد در استان البرز رخ داد.

عمق این زمین لرزه در 8 کیلومتری از سطح زمین و بر روی گسل ایپک در شهرستان اشتهارد گزارش شده است.

در این باره مهدی زارع استاد پژوهشگاه زلزله شناسی در گفت وگو با خبرنگار؛ اظهار کرد: زلزله سوم آذر رخداد کوچکی، در منطقه اشتهارد است که از اوایل آبان 96 تا کنون 15 زلزله با بزرگای بیش از 3.5 در آن پهنه رخ داده است.

وی ادامه داد: تا زمانی که شدت زلزله و تعداد لرزه های کوچک از میانگین بالاتر نرود، خطر و ریسک زمین لرزه متوجه گسل مذکور نیست و نمی توان انتظار رویداد بزرگتری را داشت؛ همچنین این لرزه خطری برای گسل تهران ایجاد نکرده است.

زارع اضافه نمود: هنگامی که فراوانی این رخداد ها زیاد باشد باید آنالیز های دقیق میدانی برای تخمین احتمال رخداد زمین لرزه های مهم بعدی انجام گردد.

استاد پژوهشگاه زلزله شناسی توضیح داد: در حال حاضر هیچ مسئله ای به واسطه وقوع این زمین لرزه در شهرستان اشتهارد بوجود نیامده است.

وی گفت: یکی از گسل های مهمی که کلانشهر کرج و مراکز صنعتی پیرامون آن را تحت تاثیر قرار می دهد، گسل اشتهارد است، این گسل 30 آذرماه سال گذشته زلزله 5.2 ریشتری مشکین دشت استان البرز را لرزاند که بیش از 30 پس لرزه داشت.

لازم به ذکر است؛ استان البرز بر روی حدود 400 کیلومتر گسل زلزله واقع شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 27 فروردین 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 94

به "استاد پژوهشگاه زلزله شناسی در مصاحبه با خبرنگاران: هیچ خطری گسل تهران را تهدید نمی کند، زلزله اشتهارد مقدمه لرزه خطرناکی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استاد پژوهشگاه زلزله شناسی در مصاحبه با خبرنگاران: هیچ خطری گسل تهران را تهدید نمی کند، زلزله اشتهارد مقدمه لرزه خطرناکی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید