گزارش سازمان هواپیمایی کشوری در مورد خروج هواپیمای مسافری از باند فرودگاه ماهشهر

به گزارش مجله اندیشه، سازمان هواپیمایی کشوری با انتشار گزارش اولیه سانحه مربوط به خروج هواپیمای مسافری از باند فرودگاه ماهشهر، از جمع آوری مستندات اولیه، مصاحبه با خلبان و پرسنل فرودگاه اطلاع داد.

گزارش سازمان هواپیمایی کشوری در مورد خروج هواپیمای مسافری از باند فرودگاه ماهشهر

برای سفر با بلیط ارزان پوکت همراه ما باشید. هیچ جا بهتر از سواحل زیبای تایلند نمیتواند خستگی را از تن شما بدر کند و تجربه آرامش را به شما بدهد.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، در گزارش اولیه سازمان هواپیمایی کشوری مربوط به خروج هواپیمای مسافربری شرکت کاسپین از باند فرودگاه ماهشهر آورده است: صبح امروز ساعت 06:42 شرکت هواپیمایی کاسپین با هواپیمای بوئینگ ام دی 88 از تهران به ماهشهر برنامه ریزی شده بود. پس از انجام هماهنگی های پرواز این هواپیما با 136 مسافر و 8 خدمه پروازی در ساعت 06:42 از باند 29 چپ فرودگاه مهرآباد به پرواز درآمده و پس از حدود 50 دقیقه پرواز و اوج گیری تا ارتفاع 32 هزار پایی، آماده فروند در باند 13 فرودگاه ماهشهر شد.

در این زمان راهنمایی پرواز به عهده خلبان بوده و پس از فرود در ساعت 07:36 به وقت محلی هواپیما از انتهای باند خارج شده و پس از برخورد با فنس حفاظتی از محیط فرودگاه خارج و در ابتدای بلوار اصلی ماهشهر به بندر امام خمینی در فاصله 100 متری باند متوقف شده است.

تمامی 144 سرنشین هواپیما در سلامت کامل از هواپیما تخلیه شده و با اعلام وقوع سانحه از سوی واحد برج فرودگاه، تیم های امدادی در اسرع وقت در محل حادثه حضور یافته و اقدامات مقتضی صورت پذیرفته است و فقط به دو نفر سرنشین آسیب اندکی وارد شده که نیازمند به اقدامات پزشکی خاصی نبوده اند.

همچنین در بخشی از این گزارش با اشاره به آنالیز شرایط فرودگاه ماهشهر، اشاره شده مستندات اولیه، مصاحبه با خلبان و پرسنل فرودگاه جمع آوری شده است.

بر اساس اعلام سازمان هواپیمایی کشوری، گزارش نهایی و تکمیلی این سانحه برابر آئین نامه آنالیز سوانح و حوادث هوایی، مصوبه هیئت وزیران و همچنین استاندارد های ضمیمه شماره 13 پیمان شیکاگو اعلام می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 664

به "گزارش سازمان هواپیمایی کشوری در مورد خروج هواپیمای مسافری از باند فرودگاه ماهشهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش سازمان هواپیمایی کشوری در مورد خروج هواپیمای مسافری از باند فرودگاه ماهشهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید