کانادا یاری نظامی به عراق را به حالت تعلیق درآورد

به گزارش مجله اندیشه، وزارت دفاع کانادا از تعلیق موقت یاری های نظامی این کشور به نظامیان عراقی به دلیل تنش بین ارتش عراق و شبه نظامیان کرد خبر داده است.

کانادا یاری نظامی به عراق را به حالت تعلیق درآورد

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور تفریحی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت دفاع کانادا روز آدینه بیان کرد: نیروهای ویژه کانادایی به طور موقت یاری نظامی به سربازان عراقی را به حالت تعلیق درآورده اند. علت اصلی این مساله تنش بین ارتش عراق و شبه نظامیان کرد بوده است.

سخنگوی هارجت سجان وزیر دفاع کانادا در سخنانی تاکید نمود: همکاری یک بار دیگر زمانی از سر گرفته خواهد شد که روابط داخلی بین نیروهای امنیتی عراق به طور روشن معین گردد و اولویت های مهم و کلیدی و ماموریت ها به پیش برود.

اوایل روز آدینه، نیروهای عراقی عملیات علیه کردها را متوقف کردند تا اجازه مذاکره بین دو طرف را بدهند. تنش بین دولت مرکزی عراق و کردستان پس از برگزاری همه پرسی جنجالی استقلال اقلیم کردستان، تشدید شده است.

کانادا که بخشی از ائتلاف بین المللی موسوم به ضد داعش است، بیان کرد که علی رغم آنکه همکاری نیروهای ویژه این کشور در آموزش و یاری به نیروهای عراقی در شمال این کشور متوقف شده ولی همکاری بین نیروهای کانادایی و ارتش عراق در سایر مناطق ادامه خواهد یافت.

این همکاری شامل حمایت از پروازهای تاکتیکی، اطلاعاتی، معین هدف فرماندهی و کنترل خواهد بود. کانادا در فوریه 2016 میلادی تعداد نیروهای خود در عراق را سه برابر افزایش داده و به 210 سرباز رسانده است.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 2 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 936

به "کانادا یاری نظامی به عراق را به حالت تعلیق درآورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانادا یاری نظامی به عراق را به حالت تعلیق درآورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید