تور چین ارزان: چین موشک مافوق صوت تازه آزمایش کرد

به گزارش مجله اندیشه، خبرگزاری خبرنگاران- بلومبرگ نوشت این آزمایش نشان می دهد چین در زمینه تسلیحات مافوق صوت پیشرفتی بیشتر از آنچه مقامات آمریکایی تصور می کردند داشته است.

تور چین ارزان: چین موشک مافوق صوت تازه آزمایش کرد

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، نشریه بلومبرگ در حساب توئیتری خود نوشت: فایننشال تایمز روز شنبه به نقل از منابع آگاه گزارش داد چین یک موشک مافوق صوت با قابلیت حمل کلاهک هسته ای را آزمایش کرد که قبل از سرعت گرفتن به سمت هدف، به دور کره زمین می چرخد.

بر اساس این گزارش، این آزمایش که در ماه اوت صورت گرفته نشان می دهد که چین در زمینه تسلیحات مافوق صوت پیشرفتی بیشتر از آنچه مقامات آمریکایی تصور می کردند داشته است.

لازم به ذکر است؛ در اردیبهشت ماه سال جاری نیز چین یک موشک کروز مافوق صوت آزمایش کرد. این موشک مافوق صوت ضد کشتی که برد پرواز آن 500 کیلومتر و حداکثر سرعت آن 3 ماخ است، از ناوشکن پروژه 052D به سوی یک ناو شبیه سازی شده آمریکایی پرتاب شد.

به گزارش اسپوتنیک، ویدئویی که به هفتاد و دومین سالگرد نیروی دریایی ارتش آزادیبخش مردم چین منتشر شده است، انهدام یک کشتی هدف دشمن را با موشک کروز ضد کشتی مافوق صوت YJ-18 نشان می دهد.

ناوشکن تیپ 052D دسته ای از ناوشکن های موشکی راهنمایی شونده در نیروی دریایی چین است. این دسته از ناوشکن ها مجموعه ای از سیزده ناوشکن موشکی چینی است. بر اساس گزارش ها از ژانویه سال 2018، شش کشتی اول این مجموعه در حال فعالیت هستند، هفت کشتی نیز در مراحل مختلف ساخت قرار دارند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 22 آبان 1400 بروزرسانی: 22 آبان 1400 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 1891

به "تور چین ارزان: چین موشک مافوق صوت تازه آزمایش کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور چین ارزان: چین موشک مافوق صوت تازه آزمایش کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید