چالش ارتقای کیفیت گردشگری و مشخص استراتژی های جدید

به گزارش مجله اندیشه، در یک بازار رقابتی در حال رشد،بحث کیفیت،مخصوصا برای تجارتها و مقاصد گردشگری مشابه هم،اهمیت یافته است.این موضوع به وسیله عواملی چون افزایش حقوق مصرف کننده و گردشگران مطلع،تحت تأثیر قرار گرفته است.برای حمایت از محرکات کیفیت در گردشگری،احتیاج است تا مزیت رقابتی حفظ گردد یا افزایش یابد،به ویژه به وسیله به روز کردن استراتژی های توسعه گردشگری با کیفیت.از اوایل دهه 1980، صنعت گردشگری به صورتی فزاینده،درگیر کیفیت محصول و خدمات شده است.این شناخت گسترده همبستگی متقابل بین کیفیت و موفقیت های تجاری طولانی مدت را نشان می دهد،ارتباطی مثبت که بین کیفیت محصول یا خدمات سازمان و عملکرد آن بر سرمایه گذاری و سهم بازار وجود دارد.

چالش ارتقای کیفیت گردشگری و مشخص استراتژی های جدید

جهت دریافت مشاوره سفر با تور ترکیبی کانادا بهار 99 با ما همراه باشید، سفر به آبشار نیاگارا و شهرهای پیشرفته تورنتو و مونترال را در کنار ما تجربه کنید.

در ابتدا ماهیت مصرف گردشگری دستخوش تغییرات مهمی شده است.ظهور گردشگر به اصطلاح نو را شاهدیم که به دنبال جایگزینی برای sea-sand-sun سنتی و لذت بردن از تعطیلات است.افزایش تقاضا در آن بخش از گردشگران حساسی که به کیفیت و پول (در قبال خدمت دریافتی) اهمیت می دهند،آشکار است.همچنانکه گردشگران باتجربه می شوند،اولا: به خدمات متوسط قانع نمی شوند،ثانیا: از حقوق خود به عنوان مصرف نماینده آگاهند و ثالثا: در یک محیط رقابتی در حال رشد،شرکت های گردشگری می کوشند تا به سمت مدلی بر مبنای فایده رقابتی مبتنی بر کیفیت،حرکت نمایند.

کیفیت تنها مربوط به شرکت ها و سازمان های خصوصی نمی گردد.بنا به دلایل متعدد - حفظ و افزایش سهم بازار،جذب بازدیدنمایندگان خرج کن،کسب سود بیشتر - بسیاری از مقاصد،در حال به روز کردن سیاست گردشگری باکیفیت هستند،به ویژه آنانی که در بازارهای رقابتی فعالیت دارند (به دلیل حساسیت قیمتی ودرجه بالای جایگزینی). در کل،خصوصیات گردشگری به عنوان یک خدمت - لمس ناپدیری(نامحسوس بودن)، عدم تجانس(غیر یکنواختی)، فناپذیری،همزمانی فراوری و مصرف - و ماهیت متضاد تجربه گردشگری، چالش های مهمی را در اجرای پیروز رویه ها و سیاست های مدیریت کیفیت ایجاد می نماید.عوامل انسانی در خدمات، به ویژه رفتارهای تهیه نمایندگان خدمات، در زمینه انتظارات مشتری،یکی از جنبه های اساسی مدیریت باکیفیت است که هنوز کنترل آن سخت است.

منبع: الی گشت
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 20 آذر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 673

به "چالش ارتقای کیفیت گردشگری و مشخص استراتژی های جدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چالش ارتقای کیفیت گردشگری و مشخص استراتژی های جدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید