پیروزی سندرز و ترامپ در انتخابات مقدماتی نیوهمپشایر

به گزارش مجله اندیشه، برنی سندرز نامزد چپگرای انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا در انتخابات درون حزبی در ایالت نیوهمپشایر با اختلاف ناچیزی نسبت به سایر رقبا به پیروزی رسید.

پیروزی سندرز و ترامپ در انتخابات مقدماتی نیوهمپشایر

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، برنی سندرز سناتور دموکرات چپگرا و نامزد انتخابات ریاست جمهوری 2020 میلادی توانسته است در انتخابات مقدماتی و درون حزبی در ایالت نیوهمپشایر به پیروزی برسد.

بر اساس این گزارش، سندرز با اختلاف ناچیزی نسبت به پیت بوتجج پیروز به پیروزی در انتخابات درون حزبی دموکراتها در ایالت نیوهمپشایر شده است.

بوتگیگ هفته گذشته توانسته بود در انتخابات پربحث و جنجال در ایالت آیوا با اختلافی ناچیز بر سندرز پیروز گردد.

سندرز در اظهاراتی در بین طرفدارانش در نیوهمپشایر گفت: این پیروزی بزرگ شروعی بر سرانجام دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ خواهد بود.

این در شرایطی است که امی کلوبوچار دیگر نامزد دموکرات نیز در انتخابات درون حزبی دموکراتها در نیوهمپشایر در رتبه سوم قرار گرفته است.

جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق آمریکا نیز که پیش از این جدی ترین گزینه دموکرات ها برای رقابت با ترامپ در انتخابات 2020 به شمار می رفت، بار دیگر نتیجه ضعیفی کسب نموده و پس از الیزابت وارن در رتبه پنجم انتخابات ایالت نیوهمپشایر قرار گرفته است. وی در انتخابات ایالت آیوا نیز چهارم شده بود.

با این حال بایدن نسبت به ادامه رقابت ها ابراز امیدواری نموده و گفته است که رقابت هنوز تمام نشده بلکه تازه شروع شده است.

سندرز در انتخابات نیوهمپشایر پیروز به کسب 25.7 درصد آرا شده و بوتجج نیز 24.4 درصد آرا را به خود اختصاص داده است. امی کلوبوچار 19.7 درصد آرا الیزابت وارن 9.3 درصد و بایدن نیز 8.4 درصد آرا را کسب نموده اند.

ترامپ پیروز انتخابات درون حزبی جمهوریخواهان در نیوهمپشایر

این در شرایطی است که دونالد ترامپ نیز پیروز شده است تا در انتخابات درون حزبی جمهوریخواهان در ایالت نیوهمپشایر به پیروزی برسد.

ترامپ تا زمان انتشار این خبر پیروز به کسب 83 درصد آرا شده و ویلیام ولد فرماندار سابق ماساچوست تنها 12 درصد آرا را کسب نموده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 775

به "پیروزی سندرز و ترامپ در انتخابات مقدماتی نیوهمپشایر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیروزی سندرز و ترامپ در انتخابات مقدماتی نیوهمپشایر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید