پرونده مسکن مهر سال جاری بسته نمی گردد

به گزارش مجله اندیشه، رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: با توجه به مسائل موجود در حوزه های ساخت و ساز، بعید است سال جاری پرونده مسکن مهر بسته گردد.

پرونده مسکن مهر سال جاری بسته نمی گردد

جهت دریافت خدمات محوطه سازی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین خدمات طراحی و اجرای محوطه سازی و حیاط سازی می‌باشد.

محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس در گفت وگو با خبرنگار ، با بیان اینکه متاسفانه با وجود آنکه بافت های فرسوده ظرفیت های بسیار خوبی برای رونق بخشیدن به بازار مسکن دارند، اما تا به امروز به آن توجهی نشده است، گفت: باید از این ظرفیت ها برای فراوری مسکن استفاده گردد و به نظر می رسد که با وجود آنکه هزار محله فرسوده و همچنین واحد های مسکونی فرسوده در کشور وجود دارد، اما دولت نتوانسته از این ظرفیت ها به خوبی استفاده کند.

رضایی با اشاره به اینکه تمامی خدمات واحد های مسکونی از جمله آب، برق، گاز و دسترسی های مطلوب در بافت های فرسوده وجود دارد اضافه کرد: دولت و وزارت راه و شهرسازی در سال های گذشته بدون توجه به این محلات اقدام به ساخت واحد های مسکن مهر در شهر های جدید نموده اند که این خود مشکل ساز خواهد شد.

تحویل اولین پروژه های مسکن ملی در خرداد و تیر ماه/ جزئیات بسته حمایتی شرکت های حمل و نقل

او ادامه داد: در طرح اقدام ملی مسکن هم بخش عمده ای از واحدهای مسکونی قرار است در شهر های جدید ساخته گردد، بنابراین این امر نشان می دهد که این بار دولت هم ظرفیت های بافت های فرسوده را فراموش نموده است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس به مسکن مهر هم اشاره نمود و گفت: با توجه به مشکلاتی که در تمامی حوزه های ساخت و سازی کشور ایجاد شده است بعید است سال جاری پرونده مسکن مهر بسته گردد؛ بنابراین بخش عمده ای از این واحد ها به ویژه در پردیس نیمه کاره مانده اند و این واحد ها با توجه به مشکلاتی که در پرونده های حقوقی و معارضی آن ها وجود دارد به اتمام نخواهد رسید.

رضایی در ادامه به شرایط ناوگان حمل ونقل کشور هم اشاره نمود و اضافه کرد: بخش عمده ای از ناوگان حمل ونقل کشور فرسوده است و دولت باید برای صرفه جویی انرژی، سوخت و همچنین کاهش تصادفات جاده ای اقدامات لازم را در حوزه نوسازی ناوگان انجام دهد.

به گفته رئیس کمیسیون عمران مجلس، اعضا این کمیسیون از وزارت راه و شهرسازی برنامه های این وزارتخانه در حوزه نوسازی ناوگان حمل ونقل درون شهری، برون شهری و همچنین برنامه های این وزارتخانه برای بهبود شرایط بازار مسکن را جویا خواهند شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 862

به "پرونده مسکن مهر سال جاری بسته نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرونده مسکن مهر سال جاری بسته نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید